Jump to content

Hva har du mistet i vannet ?

Una

Recommended Posts

jeg opplevde i sommer en hverdags tragedie

hadde satt fra meg en plastpose med matpakke etc

på flytebrygga mens jeg gikk ombord for å ordne.

i det jeg snur meg ser jeg plastposen legge seg over på siden og min eneste ølboks

triller sakte ut av posen , ruller over flytebrygga og plumper i sjøen.

fullkommen tragedie - hadde bare denne ene !!

Jeg har stort sett mista bare capser på sjøen, og faktisk aldrig mista nøkkler eller telefon. har bestandig nøkkler og mobil i lomme med glidelås når jeg går ombord eller i land. Noe verktøy i forbindelse med brygge dugnad er det jo blitt da. I Marinen var det en del som mista ting i sjøen. Den beste var vel han som mista peilekompasset på toppbro til 12.000. sikkert 20.000 nå! hehe. Ellers så mista vi en støvsuger på sjøen. Skipssjefen mente vel kansje at den hadde fått lit hjelp! hehe

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Mista også verktøy på dugnad. Demonterte gammel brygge i havna en kald dag i februar. Hadde rigget oss med havnas flåte, med strøm til lys og vinkelsliper. Hadde fått meg noen isolerte og tykke hansker som gjorde at grepet rundt vinkelsliperen ble minimalt. Og ved kapping av et rør 5 cm over vannet, hogg vinkelsliperen og spratt ut av hånda. Zapp i sjøen. Sjøen ble hvit rundt vinkleren, og lyset gikk. Fiska vinkleren opp etter kabelen. Hadde heldigvis to til og fikk fortsatt etter sikringen var ordna...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Jeg har mistet to lag med selvpolerende bunnstoff på to og en halv sesong.....

... i tillegg er vel capser, solbriller, kamera og et barn, gjengangere... Barnet fløt med vest, så vi valgte å plukke det opp igjen.

(Smukken ble borte og det var den største krisen til vi kom hjem og fikk funnet frem reservesmokken)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

• 3 uker senere...

Har nok mistet mange ting over årene (et par mobiltelefoner kanskje det rent materialistisk viktigste).

Likevel er nok det vi husker best da sønnen vår (godt over anbefalt smokkealder) mistet smokken i do mens han skyldte ned. Vi lo krampaktig og gutten lo med. Vi trodde vi hadd klart å tilintetgjøre traumet hans med å fortelle om at smokken nå hadde blitt skyllet ut i havet der den sikkert gjorde nytte for seg som smokk for en eller annen fisk.

Han var veldig glad for å være med på fisketurer, noe som selvsagt slo an hos pappa (kombinasjonen passe gutten/ fisketur var ideell for både meg og generalen). Hans egentlige motivasjon ble klar noen månedere senere da vi hadde fått endel fisk. På veien til land spurte han med stort alvor:"Når tror du vi får fisket den fisken som har smokken min?" Det er i slike stunder pappa sliter noe grusomt med å finne gode svar. Nå (22 år senere) har det blitt en god historie vi alle gleder oss over, og sønnen er fortsatt glad i å være med på fisketur.

Laholm

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...