Jump to content

D4, EVC, får ikkje turtall når innkoblet.


bono

Recommended Posts

Likevel skjønner jeg ikke hvordan N-lyset slukker om det kun er snakk om mikrobrytere i aktuator. De er jo enten lukket eller åpne, ikke noe i mellom.

N-lyset slukkes av at gasshåndtaket er ute av nøytral slik jeg har forstått det. Mikrobrytere i aktuatoren gir tilbakemelding om at "drevet er helt i gir". Det har vært byttet noen aktuatorer, dette kan muligens skyldes feilrigging av gir-wire.

Link to post
Share on other sites

Må bare oppdatere tråden med gledelig nytt; bono har fått drevet til å fungere. En ørtende omgang med kalibrering av hendler, og så en tur utpå og alt virket.

 

Om problemet har ligget i kalibrering;

Hvordan kan det da ha seg at turtall var mulig når wire ble koblet av og aktuator fikk boltre seg fritt?

 

Om problemet har ligget i wire;

Har gjentatte bevegelser i wire gjort at den nå går de siste 1/10mm slik at også aktuator posisjonsbrytere får sin riktige posisjon? Kan noen sende meg tegninger av aktuator med tilkoblinger slik at jeg kan skjønne dette litt bedre (til neste gang...)?

Link to post
Share on other sites

Endelig, har fått motoren til å fungere. Hadde egentlig gitt opp men skulle ha eit siste forsøk, kalibrerte hendlane for endte gang. planen var å gå ut å prøve å gi full gass for å sjå om han ville komme etterhvert. men når seig rolig ut av havna merket eg at begge motorene fungerte :-). Fekk nesten hjartestans!! Var no nervøs i dag, måtte jo ut å prøve igjen. alt fungerer som normamlt igjen, men eg klarer ikkje heilt å skjønne kvifor det plutselig fungerer igjen. Men no er eg bare happy, 3 veker med fortvilelse er over!! Takker adle for gode svar og engasjement, Hoi Hoi!!

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problemet etter at jeg hadde drevet av i forbindelse med skifte av belg. Fikk ikke turtall forover, men akterover fungerte alt. Måtte justere wire ute på drevet, hadde ikke fått hylsen plassert i korrekt posisjon i "strekkavlasteren" på drevet. Var bare snakk om få millimeter

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problemet etter at jeg hadde drevet av i forbindelse med skifte av belg. Fikk ikke turtall forover, men akterover fungerte alt. Måtte justere wire ute på drevet, hadde ikke fått hylsen plassert i korrekt posisjon i "strekkavlasteren" på drevet. Var bare snakk om få millimeter

Vil det si at wirestrømpen beveget seg ift drevet?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...