glenng Startet 18.Mai.2011 Del på Facebook Startet 18.Mai.2011 (redigert) Hei! Jeg fikk en båt av et familie medlem, har klart å spore opp tidligere eier, men ingen vet hvordan type båten er.. :/ derfor får jeg litt problemer da jeg skal registrere båten (er et krav i havna jeg skal ha den i).. Er det noen av dere båtkjennere som kan dele litt info så hadde jeg vært evig takknemlig :) Første bildet er av båten min, mens de andre bildene er av en som er lik. Redigert 18.Mai.2011 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.Mai.2011 Del på Facebook Svart 18.Mai.2011 Skilsø 23? Sitér dette innlegget Link to post
Macanix Svart 18.Mai.2011 Del på Facebook Svart 18.Mai.2011 tror ikke det er en skilsø men kanskje en taule.. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 18.Mai.2011 Del på Facebook Svart 18.Mai.2011 Er nok ikke hverken Skilsø eller Taule - har hatt begge - og det er ikke den. Er noe som heter Roland - lurer på om det kan være det --- Sitér dette innlegget Link to post
mormalv Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Kan også være en Cato. Synes i alle fall skroget ligna. Sitér dette innlegget Link to post
Vegard k Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Tror det er en Roland..20-22? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Roland 23: Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Tror ikke det er en Roland. Kan ikke huske at Roland hadde slike vinduer i cabinen. Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Cato er det heller ikke - den er lavere i bordet og har annen baug og hekk. Har hatt det og for sikkerhetskyld :-) Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Ut ifra design, kunne jeg mistenke at det er en tidlig model fra Comet. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
glenng Svart 19.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Takk for svar. Har lett endel på finn og google, men klarer ikke finner båter av merket skilsø, taule, roland eller comet som likner :/ noen flere forslag folkens? Denne båten er vel noe halvfabrikat av noe slag regner jeg med, noen som vet om det er noe båtnummer på slike båter , eventuelt hvor det finnes? Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Sjømann 22 Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
rogeri Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Hvor mange fot er denne snekken din??? Sitér dette innlegget Link to post
Runner Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Siden den den er merkeløs, kan det være en selvbygger; Sjømann 21 - 22 ? Eller en skikkelig veteran; Herwa ? Sitér dette innlegget Intet problem er så stort og komplisert at man ikke kan løpe fra det...... Link to post
Bøljan Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Cato er det definitivt ikke! Den er mere rank og lavere fribord. Kanskje en Huwa ? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Grimsøy 23? Ser veldig lik ut! Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Jeg har kikket på Finn.no på Grimsøy, Taule, Sjømann, Roland, Skilsø, Herwa, Huwa, Comet osv. Men kan ikke se noen som er helt like. Noen har samme skrog, mens andre har samme overbygg. Ser han som du har lånt bildene av over her har sin til salgs på Finn.no, da som en Skilsø 23. Ikke lett Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
mormalv Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Ja ser den annonsen her: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=27175159 Men tror ikke dette er en Skilsø. Spesielt skrog på denne, skikkelig markert "stevn" og dyp kjøl. Ser nesten ut som et skikkelig gammelt treskrog. Kanskje de haar brukt en tresnekke som "plugg"? Eneste snekka med sånn stevn jeg fant på finn var en Sølvjo, men der stemmer ikke overbygget igjen. Dette var vanskelig gitt Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.Mai.2011 Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Du må nok kontakte "de gamle veteranene" i fra Grimstad-Fevik-Arendals-området, det er jo derifra 99 prosent av slike båter stammer i fra.På 60-70 tallet ble det jo støpt og innredet mange plastsnekker i diverse gamle fabrikklokaler, uthus og låver etc. i nevnte område. Kan jo være et slikt selvstøp, med ett type skrog og en annen type overbygg f. eks.? Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 20.Mai.2011 Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Ikke verst å ha båten i opplag på en sene.. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
glenng Svart 20.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Hei igjen! ikke lett det her nei. Jeg tror heller ikke det er en skilsø som han på finn har oppgitt den som, klarer ikke finne noen andre skilsø som likner hvertfall. Når jeg "grovmålte" båten så var den 6.9 meter (tilsvarer vel 22-23fot?). Men angående registrering hos redingselskapet, hva kan jeg kalle båten da den er (sansynligvis) selvstøpt ? Har vært i kontakt med dem, men de har ikke noe opplysninger om båten på registreingsnummeret jeg har... :/ (HAS 822) Sitér dette innlegget Link to post
Hokky Svart 20.Mai.2011 Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Den båten du har lånt bilder av er registrert. ring eieren eller prøv å zoome inn så du ser regnr og sjekk med småbåtregisteret. Så lenge du får den registrert og båtforeningen blir fornøyd så spiller det jo ingen rolle om det ikke er helt riktig type vel? Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
SeaRaymond Svart 20.Mai.2011 Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Småbåtregisteret utgir ikke informasjon basert på registreringsnummer til allmennheten såvidt jeg vet. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 20.Mai.2011 Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Selvfølgelig morro å vite hvilke båtmerke det er. Men om du ikke finner ut av det og det stopper deg i registreringen i småbåtregisteret. Da hadde jeg printet ut annonsen til han med maken båt som annonserer den som en Skilsø og registrert den som en Skilsø. Ved ett senere eventuelt salg ville jeg nok vært ærlig overfor potensielle kjøper og innrømmet at du ikke er helt sikker, men at en maken båt ble solgt som Skilsø tidligere. Derfor ha kopi av annonsen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
glenng Svart 21.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2011 Hadde vært gøy å vite oprinnelsen ja.. Men om ikke det går så får jeg prøve metoden din mariell, takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.