Jump to content

Sjokkerende kundebehandling hos Swang på Lysaker brygge


espenchr

Recommended Posts

Har handlet noe på Swang på Lysaker og min opplevelse er en annen en gjennomgangstonen i denne tråden.

Føler alltid jeg blir møtt med god service, vennlig betjening og god kunnskap om båt, utstyr og sortiment. De få gangene de ikke har hatt inne det jeg skulle ha har dette blitt bestilt og jeg har blitt oppringt når det har kommet. Har også handlet andre steder og jeg synes Swang stort sett er blany de med best kunnskap og best service.

Link to post
Share on other sites

Har stort sett fått god behandling hos Swang, men kanskje bittelitt arrogant noen ganger etter at de flyttet til Lysaker. Den hyggelige damen som ofte var på CC Vest har jeg ikke møtt der....

 

Var innom La-Sa (Bestumkilen, Oslo) i dag - jeg bøyer meg i støvet over fantastisk kundebehandling. Gode råd og de fikk meg til å kjøpe ting som opplevdes som fornuftig (ekstra dieselfiltre og impeller) , men som jeg ikke hadde tenkt. Gjennom god kundebehandling, hyggelig oppførsel og hjelpsomhet fikk de solgt mer og fikk en kjempefornøyd kunde.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Maritim i Fredrikstad - men ettersom du sier at dere jobber med kundetilfredshet så synes jeg dere skal ta en liten kikk på den butikken. Den var i hvertfall da jeg var der organisert slik at man ikke kom mellom torgene med handlevogn, og de ansatte var mer opptatt av å blåse tyggisbobler og smse enn å hjelpe kundene.

 

Ja det viser hvor forskjellige opplevelser man kan ha, for nettop denne butikken (Seaking / Maritim i Fredrikstad) vil jeg fremholde som en av Norges klart beste båtbutikker. Gutta som jobber der har fra peiling til skikkelig peiling. Også har butikken godt utvalg. Jeg bor i Oslo, men handler der så ofte jeg kan.

Og det er en annen sak, det er ikke mulig å til en hver tid ha max billige varer og samtidig kompetente folk i kassa. Se hva som har skjedd med en del jernvareforretninger. Skoleelever med null peil i kassa, og syltynt vareutvalg:

Jernia for noen uker siden: "Har dere Aceton? -Det har jeg hørt om før tror jeg og det har vi ikke, men vi har noe annet. "Ja hva da" -Nei det vet jeg ikke. "Hvem vet da?" - Nei han er ute å kjøper seg en baguette ... osv.

 

Jeg betaler heller jevnt over litt mer, og får bra hjelp og riktige saker.

Link to post
Share on other sites

Jeg tar med meg denne tråden inn i arbeidet med NBF prosjektet, som alltid er Baatplassen kilde til inspirasjon og kunnskap, tusen takk. :flag:

 

Nå er det vel gjennomgående ingen som har sagt seg fornøyd med deres betjening i butikken i Tønsberg, og det finnes faktisk flere tråder hvor det bemerkes at servicen i deres butikk i Tønsberg er heller slett.

 

Jeg kjøper en del båtutstyr i løpet av året, faktisk mer enn de fleste, og en del av det båtutstyret handles nettopp på Maritim i Tønsberg.

I fjor ble butikken deres besøkt nærmest daglig i sesongen, og det går forsåvidt greit når man vet hva man skal ha, og hvor man finner det, men når man hver eneste dag føler at man bryr betjeningen, og det er sukking og akking hver gang de må betjene kassen, og man blir stående å måtte rope på betjeningen i en halvtime når man har dårlig tid og er i arbeid, for at noen i det hele tatt skal komme å betjene kassen, så bør dere definitivt se i egen bedrift først før dere begynner å belære andre i Norges Båtbransjeforbund om service.

 

Det skulle være artig å vite hvordan dere i fjor klarte å finne så mange udugelige medarbeidere, da det statistisk sett skulle være nærmest umulig å klare å putte så mange inkompetente mennesker i samme butikk.

 

Jeg bemerker forøvrig at dere i år har inngått et samarbeid med et annet lokalt firma, og at betjeningen nå virker mer velvillig og kunnskapsrik enn i fjor, og at de fleste som arbeidet der i fjor faktisk ikke er der i år, så det er tydeligvis en viss fremgang ihvertfall, selv om det er et stykke igjen før det er bra.

Link to post
Share on other sites

så bør dere definitivt se i egen bedrift først før dere begynner å belære andre i Norges Båtbransjeforbund om service.

 

Vi har ikke noen belæringsplaner på gang, håper det ikke var muli å lese noe sånt mellom linjene i det jeg skrev. Men, vi jobber aktivt med å gjøre butikkene våre til så gode opplevelser for kundene som det er mulig å få til. Erfaringen vår er at det tar tid, båtutstyr er et omfattende fag hvor selv ihuga båtfolk blir svar skyldig når de havner på andre siden av disken og skal betjene kunder.

