Jump to content

Ryfylketreffet 2011


Sleipner93

Avstemning dato  

92 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Starter da opp en ny tråd som vi har gjordt de tidligere årene hvor vi kan planlegge og diskutere om treffet 2011, jeg regner med folket vil ha treff i år også?

 

Det viktigste er selvsagt, hvor og når?

 

For de som ikke er kjent med hva dette er. Er ett uoffisielt baatplassen treff hvor vi fra baatplassen i Ryfylke område treffes. På treffet drøser vi, griller, bader, konkurranser og har det trivelig. Basert på å være ett familietreff for alle både store og små å ingen form for fylle/rølpe-treff.

 

Se tidligere treff ;

 

Ryfylketreffet 2010

 

Ryfylketreffet 2009

 

Ryfylketreffet 2008

 

:flag_bp::flag_bp:

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ventet på denne tråden. Hva med 17-19 Juni..(er helgen etter pinse)

Vi er åpne for alle steder i Ryfylke, har hurtiggående båt, så har stor rekkevidde.

Hva med Kvitsøy? (men vi er åpne for det meste)

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Flott du drar igang dette Ørjan.

 

Som mange sikkert vet er jeg for tiden båtløs, og det er ikke sikkert jeg kommer meg på treff i år.

Jeg dro igang dette for tre år siden, men overlater nå annsvaret til noen andre... Hørte jeg Sleipner..? :lol:

 

 

Et tips er å ha treffet nærmere byen enn i fjor. Det ble lagt lengre nord for å lokke folk fra Nordfylket, men det ga ikke store resultater. Mulig vi kan skylde litt på vinden også...

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Tror nesten ene og alene vi kan skylde på vinden, jeg måttte snu i Luravika...

Men har du noen gode forslag om sted Asbjørn? Samt du har jo en plikt til å være med, selv om du ikke har båt, du er den ubestritte treffgeneralen..(men hvis ikke må Sleipner ta stafettpinnen, siden han startet tråden...slik er regelen :lol: )

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes vi skal slå oss til ro med å ha treffet der som det til nå har vært mest vellykket. Plass til mange båter, og

vi får være i fred. Plass til telt på land og god bålplass.

 

Da tenkerer jeg der med Byre som vi var i 2009. Hva heter den øyen nå igjen? Børøy? Buøy? Noe i den duren... :sweat:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg er med, så sant det er en helg jeg har ledig , og foreløpig er kalenderen åpen for sommeren :cool: .

 

Sted er underordnet for min del, er det langt vekk/mye motvind kommer jeg bare litt senere frem (som i fjor :lipseal: )

 

Ang. sted kan vi jo ta det i Stord Traktene, så blir det kort vei for Seilaren, siden han må svømme i år :diving:

Og det er antakelig ledig i forpiggen i år også Asbjørn, så du er hjertelig velkommen ombord til både seilas og overnatting (og framseil og opphal er reparert) :yesnod:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Det ble lagt lengre nord for å lokke folk fra Nordfylket, men det ga ikke store resultater.

 

Vi er ikke lette å lokke vet du :tongue: . Når det er sagt så er vel ikke Økstrafjorden noe nærmere oss i nordvest enn øyene utenfor Stavanger, så sånn sett er det vel hipp som happ...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Buøy var en flott plass, tilrettelagt for det meste...solrikt, skjermet, gode bademuligheter for de små, osv..så kan godt ha der. (men så var vi og ekstremt heldig med været, var 1 av 2 uker det var sammenhengende fint det året, husker det som det var i går)

 

Men ellers er jeg like interessert i å ha det på en "ny" plass, for kanskje å oppdage ennå en perle (for jeg viste ikke om Buøy før RT2009, og plassen ser i grunnen ikke så fin ut heller, før en har ankret opp/kommet helt inntil, da ser en hvor flott det i grunnen er)

 

 

Men dato: 17-19 Juni...kan den være aktuell for båtfolket?

Redigert av onkel_ove (see edit history)

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Hva med Kvitsøy? ligger "midt mellom alle", får sikkert en omvisning på trafikksentralen, men en dårlig plass og telte.

eller Teistholmen fin plass for både båt og telt, nærmt Stavanger og størelser som poseidon kan ligge langs fjellet.

eller på Haugalands siden finner man:

Borgøy, flott plass for både for båt og telt, kansje en felles midag på restauranten på kaien (Borgøy konferanse)

eller Hamnarholmen, flott plass for både for båt og telt.

Link to post
Share on other sites

.....og størelser som poseidon kan ligge langs fjellet......

 

Mange takk for omtanken :wink:

Ja, det var kjekt ifjor og det kunne sikkert bli minst like kjekt denne gangen. Men den foreslåtte helgen kolliderer med 40-årsjubileum for avsluttet ingeniørutdannelse og planen er at hele jubileumsgjengen skal være med POSEIDON II på en tur 18. juni, så dermed er jeg opptatt :wflag:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Kan jo prøve oss med en annen dato, hvis det passer bedre for folket...Poseidon er i alle fall opptatt da ser vi...men uansett hva dato vi velger, så klarer vi nok ikke gjøre alle til lags...

 

Kan vi ikke lage to poller..en med de steder som SRA foreslår, og en med 2 el 3 datoer..? Er det kun trådstarter (den nye treffgeneralen?? :-) ) som kan lage poll?

 

Just an idea...

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Ser ikke ut som jeg har noe valg. Må bare rydde plass i kalenderen til treff... :lol:

 

Jeg synes ikke vi skal velge en plass med friluftsrådet sine brygger. Da blir vi bare blandet med alle de andre som ønsker å være der. Blir som det første treffet i Helgøysund der vi ble som en liten vennegjeng mellom alle de andre.

 

Men vi får stemme over det... :wink:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Da sendte jeg IM til trådstarter om han kunne lage 2 poller om Treffet..Hvor og Når, så kan vi ha en demokratisk avstemming, hva synes dere om det?

 

Synes SRA's forslag om plasser var bra, kan legge de til grunn. Så kan vi ta 3 datoer å velge i mellom, den ene er allerede nevnt:

17-19 Juni....

 

For det stemmer vel at bare trådstarter kan lage poll/avstemming?

 

Mvh

Ove

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...