Jump to content

Julen 2004: Kan ikke jeg være så snill å få...


Batdilla

Recommended Posts

Stadig vekk tar jeg meg selv i å lure på uttrykket "Kan ikke jeg være så snill å få..." I mine ører blir dette feil. Hvis man ber noen innstendig om å få noe, er det i så fall vedkommende som er "så snill" at man evt. får det man ber om. Nytter ikke å spørre andre om en selv kan være så snill at man eventuelt har gjort seg fortjent i andre øyne til å få det man ber om. Det kan man bare gjøre noe med selv. Vel, nok om det.

 

Julen nærmer seg fort. Om nærmere bestemt 54 dager er det julekvelden. Skal rederinnen rekke å bestille/lage aktuelle duppeditter, bør det varsles i god tidBilde. Tenkte det kunne vært artig og luftet gaveønskene i denne tråden. Ved å lese hva andre ønsker seg, får man kanskje et tips eller to om ting man kan ønske seg selv også? Åpner med noen ting jeg ønsker meg, så håper jeg mange fyrer på med sine ønsker. Alt er lov. Fra mer realistiske "En god klem", "Fredning av båtlektyren på do", til Princess 65... Bilde Ta gjerne med link til steder hvor de omtalte gjenstander kan anskaffes fra, hvis du har funnet noe litt spesielt eller prisgunstig.

 

Dilla's ønskeliste, Julen 2004:

1) Nye gardiner til kabinen i Sjømannen i stoff som matcher de nye madrassene og putene. (Vet du ikke har maskin som egner seg til å sy med, men det har muttra...)

2) Gardiner til arbeidsrommet i Dillebua. (Kravene her er ikke så høye. Bare de dekker mot innsyn, spiller det ikke så mye rolle om de er brukte eller nye. Og ikke ser altfor ille ut fargemessig).

3) Kafteinlue. (Merkelig at jeg ikke har fått det allerede :headbang:)

4) Oppussingsprosjekt i form av en passende Wiking Boat 28, Bonanza 28 eller Mørejet 30.

5) Forståelse for at jeg har en del jeg kunne tenkt meg og gjort i båten utover - nå som den endelig er hjemme i hagen og lett innen rekkevidde.

6) Vellykket oppgradering av baatplassen.no til ny plattform. Fortrinnsvis før jul.

Gjør oppmerksom på at listen kan endres uten varsel, i tilfelle jeg ser andre ønsker som passer med ting jeg selv trenger. Bilde

Link to post
Share on other sites

Ikke serlig "hyggelig" emne, man kan velge hva man har ombord... og kan ordne et par andre ting med dusjen for meg ...

 

http://www.vetus.nl/producten/product_main_134_2.asp

 

også på listen er selvsagt medfølgende tank osv...

 

Andre ting inkluderer

 

1. Ny TV antenne (gamle ble revet av underveis av sjøsprøyt)

2. Ny styrbord torpedoskjerm (gamle ble revet av underveis av sjøsprøyt)

3. Separasjonsfilter for kjølsvin http://www.halyard.eu.com/search2.asp?PartNo=WS1000

4. Ny manuell lensepumpe

5. Nytt automatisk brannslukkningssystem i maskinrom

6. Hydraulisk maskinkontroll

7. Baugpropell

 

og mye, mye mer....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker meg aller mest en ny kalesje til båten ( er ikke snau heller :lol:)

 

og i tillegg:

1. Gardiner

2. Fendere

3. Nytt tenningsanlegg til motoren

4. Diverse verktøy som vil lette noe av arbeidet litt

 

og en god del mer...........................

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Får min "nye" båt i morgen, så det er mange ønsker  :smiley:

 

1. Ankervinsj

2. Ferskvannskjøling

3. Søkelys

4. TV

5. TV antenne

6. Wallas varmer

7. GPS (Garmin 60)

8. Ekkolodd

9. Flagg og flaggstang

10. Aggregat

 

Tror jeg gir meg der. Blir helt utslitt av å tenke på alle de flotte pakkene jeg ikke får  :cryin:

/per

Link to post
Share on other sites

Og her i huset tror kafein at julekvelden kommer denne uken.  :lol:

Stor pakke fra Maritim ventes med spenning  :yesnod:

og innholdet består av el toalett, septikkvern, septikktank, septikkmåler, vaskeservant til bad, stekeovn, kokeapparat, oppvaskkum, pilot-kopilotseter med sokkler, battmeter.