 

Båtbransjeforbundet/Norboat: Igjen, Maritim skal ikke belære noen, vi skal vel heller bli belært. Bransjen som sådan ønsker å sette i gang et prosjekt for å bedre egne ferdigheter, samt få til felles opplegg for trening av ansatte. At vi deltar aktivt sammen med våre bransjekolleger bør vel være positivt? Vår utfordring som bransje er at salgsvolumet pr uke i sesong er ca. 10 ganger mer enn utenom sesongen. Å balansere kostnader (her omtalt som bananer) om vinteren opp mot servicegrad og kapasitet i sesongen er en utfordring for alle aktørene i bransjen, og noen bedrifter klarer dette veldig bra, og de kan vi lære av. Årets Båtbransjepris gikk velfortjent til Erik Brauner (tidligere eier av LaSa), han har et stort engasjement for å sørge for at båtbransjen har god fagopplæring og kan yte god service. Det engasjementet bygger vi videre på i Norboat prosjektet som er på trappene.

 

Vennlig hilsen

Øyvind@Maritim

Link to post
Share on other sites

Bør være mulig å gjøre dette i egen regi også. Seatronic klarer det fint de. Men de driver ikke kjede - bare en butikk. Og min erfaring er at det er ganske stor forskjell på akkurat det. Personalet avgjør handle opplevelsen. Jeg tror det er klokt at en faghandel betaler for fagpersoner.

Link to post
Share on other sites

Har vært innom Swang 3-4 ganger nå i vår, har ikke handlet der siden de var på CC West, fant dem igjen ved en tilfeldighet siden jeg har begynt å handle på fiskesjappa vegg i vegg. Har alle gangene blitt ekspedert av samme karen, han har alltid vært blid og serviceinnstilt. Prisene har blitt betraktelig lavere etter at de har ble med i Bestmarine kjeden.

 

Min favorittbutikk er SeaSea. Ungguttene der er serviceinnstilte og har en litt mer avanserte spørsmål så har i hvertfall sjefen og en til av de ansatte bra kompetanse. Synes butikken til Maritim på Slependen er litt trang og uoversiktelig.

Link to post
Share on other sites

Jeg har god erfaring med Maritim i Bergen (Laksevågssiden) og meget dårlig erfaring med Maritim på Søreide. Personen i kassen der var nok mest opptatt av sitt tyggegummmi, det så ikke en gang ut til at han surfte på Internett. Men råd om hvor man kunne få pakning til Jabsco toalett som de angivelig ikke hadde i butikken, det var han ikke interessert i å gi! Det signaliserte han da også på en meget klar måte som ikke ga grunnlag for videre forhandlinger der i gården.

 

(ettersom jeg ser at representant for Maritim allerede er inne på denne tråden har jeg ikke sendt kopi av dette innlegget til Maritim, slik jeg ellers ville gjort)

Laholm

Link to post
Share on other sites

Ja det viser hvor forskjellige opplevelser man kan ha, for nettop denne butikken (Seaking / Maritim i Fredrikstad) vil jeg fremholde som en av Norges klart beste båtbutikker. Gutta som jobber der har fra peiling til skikkelig peiling. Også har butikken godt utvalg. Jeg bor i Oslo, men handler der så ofte jeg kan.

 

Har samme erfaring selv i Fredrikstad. Godt sortiment, gode tilbud og god service. :sailing:

 

Men, hadde jeg fått et slikt opptrinn som trådstarter skisserer, hadde det blitt umiddelbar boikott fra min side. Så jeg tar vel aldri turen til Swang.

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Har sluttet å handle på Swang. Har båtplass i Holtekilen og Swang ligger på veien til båtplassen, men etter å ha vært innom en gang kl. 0950 når en av de ansatte var i ferd med å trille ut utstillingsgreier forsøkte jeg å gå inn å handle. Jeg trodde butikken var åpen, men ble bryskt avvist med beskjed om at de åpnet kl. 1000. Det er mulig at det er forbudt å betjene kunder før kl. 1000?, men da kunne jeg vel fått forklart det på en litt mer vennlig måte. Følte meg som hår i suppa og trives nå best med å handle hos, Best marin Lillestrøm, Maritim Slependen og Malfix. Alle yter god service og har ok priser. Av og til er jeg innom Seasea på Ruud og får også god service der, men det ligger litt utenfor der jeg trafikkerer så det blir ikke så ofte.

Link to post
Share on other sites

Maritim Fr.stad må bare få skryt. Ringte i vinter for å høre på en wc, mannen som tok tlf var drit forkjølet. Fant det ikke på nett eller i katalogene, men var hyggelig HELE tiden (å jeg hørte han var syk) så han tar med seg tlf mens han snakker med meg å leter på lageret å jaggu finner han 1 eneste igjen. Jeg spør pent om han kan holde det av til meg, noe han gledelig gjør. Henter toalette uken etter..... La oss si det slik at der er det handlet MYE i vinter. Koselige og bra folk å en oversiktlig butikk :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg har handlet hos Swang noen ganger og syntes det var greit, ikke noe mer. Bestmarin på Lillestrøm (Åråsen) er min absolutte favoritt. Du verden for vennlighet og hjelsomhet. Der legger jeg igjen flest båtpenger. Har også litt til overs for Malfix. Veldig spesiell butikk og spesiell mann. Kanskje litt gal som meg selv.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...