Jump to content

Windy 25 mirage med KAD300 eller D4-300?


paso

Recommended Posts

Lurer på å kjøpe meg en brukt Windy 25 Mirage. Ser at noen eldre modeller selges med KAD300 og de litt nyere med D4-300. Miragen er 2200 kg, toppfart og forbruk er ca det samme uavhengig om det er KAD eller D4. D4 båtene er en del dyrere men nyere.

 

Er det noen grunn til at jeg bør velge D4 i stedet for KAD?

 

Kom det noen facelift på Mirage i lepet av 2000-tallet?

 

Noen årstall som bør skygges unna?

 

Takker for svar!

Link to post
Share on other sites

Vil tro at ca 270-300 hester uansett er nok på denne båten :smiley:

D4 har betydelig kraftigere dreimoment på lavt turtall - men på denne lette båten tror jeg ikke du vil merke stor forskjell. KAD 300 er regnet som en veldig god motor. D4 300 er siste generasjon med D motor der VP hevder det sitter bedre injektorer enn på tidligere utgaver.

 

Jeg antar at D4 har litt lavere forbruk pga common rail

 

Har ikke hørt om noen face lift på Mirage noen gang. En del av båtene har tredetaljer på hekken. Jeg har sett en 35 Khamsin der epoxy lakken her flasset. Mulig den delen er utsatt for sol.

 

Jeg har aldri kjørt Mirage desverre - men tester av den forteller om strålende sjøegenskaper.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...