Jump to content

Rep.sett til sirkulasjonspumpe Volvo MD17D ?


Philonica III

Recommended Posts

For sirkulasjonspumpen så er det bare å velge noe annet i menyen til venstre, kan da umulig være så vanskelig.

Det ligger en bulletin i systemet som sier at de gamle pumpene er erstattet med delenummer #3812236 og #3812237, og prisen ser ut til å være rundt 10 båtlapper for en ny sirkulasjonspumpe, men det skal da uansett være å få tak i.

Link to post
Share on other sites

Tror ikke Martec kommer under kategorien "orginal volvo ferskvannskjøling".

 

MD11/17 kunne leveres med ferskvannskjøling fra fabrikk, men jeg tror ikke det var så vanlig. Jeg har iallfall sett/hørt om flere med Martec ferskvannskjøling enn original VP.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei

Det er ikke Martec ferskvannskjøling. Denne motoren ble levert med volvo sitt eget ferskvannskjøling dersom det ble bestilt. Snakket med Ragnar Ringstad i Fredrikstad og di sa det ikke var og oppdrive verken repsett eller kompl.pumpe. Ser og at jeg kan få tak i på nettet for over 600 euro. Jeg vet at det ble solgt repsett til denne for ca.2 år siden og det kostet ca. 1500 kr. Dele nr.til det settet kan jeg ikke finne på noen sider. Hadde vert lettere og finne dersom delenr. hadde vert tilgjengelig. En kammerat av meg kjøpte også komplett kjøling for to år siden hvor puma inngår i pakka (under 10000,- komplett). Jeg synes det er veldig rart at utstyr som ble solgt for to år siden ikke er å få deler til i Norge.

Takk for vist intresse..

Reidar

Redigert av Philonica (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er veldig rart at utstyr som ble solgt for to år siden ikke er å få deler til i Norge.

 

Bli aldri sjokkert over slikt når det kommer til Volvo Penta, enkelte deler utgår ofte før motoren omtrent er solgt, mens andre merkelige deler er tilgjengelige selv etter et halvt århundre!

 

Prøv å se på Finn, eller aller helst Blocket, ser det er personer der som stadig annonserer gamle deler og ting til Volvo, og som tydeligvis har en del ting liggende. Lykke til!

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...