DieselDahl Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Likevel skjønner jeg ikke hvordan N-lyset slukker om det kun er snakk om mikrobrytere i aktuator. De er jo enten lukket eller åpne, ikke noe i mellom. N-lyset slukkes av at gasshåndtaket er ute av nøytral slik jeg har forstått det. Mikrobrytere i aktuatoren gir tilbakemelding om at "drevet er helt i gir". Det har vært byttet noen aktuatorer, dette kan muligens skyldes feilrigging av gir-wire. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ovelaur Svart 6.Juni.2011 Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 Må bare oppdatere tråden med gledelig nytt; bono har fått drevet til å fungere. En ørtende omgang med kalibrering av hendler, og så en tur utpå og alt virket. Om problemet har ligget i kalibrering; Hvordan kan det da ha seg at turtall var mulig når wire ble koblet av og aktuator fikk boltre seg fritt? Om problemet har ligget i wire; Har gjentatte bevegelser i wire gjort at den nå går de siste 1/10mm slik at også aktuator posisjonsbrytere får sin riktige posisjon? Kan noen sende meg tegninger av aktuator med tilkoblinger slik at jeg kan skjønne dette litt bedre (til neste gang...)? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bono Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 Endelig, har fått motoren til å fungere. Hadde egentlig gitt opp men skulle ha eit siste forsøk, kalibrerte hendlane for endte gang. planen var å gå ut å prøve å gi full gass for å sjå om han ville komme etterhvert. men når seig rolig ut av havna merket eg at begge motorene fungerte :-). Fekk nesten hjartestans!! Var no nervøs i dag, måtte jo ut å prøve igjen. alt fungerer som normamlt igjen, men eg klarer ikkje heilt å skjønne kvifor det plutselig fungerer igjen. Men no er eg bare happy, 3 veker med fortvilelse er over!! Takker adle for gode svar og engasjement, Hoi Hoi!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jo9 Svart 6.Juni.2011 Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 Hadde samme problemet etter at jeg hadde drevet av i forbindelse med skifte av belg. Fikk ikke turtall forover, men akterover fungerte alt. Måtte justere wire ute på drevet, hadde ikke fått hylsen plassert i korrekt posisjon i "strekkavlasteren" på drevet. Var bare snakk om få millimeter Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 6.Juni.2011 Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 Hadde samme problemet etter at jeg hadde drevet av i forbindelse med skifte av belg. Fikk ikke turtall forover, men akterover fungerte alt. Måtte justere wire ute på drevet, hadde ikke fått hylsen plassert i korrekt posisjon i "strekkavlasteren" på drevet. Var bare snakk om få millimeter Vil det si at wirestrømpen beveget seg ift drevet? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jo9 Svart 6.Juni.2011 Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 Ja, festet for wirestrømpen på drevet (som jeg med elektro-terminologi kaller strekkavlastningen)har et lite hakk inn mot midten. Enden på wirestrømpen skulle ligge an mot dette hakket. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.