Targabøyle er bestilt fra Skjerdens mek. verksted i syrefast stål.

På lørdag ble det nytt ekkolodd og nye lamper + noe småstæsj.  

Stoff til gardiner og salong ble også kjøpt inn,

julegaven til kona det da. :wink: det er hun som får jobben med symaskinen. :seeya:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Har ikke sett noen som ønsker seg baatplassen vimpel eller t-skjorte ennå. Selv så er jeg bra dekket i så måte, men dette må da være det ideelle gaveønsket? Samtidig støtter det oppunder driften av baatplassen.

Der minte du meg på noe Dilla, hvordan gikk det med vimpelstang opplegget?

Vi skal i gang med en liten mekanisk avd. på jobben og dette kunne jo vært noe for oss!

 

Støtter forøvrig forslaget ditt ang. vimpel og skjorter :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Der minte du meg på noe Dilla, hvordan gikk det med vimpelstang opplegget?

Vi skal i gang med en liten mekanisk avd. på jobben og dette kunne jo vært noe for oss!

Joda, det gikk fint med vimpelstanga. Den ankom og er behørig montert i toppen av lanternemasta. Tråden hvor prosjektet med vimpelstang startet ble oppdatert i sin tid. Tråden finner man f.eks. ved å titte på båten min i erfaringsdatabasen. Hvorfor drar jeg fram båten min? (Sikkert for å skryte, he, he...) Jeg hadde litt tid en kveld og bestemte meg for å oppdatere det jeg har skrevet i erfaringsdatabasen. En titt på det jeg skrev i sin tid avslørte fort at ting hadde skjedd siden jeg la inn teksten første gang. I den sammenheng kom jeg på noe som jeg syntes var lurt. Mange av de gjennomførte prosjektene er foranlediget av en innledende tråd i forumet hvor råd og erfaring ble innhentet. Jeg tenkte da at hvis andre leser om gjennomførte forbedringer på båten min, kunne det vært kjekt med direkte link til en tråd hvor den aktuelle forbedringen er diskutert. Som sagt, så gjort. Oppfordrer andre til å gjøre det samme. Veldig greit for de med samme båttype som kanskje vurderer tilsvarende forbedringer. Forøvrig tror jeg det er et bra marked for lignende vimpelmaster. Flere i hjemmehavnen min har sett masten min og ønsker seg tilsvarende...
Link to post
Share on other sites

Stadig vekk tar jeg meg selv i å lure på uttrykket "Kan ikke jeg være så snill å få..." I mine ører blir dette feil. Hvis man ber noen innstendig om å få noe, er det i så fall vedkommende som er "så snill" at man evt. får det man ber om. Nytter ikke å spørre andre om en selv kan være så snill at man eventuelt har gjort seg fortjent i andre øyne til å få det man ber om. Det kan man bare gjøre noe med selv. Vel, nok om det.

Men så heter det da heller ikke :wink: "kan jeg værer så snill å...", dette er det vi kan kalle for kollektiv talefeil. Det er riktige er: " kan du være så snillsøtgodgrei å...for meg"?

 

På folkemunne, derimot........er det jeg som er snill, og her i Tønsberg kjører folk mellom Slottsfjelltunnelen, hmm er det noen hemmelige ganger i det fjellet, ryktene svirrer.... :cool:

 

Julehilsner tar vi siden.

 

mvh

 

Marna.

Marna

Link to post
Share on other sites

:yesnod:  Her også.  Da har jeg vel ikke beveget meg så altfor langt inn i drømmeland, selv om jeg nok innser at ønsket ikke kommer til å bli oppfylt :cryin:

Beste er å kjøpe sjøl. Da veit kjøperen hva som står på lista. Har skapt noe forvirring på julekvelden, men fancy elektronikkpakker til sjefen, fra matrosen, uten at hun veit om det...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...