Jump to content

1970 Evinrude Triumph 60hk, mangler hovedkabel. Tegninger?


raanerud

Recommended Posts

Jeg har et lite problem. Har fått meg en gammel (antikk???) Evinrude Triumph 60 HK, modell 60073D med hydro-elektrisk gir.

Denne motoren tror jeg er i ganske ålreit stand, men får ikke testet den eller noe da jeg mangler hovedkabelen. (Den som går til nøkkel, girboks, instrumenter osv osv.) jeg har den originale kontrollboksen. Kabelen er klin umulig å oppdrive. Den heter Instrument Cable Assembly om jeg ikke tar helt feil, men alle plasser jeg har lett så er den delen utilgjengelig. Denne har gått ut av produksjon.

Er det noen som har noen anelse om hvordan jeg skal få koblet denne sammen? Dvs hva som skal kobles hvor på vilken pinne osv. Se bilde:

 

60037d_plug.jpg

 

Evig takknemlig om noen har peiling på dette å vil dele kunnskapen sin med meg :)

Link to post
Share on other sites

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Hei.

Det bor en kar ikke langt unna deg, ole asmundrud er navnet bor i skrettebergveien han kjøper og selger for det meste johnson og evinrude påhengser. rimelig sikker på at han har kabelstokken mellom motor og kontrollboksen du sikter til.

 

lykke til.

 

Erik

Link to post
Share on other sites

Hei.

Det bor en kar ikke langt unna deg, ole asmundrud er navnet bor i skrettebergveien han kjøper og selger for det meste johnson og evinrude påhengser. rimelig sikker på at han har kabelstokken mellom motor og kontrollboksen du sikter til.

 

lykke til.

 

Erik

 

Nå var jeg innom Ole i dag. Trivelig kar det men han hadde jo ikke den kabelen. Var et år for sent ute :( så nå er det vel bare å gi opp.

Link to post
Share on other sites

boats.net har heller ikke denne kabelen. Den går ikke an å få kjøpt ny. Gi meg beskjed om du finner en kabel da=). Mulig jeg kanskje selger motoren om jeg ikke får tak i slik kabel.

 

79-modellen har vel ikke elektrisk gir har den det?

Link to post
Share on other sites

kom til å tenke på frode dahl motorverksted på tjøme, han hugger motorer og har ett rerlativt stort lager.

en annen løsning er et firma i askim mener det heter tc outboard, vet at de ligger i trippestad veien ..... askim. du finner sikkert annonser fra de på finn.no også. Det er vært et forsøk.

 

lykke til.

 

Erik

Link to post
Share on other sites

hvor viktig er det med original utførelse på hovedkabels plugg, må den være original, eller aksepteres nyere utgaver????

selve koblingen er ikke veldig problematisk.

Resten av samtalen tar vi på im.

Erik

 

For min del så er det samme om det er det tykke runde pluggen eller om det er eller anna form for kabelsko som må brukes for å koble dette. Bare jeg får det til å fungere =)

 

Raymond.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

takker for tipset...

 

men etter enda litt mere resarch har jeg kommet frem til dette:

 

http://continuouswave.com/whaler/reference/ignitionSwitch.html

 

(måtte linke til selve siden da den faktisk ikke godtok link til kun bildet.

 

Regner med at dette også fungerer på min. Men her er det kobling for den typen uten elektrisk gir. Ser også at det mangler en Tykk pinne på bildet.

 

Hva mangler jeg egentlig nå av koblinger?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Søk litt igjennom Denne siden, så finner du nok det du leter etter.

Eller kanskje Denne kan hjelpe

 

Er usikker på fargekodene ihht gearsystemet ditt, men har jo funnet ett fint standard fargediagram til OMC på en annen tråd her inne, vet ikke om den hjelper deg men jeg velger å legge ut bildet så får du se om det hjelper deg.

69_70_V4.jpg

 

Ellers så er google ett fint verktøy hvis du taster inn wiring diagram 1970 Evinrude

Redigert av GlennIversen (see edit history)

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...