Jump to content

Noen som har tips ang mal til vindu i vindskjerm?


HansT

Recommended Posts

Hvor knust er glasset? Kan det pusles sammen?

 

Står det i pakning? Mål pakningen, dybden innvendig og mål mellomlagget mellom ruten og karmen. Lag pappmal (kartong, ikke bølgepapp) av motsatt vindu og pluss på målene i pakningen hele veien rundt.

 

 

Nå forklarte jeg det slik at jeg ikke forsto det selv.. hehe.. Prøver igjen.

 

Lag mal av lysåpningen i vindusrammen (uten pakning), mål mellomlegget i pakningen. Ruten skal da være ENTEN noen millimeter mindre eller

større enn lysåpningen.

Redigert av Hokky (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

Ja det kan jeg jo gjøre, ruta som sto der kan en vel si at gikk i en million biter(vis ikke mer)hehe.. den var av herdet glass og blei tilnærmet pulverisert..hehe...

ja den står i pakning,men den forklaringa du kom med hørtes ikke dum ut..

Takk for tipset :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Lag en mal av åpningen slik den er. Ta med malen og lista til en glassmester og få ham til å skjære ny rute til deg. Han vet hvordan han skal beregne dette. De får stort sett bare maler hvor hullet er tegnet av.

Hvis ruta ikke passer etterpå er det han som må justere litt, ikke du som må koste en ny rute pga feilberegning fra din side.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...