Jump to content

mercruiser 7,4 måle avstand på reimhjul. haster!


mewa 2

Recommended Posts

Hei er det noen her på båtplassen med samme motor som kan måle avstand fra topp døpunkt til 8 grader på reimhjul i mm da mitt er rustet vekk må ha skala på reimhjul,Jeg trenger dette for å få stilt tenningen rett mistenker at det er dette som gjør at jeg ikke får de siste 1200 omd...... haster, på forhånd takk :yesnod:

 

mvh

Mewa 2

Link to post
Share on other sites

Det var da svært til mas da. Om du ikkje har gradskive hjemme - Du har tydeligvis en pc. Tegn og skriv ut en sirkel overfør dette til ei grandiseske med tusj og saks. Klipp så ut de 8' av og bruk en stift i midten.. problem solved.

At det skal være såååå trangt du ikkje kommer til med et målebånd for å måle diameteren høres meget underlig ut

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå har jeg hatt fingrene borti utallige gamle og nyere v8 motorer,og om det er så trengt at du ikke klarer og få målt verken diameter eller omkrets med målebånd eller annet utstyr så må du etter min mening ha et utrolig feilkonstruert maskinrom eller så har du en motor som verden aldri har sett maken til.Den tredje muligheten er selvsakt at du helst burde la noen med mye mere teknisk innsikt gjøre hele jobben for deg.

Har fortsatt til gode og se en motor dær det er umulig og få målt en reimskive på enda.

Link to post
Share on other sites

Det må da være mulig å komme til ett eller annet hjul som man kan måle radius, diameter eller omkrets på, og så ta det derfra. Bare husk at kammen går litt ekstra i forhold til veivakselen.

Kommer du til en bolt på et hjul for å rotere motoren for hånd kan du lage en gradeskive med en latmannsarm e.l.

 

Det blir aldri helt riktig med et mål fra noen andre sin motor, og på denne motoren er det ikke bare å stille tenningen etter hvor mange millimeter et reimhjul skal flyttes, da er jeg enig med TPBS-277 at du bør få noen som kan justere tenning til å gjøre det.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg trodde at jeg skulle få noen skikkelige svar ikke bare en haug med tull å dritt hvis det er sånn man skal bli behandlet gidde eg ikke mer på dette forumet å til de så aldri har sitt et motorrom i en bayliner 2855 kan igrunnen holde kjeft de vet ikke hva de snakker om...

Link to post
Share on other sites

to bark up the wrong tree

 

1.(idiomatic) To do, believe, or pursue something wrong or inappropriate; to take the wrong approach; to follow a false lead; to blame or rebuke the wrong person. If you're lookin' for somebody who gives half a shit about what you're sayin', you're barkin' up the wrong tree.

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde selv tidligere en 2855 med 7,4L, "SÅ" trangt er det ikke foran motoren at det ikke går ann å få målt reimhjulet? Jeg klarte i allefall å få på skralla og tørne motoren min rundt på veivakselen.

 

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Hei, jo den hadde thunderbolt 5 tenning men den hadde noen strømkutt så vi valgte å skifte hele tenningssystemet over til nytt elektronisk laget for denne motoren.Problemet er at denne skalaen på reimhjulet er rustet vekk så vi ser ikke hvor 8 gr er derfor denne målingen på reimhjulet åjeg mangler 1200 omd. å tenningen må være 100% jeg har folk som er kompetente på dette men vi må ha målene for å få det til siden skalaen er vekke..

 

mvh

Mewa 2

Link to post
Share on other sites

to bark up the wrong tree

 

1.(idiomatic) To do, believe, or pursue something wrong or inappropriate; to take the wrong approach; to follow a false lead; to blame or rebuke the wrong person. If you're lookin' for somebody who gives half a shit about what you're sayin', you're barkin' up the wrong tree.

 

Å plutonium hvis du ikkje kan Norsk la ver å skriva å svar på mine innlegg

Link to post
Share on other sites

Aha, da får vi håpe du finner ut av det, nå har jo steph kommet med målet så da er det vel i orden.

 

På Thunderbolt V, og også på Merc's nyere HEI systemer med EC, så settes tenningen i "base mode" og justeres til tenningsmerket, altså 0 grader.

Fortenning justeres så automatisk når motoren tas ut av "base mode", bare sånn til opplysning, det er tydeligvis ikke slik på ditt system siden du er avhengig av å finne 80 på reimhjulet.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...