Mats-gh11 Startet 1.April.2011 Del på Facebook Startet 1.April.2011 Ja som tittelen sier, bør jeg lakkere selv eller bør jeg få et lakkverksted gjøre det. Tenker da i forhold til hva det kommer til å koste og hvordan finishen blir. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Snakker du om en hel båt, eller enkelte detaljer? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Bearded Beast Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 (redigert) GH 11 ? Er båten gammel så stiger ikkje verdien akkurat av å ha den verkstedlakkert så det er bortkastede penger. Det lønner seg alltid å gjøre arbeid sjøl forutsatt at resultatet er likeverdig. Å verdiberegne egenhendig innsats før jobben er gjort og resultatet foreligger er umulig. Redigert 1.April.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mats-gh11 Svart 1.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2011 (redigert) Snakker du om en hel båt, eller enkelte detaljer? Skal hellakkere GH 11 ? Er båten gammel så stiger ikkje verdien akkurat av å ha den verkstedlakkert så det er bortkastede penger. Men kan jeg få samme finsih hvis jeg gjør det selv? Redigert 1.April.2011 av Mats-gh11 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Du vet nok bedre sjøl enn meg kor hendig du er til å lakkere .. Såklart kan du få det like bra- elr meir enn bra nok. Men det kommer jo an på lakksprøyta og håndlaget Sitér dette innlegget Link to post
Mats-gh11 Svart 1.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2011 http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Lakksproyte-Proff/ Tenker å bruke denne. Det er pappa som skal lakkere den og han har lakkert litt før, men det kan vel ikke måle seg med en proff lakkerer Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 (redigert) Mest håndlaget og yttre påvirkninger som støv og småkryp......... Redigert 1.April.2011 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
tb55 Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Ja, du kan få et perfekt resultat. Fks med biltema sin to-komponent lakk. I tillegg kan du få flere ting til, nemlig kunnskap og erfaring. Som det stod i boken om hjemmebrenning ; det er forbudt, men kunnskap er en lett byrde..... Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Lakksproyte-Proff/ har lakkert litt før, men det kan vel ikke måle seg med en proff lakkerer Er mange som han som faktisk er minst like flink som enkelte proffer..... Den sprøyta der er faktisk ganske god i forhold til prisen! Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Nonsense Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Husk at grunnarbeidet er mer enn halve jobben, og at enkelte farger er mer avslørende enn andre. Sitér dette innlegget Link to post
Mats-gh11 Svart 1.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2011 Husk at grunnarbeidet er mer enn halve jobben, og at enkelte farger er mer avslørende enn andre. Mener du at enkelte farger kan være litt mer "gjennomsiktige"? Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 (redigert) Tenker helst på at noen farger viser grunnarbeidet lettere enn andre. Har du tenkt å bytte farge? Redigert 1.April.2011 av Nonsense (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mats-gh11 Svart 1.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2011 (redigert) Ja forrige eier lakkerte den i en veldig lys blå fårge både innvendig og utvendig som ikke er så fin, så jeg vurderer å bruke 7005 fregatt blå utvendig og 8096 skumhvit innvendig. Er dette farger som er mer "avslørende" som du sier enn andre? Redigert 1.April.2011 av Mats-gh11 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Husk at grunnarbeidet er mer enn halve jobben,.. Synes faktisk det er mye mer enn halve jobben! Du kan ikke skjule noen ujevnheter med lakk, slipestriper synes godt dersom du ikke har "gått gradene" med slipepapiret, har du ikke rubbet/avfettet etc så flasser det, etc etc. Ikke slurv med grunnarbeidet!! Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Mats-gh11 Svart 1.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2011 Men skal jeg ikke bare mattslipe med 280 papir, båten er jo allerede lakkert av tidligere eier? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Kobben Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 Matte ned, gjøres ikke det med finere korning enn 280? Husker å ha brukt 1200 papir.. eller tar jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.April.2011 Del på Facebook Svart 1.April.2011 300-500 våtpapir holder. Viktig med masse vann og skylle godt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Snekker'n Svart 2.April.2011 Del på Facebook Svart 2.April.2011 ... båten er jo allerede lakkert av tidligere eier? Sitter denne lakken godt, eller flasser den? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Mats-gh11 Svart 2.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2011 (redigert) Sitter denne lakken godt, eller flasser den? Sitter ganske godt ja I jotun katalogen står det at man skal matte med 280-340 på tidligere malte flater? Redigert 2.April.2011 av Mats-gh11 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.April.2011 Del på Facebook Svart 2.April.2011 Hvorfor ikke gjøre som denne karen: https://baatplassen.no/i/topic/77430-oppussing-av-1990-mod-viknes-770/ Han brukte rull og fordriver. Imponerende resultat, ihvertfall utfra bildene Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sturee Svart 2.April.2011 Del på Facebook Svart 2.April.2011 Jeg brukte rulle men ikke fordriver til å lakke min GH 10. vi brukte biltemalakk, og resultatet ble kjempebra, selv med bare to strøk. men den var hvit fra før, men ikke noe fin. første gang jeg noen gang prøvde å lakke noe som helst... Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 3.April.2011 Del på Facebook Svart 3.April.2011 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 3.April.2011 Del på Facebook Svart 3.April.2011 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.