Jump to content

Jeg har arvet plastsnekke, men vet ikke hvilket merke båten er


glenng

Recommended Posts

Hei! Jeg fikk en båt av et familie medlem, har klart å spore opp tidligere eier, men ingen vet hvordan type båten er.. :/ derfor får jeg litt problemer da jeg skal registrere båten (er et krav i havna jeg skal ha den i).. Er det noen av dere båtkjennere som kan dele litt info så hadde jeg vært evig takknemlig :) Første bildet er av båten min, mens de andre bildene er av en som er lik.

 

img_0041.jpg

 

img_0041.jpg

 

59_871371226.jpg

 

59_595663771.jpg

 

59_340726838.jpg

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Har lett endel på finn og google, men klarer ikke finner båter av merket skilsø, taule, roland eller comet som likner :/ noen flere forslag folkens? Denne båten er vel noe halvfabrikat av noe slag regner jeg med, noen som vet om det er noe båtnummer på slike båter , eventuelt hvor det finnes?

Link to post
Share on other sites

Jeg har kikket på Finn.no på Grimsøy, Taule, Sjømann, Roland, Skilsø, Herwa, Huwa, Comet osv. Men kan ikke se noen som er helt like.

Noen har samme skrog, mens andre har samme overbygg.

 

Ser han som du har lånt bildene av over her har sin til salgs på Finn.no, da som en Skilsø 23.

 

Ikke lett :sweat:

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

Ja ser den annonsen her: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=27175159

Men tror ikke dette er en Skilsø.

Spesielt skrog på denne, skikkelig markert "stevn" og dyp kjøl. Ser nesten ut som et skikkelig gammelt treskrog.

Kanskje de haar brukt en tresnekke som "plugg"?

 

Eneste snekka med sånn stevn jeg fant på finn var en Sølvjo, men der stemmer ikke overbygget igjen.

Dette var vanskelig gitt :crazy:

Link to post
Share on other sites

Du må nok kontakte "de gamle veteranene" i fra Grimstad-Fevik-Arendals-området, det er jo derifra 99 prosent av slike båter stammer i fra.På 60-70 tallet ble det jo støpt og innredet mange plastsnekker i diverse gamle fabrikklokaler, uthus og låver etc. i nevnte område. Kan jo være et slikt selvstøp, med ett type skrog og en annen type overbygg f. eks.? :confused:

Link to post
Share on other sites

Hei igjen! ikke lett det her nei.

 

Jeg tror heller ikke det er en skilsø som han på finn har oppgitt den som, klarer ikke finne noen andre skilsø som likner hvertfall.

Når jeg "grovmålte" båten så var den 6.9 meter (tilsvarer vel 22-23fot?). Men angående registrering hos redingselskapet, hva kan jeg kalle båten da den er (sansynligvis) selvstøpt ? Har vært i kontakt med dem, men de har ikke noe opplysninger om båten på registreingsnummeret jeg har... :/ (HAS 822)

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig morro å vite hvilke båtmerke det er. Men om du ikke finner ut av det og det stopper deg i registreringen i småbåtregisteret.

 

Da hadde jeg printet ut annonsen til han med maken båt som annonserer den som en Skilsø og registrert den som en Skilsø.

 

Ved ett senere eventuelt salg ville jeg nok vært ærlig overfor potensielle kjøper og innrømmet at du ikke er helt sikker, men at en maken båt ble solgt som Skilsø tidligere. Derfor ha kopi av annonsen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...