Jump to content

Gratulerer med dagen alle sammen!


Mysigt

Recommended Posts

Gratulerer med dagen alle sammen, dagen feires tradisjonelt her i Bamble i dag.. Opphold men noen noen mørke skyer.. :flag: :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

:flag::flag: Gratulere med dagen allesammen. Uansett hvor i verden dere måtte være. :flag::flag::flag:

 

Med 3 Nordmenn av 130 personer ombord, blir det ikke mye feiring av dagen her. :cryin:

 

Mvh

Mariell

Pt. Luanda Bay, Angola

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

:flag: :flag: :flag: Gratulerer fra meg også! :flag: :flag: :flag:

 

"Som gammel mann" årgang 1943 setter jeg ekstra stor pris på denne dagen som er den eneste dagen i året jeg flagger på, bortsett fra 8. mai selvfølgelig! I år sitter jeg her alene da fruen er på besøk i Kristiansund og feirer dagen sammen med moren på 93 år.

 

Nå sitter jeg og følger med på TV, men senere på dagen blir det å forske litt på Wallas Safeflame 95D kokeapparatet som krangler. Jeg hadde et problem med at det kun gikk på full varme, og leverte det til service der kretskortet ble byttet og dette problemet ble løst. Etter det klarer ikke pumpen å suge nok diesel, og det slår seg ikke av når jeg slår av bryteren på apparatet! Så finner jeg ikke ut av dette selv i dag, blir det ny tur til Sunwind Gylling i morgen.

 

Lars H. :flag: :flag: :flag:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med dagen alle sammen :flag:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med dagen alle sammen, sol og frisk vind i flagget, 17 mai på tv`n

 

Mange små lam som hoppar og sprett og spring 60 meter`n på tunet.

 

Frua er snart ferdig med blautkaka, han far og katten sit i kvar sin stol og siklar etter kake og drøymer om å få båtane på vatnet. :flag::flag::flag::flag::flag::cheers_wine:

Redigert av Batalden (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Tillykke med frigørelsen fra de onde danskere. Håber at I bruger dagen fornuftigt... (læs: I båden...)

(Ingar, dette er vel bådrelevant nu, ikke...?

Takk for hilsen fra Danmark Andy!

 

Helt klart båtrelatert, mange benytter denne dagen på sjøen. Ser at det dessv. regner i store deler av Norden, men her på sydspissen av Norge er vi heldige i år. :smiley:

 

Ønsker alle en fortsatt fin 17.mai!

 

(har slått sammen de 2 emnene)

Link to post
Share on other sites

Vi skal i alle fall ut på fjorden i kveld og se fyrverkeriet som Kristiansand kommune sender opp 17. mai hvert år fra sjøkanten.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...