Philonica III Startet 14.Mai.2011 Del på Facebook Startet 14.Mai.2011 Hei Noen forslag til hvor jeg kan få tak i repsett til sirkulasjonspumpe som sitter på en orginal volvo ferskvannskjøling? reidar Isaksen Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 14.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2011 kan og være aktuelt med ny/brukt pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 14.Mai.2011 Del på Facebook Svart 14.Mai.2011 (redigert) Sjekk med www.drevia.se i Lysekil. Du har en del brukt og skaffer også deler til eldre VP. Redigert 14.Mai.2011 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 14.Mai.2011 Del på Facebook Svart 14.Mai.2011 Hva med å prøve hos Volvo Penta, så å si alle delene til de pumpene skal fortsatt være tilgjengelig? Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 15.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Ikke rep.sett og heller ikke nye pumper er tilgjengelig. Skjønner ikke at det ikke finns deler da volvo solgte komplette ferkvannsanlegg for 2 år siden og da var slik sirkulasjonspumpe en del av settet. Reidar Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Volvo Penta!! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Volvo Penta!! Det der er da saltvannspumpa, er det ikke det da? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Håp Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Kanskje det er Martec som menes? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 For sirkulasjonspumpen så er det bare å velge noe annet i menyen til venstre, kan da umulig være så vanskelig. Det ligger en bulletin i systemet som sier at de gamle pumpene er erstattet med delenummer #3812236 og #3812237, og prisen ser ut til å være rundt 10 båtlapper for en ny sirkulasjonspumpe, men det skal da uansett være å få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Tror ikke Martec kommer under kategorien "orginal volvo ferskvannskjøling". MD11/17 kunne leveres med ferskvannskjøling fra fabrikk, men jeg tror ikke det var så vanlig. Jeg har iallfall sett/hørt om flere med Martec ferskvannskjøling enn original VP. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
adeneo Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 (redigert) Det er enklere å se på Marine Parts Europe, del #34 ser ut til å være erstattet med delenummeret #3812237, og det henvises også der til nevnte bulletin. Sjekk med en annen VP forhandler dersom de ikke klarer å finne ut av dette. Redigert 15.Mai.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Så vidt jeg husker er det Martec's system som er vist i den lille delekatalogen Volvo sender ut som vedlegg til et eller annnet båtblad. Å kalle den 'original' Volvo syns jeg også er drøyt, men men.... Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Her er den se på Nr 41. Pumpe Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Philonica III Svart 15.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 (redigert) Hei Det er ikke Martec ferskvannskjøling. Denne motoren ble levert med volvo sitt eget ferskvannskjøling dersom det ble bestilt. Snakket med Ragnar Ringstad i Fredrikstad og di sa det ikke var og oppdrive verken repsett eller kompl.pumpe. Ser og at jeg kan få tak i på nettet for over 600 euro. Jeg vet at det ble solgt repsett til denne for ca.2 år siden og det kostet ca. 1500 kr. Dele nr.til det settet kan jeg ikke finne på noen sider. Hadde vert lettere og finne dersom delenr. hadde vert tilgjengelig. En kammerat av meg kjøpte også komplett kjøling for to år siden hvor puma inngår i pakka (under 10000,- komplett). Jeg synes det er veldig rart at utstyr som ble solgt for to år siden ikke er å få deler til i Norge. Takk for vist intresse.. Reidar Redigert 15.Mai.2011 av Philonica (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 (redigert) Jeg synes det er veldig rart at utstyr som ble solgt for to år siden ikke er å få deler til i Norge. Bli aldri sjokkert over slikt når det kommer til Volvo Penta, enkelte deler utgår ofte før motoren omtrent er solgt, mens andre merkelige deler er tilgjengelige selv etter et halvt århundre! Prøv å se på Finn, eller aller helst Blocket, ser det er personer der som stadig annonserer gamle deler og ting til Volvo, og som tydeligvis har en del ting liggende. Lykke til! Redigert 15.Mai.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 16.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Hei Da ordna det seg hos La Sa Båt og Motor i Oslo. Ny pumpe til 3000 + mva. Billigere en på nettet! Reidar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.