Jump to content

Julen 2004: Kan ikke jeg være så snill å få...


Batdilla

Recommended Posts

Har ikke råd :headbang:    Blir nødt til å prioritere mat til ungene :lol:    Men kan jo håpe at båtfrua har satt noe til side som jeg ikke vet om  :smash:

Gi unga barkebrød ! Her i huset får småen tenner om dagen, gnager villig vekk på alt han kommer over. Malerkosten min, mobiltelefonen, tauverk, bordplata, vedbiter og annet har små gnager merker...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Har søkt flere instanser: Vårherre, Julenissen, Bondevik OG tidligere ordfører (Marvin W.), men ikke engang fått noe som helst av reaksjon... :headbang:

Hva jeg har søkt om?

Mere TID!!

Tid til å bruke båten mere. Tid til å montere alle duppdittene. m.m.m.

Og om bare 16 uker er det på´n igjen: Prøve å stjele litt TID fra daglige gjøremål, og investere den i BÅT!!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Kikkert. Den jeg har, er ikke noe tess. Tror nok jeg får også - fruen er grei sånn  :yesnod:.

 

Og i tillegg: Nye seil (skal bestille snart, må betale sjøl  :wink:), badeplattform (neppe  :nonod:), ankervinsj (in your dreams  :rolleyes:) , nye madrasser (mange år til  :sad:) og massevis av elektronikk (vindmåler, ekkolodd, m.m.  :cryin:)

Link to post
Share on other sites

Ho ho, er det noen snille båtførere her da???

 

Har vært så snill i heeele år??!!

 

1. Velourstoff til å trekke om alt av puter.

2. Kalesje

3. Ny dobbel førestol (må ha plass til admiralinnen)

4. Ankervinsj

5. Radar

6. Trebåtsnekker (til å fikse trestykket under frontvinduene)

7. Baatplassen T-skjorter (2.stk)

 

 

Faxen (uten båtpenge konto på 6 siffret beløp :nonod:)  :flag:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Liten avsporing nå, men tror du ikke alcantrastoffet lett trekker til seg smuss? Tenker særlig på solkrem, svette o.l.

 

GeirKS

Med den sommeren vi har her i landet, er vel ikke det noe problem... :lol: Men for å være mer alvorlig. Alcantarra er uovertruffen når det gjelder kondens og fuktighet, og jeg vil tro det er mye enklere å tørke av jordbærsyltetøy fra alcantarra enn for eksempel fra et ullstoff. Det med perforeringen var bare fordi jeg så det i en båttest nylig. Det hørtes så kult ut, så jeg slengte det med på ønskelista... Aner ikke hva det er godt for, kanskje utseende?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Har søkt flere instanser: Vårherre, Julenissen, Bondevik OG tidligere ordfører (Marvin W.), men ikke engang fått noe som helst av reaksjon... :headbang:

Hva jeg har søkt om?

Mere TID!!

Tid til å bruke båten mere. Tid til å montere alle duppdittene. m.m.m.

Og om bare 16 uker er det på´n igjen: Prøve å stjele litt TID fra daglige gjøremål, og investere den i BÅT!!

Enig med Marwin. Skulle man ønsket seg noe måtte det være mer tid. 8 - 10 ukers sommerferie hadde vært passe.

 

(og i all beskjedenhet -  ny bil  :smiley:)

Link to post
Share on other sites

Jeg vil bare ha en ny lukket båt og en Furuno radar, bare. Jeg er ellers ikke så opptatt av ting. Hva betyr det når min bedre halvdel strekker ut langfingeren på sin høyre hånd, slik at den peker oppover. Betyr det "jada, kjære go'gutten" eller.... :confused: :confused: :confused:

 

Det er i hvertfall sånn jeg tolker det.... :smiley:

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Og her i huset tror kafein at julekvelden kommer denne uken.  :lol:

Stor pakke fra Maritim ventes med spenning  :yesnod:

og innholdet består av el toalett, septikkvern, septikktank, septikkmåler, vaskeservant til bad, stekeovn, kokeapparat, oppvaskkum, pilot-kopilotseter med sokkler, battmeter.

Targabøyle er bestilt fra Skjerdens mek. verksted i syrefast stål.

På lørdag ble det nytt ekkolodd og nye lamper + noe småstæsj.  

Stoff til gardiner og salong ble også kjøpt inn,

julegaven til kona det da. :wink: det er hun som får jobben med symaskinen. :seeya:

Heisann !

Ser du har mye av det samme på din allerede oppflyte ønskeliste som jeg har på min. Hvilken type kokeapp og stekeoven har du kjøpt... Jeg driver med en evig diskusjon med meg selv om jeg skal ha gass eller ikke... Ellers så blir nok TMC sitt el. toalett bestilt sammen med septik måleren, dette er jo på tilbud hos Maritim nå ser jeg på dette. Trenge man septikkvern i tillegg til eldassen ?, har ikke denne innbygget kværn ?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ankervinsj...

 

Jeg som har vært sååååååå snill.....

 

Suzuki

Hah - jeg trodde jeg fleska skikkelig til på ønskesiden, men når jeg ser hva andre øsker seg, har jeg følgende tilleggsønsker:

 

* Kartplotter, helst med kart   :yesnod:

* Kjølekompressor

* Landstrømslader; omlag 20A

* 2 Nye batterier

 

og snille barn

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Heisann !

Ser du har mye av det samme på din allerede oppflyte ønskeliste som jeg har på min. Hvilken type kokeapp og stekeoven har du kjøpt... Jeg driver med en evig diskusjon med meg selv om jeg skal ha gass eller ikke... Ellers så blir nok TMC sitt el. toalett bestilt sammen med septik måleren, dette er jo på tilbud hos Maritim nå ser jeg på dette. Trenge man septikkvern i tillegg til eldassen ?, har ikke denne innbygget kværn ?

Hei.

Varene er kommet i dag, helt julekvelden. :lol:

Kokeapp. jeg har kjøpt er Eno sitt nedfellbare 3-bluss apparat m/ varmebestandig glassplate og komfyren er også Eno, Le Bourgogne innbyggingsovn m/ batteritenning.

Det var gass i nybåten med eget rom for beholderne og utlufting på dekk, vi hadde gass i Oda også, var veldig fornøyd med det, renslig og enkelt å bruke. Viktig med god utlufting.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Kan ikke jeg være så snill å få...

........en brukt, men velfungerende 2H Sabb dieselmotor på 18hk - etter 1975 - ferskvannskjølt og tørr eksos, med gløding og dobbelt sett med motorkontroller! Da skal jeg være like snill neste år, som jeg har vært i år!  :lol:

 

...også sleng på en hydraulisk styring med 2 styreklokker, når du først er i gang! :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Heisann !

Trenge man septikkvern i tillegg til eldassen ?, har ikke denne innbygget kværn ?

Ser at jeg hoppet over dette spørsmålet.

Setikkkverna i toalettet brukes til å pumpe inn spylevann og til å tømme over i tanken, den andre kverna brukes til å tømme fra septikktanken og ut.

Håper dette ble oppklarende.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...