Jump to content

Potetkanon mot hekksjøgeneraler?


Mariell

Recommended Posts

det er imot forumreglene å sitere et fullt innlegg og må kortes ned. Og denne såkalte biten eg valgte ut representerte innlegget ditt godt, resten var bare utbrodering og tullprat.

Denne typen sjølutnevnte påpassere finner en overalt. Sitter i kjøkkenvinduet og noterer bilnummer på biler de synes kjører for fort, bruker langlys i tettbygd strøk osv osv. Men desse er som regel harmløse og fører bre irritasjon med seg, det er verre om de skulle vært utstyrt med potetkanon

 

Har du alltid vært en tulling eller er det stort sett bare når du er på forum? Jeg beskrev en hendelse som var et direkte resultat av høy hekksjø nær et bryggeanlegg. Det har ingenting å gjøre med å være selvutnevnt påpasser eller hva jeg "syns" om den episoden. Faktum er at det kan være farlig for andre. Hvor mange poteter må jeg skyte på deg for at du skal skjønne det?

Redigert av kimosabi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

det er imot forumreglene å sitere et fullt innlegg og må kortes ned. Og denne såkalte biten eg valgte ut representerte innlegget ditt godt, resten var bare utbrodering og tullprat.

Denne typen sjølutnevnte påpassere finner en overalt. Sitter i kjøkkenvinduet og noterer bilnummer på biler de synes kjører for fort, bruker langlys i tettbygd strøk osv osv. Men desse er som regel harmløse og fører bre irritasjon med seg, det er verre om de skulle vært utstyrt med potetkanon

 

Det er godt du ikke passer på andre da :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Eg ser umidelbart erstattningskrav og eller grisebank som passende mottiltak til paintballskytende sjølutnevnt havnepoliti.

 

Kan du se med en viss forståelse på at enkelte muligens mener at du i denne setningen gir uttrykk for noe som kan virke litt selvmotsigende, ulogisk og/eller inkonsikvent?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

For dei som vi ha litt større kaliber :yesnod:

 

 

 

Jeg var med på å lage en bærbar variant av kålrotkanon for noen år siden,skjøt kålrot gjennom gamle PC-skjermer,skal love at det var rekyl!

 

Har en 50mm potekanon ståendes i kjelleren,men vurderer å gå litt ned på kaliberet,blir så dyr ammo når man må kjøpe bakepoteter hele tiden :giggle: :giggle:

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Ok Mouche, om du ikkje skjønner forskjellen på å forsvare seg mot direkte angrep med et våpen og å sette seg på brygga for å utøve hærverk mot tilfeldig forbipasserende så passer det igrunn bra inn i inntrykket eg har av deg fra før.

Link to post
Share on other sites

Med riktig blanding av startgass (som er best) så flyr poteta/eplet/fisken nesten ut av synet. Du kan trykke nedi hva som helst ned i løpet HAVE FUN!

 

Forumet har jo ekspertise på området som nå snarest bør hentes frem under testing og utvikling, så dette kan bli virkelig bra :thumbsup:

Her kan kanskje Lars H. komme inn i bildet under testing og utvikling, og teste ut hva som fungerer best og er mest treffsikkert. Også hva som er mest effektivt av amunisjon uten å gjøre særlig fysisk skade på båten, men som gir en skikkelig rengjøringsjobb og gjerne lukter vondt som fy. :giggle:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Ok Mouche, om du ikkje skjønner forskjellen på å forsvare seg mot direkte angrep med et våpen og å sette seg på brygga for å utøve hærverk mot tilfeldig forbipasserende så passer det igrunn bra inn i inntrykket eg har av deg fra før.

 

Det du snakker om, tar til orde for, er anarkistiske tilstander heller enn å overlate jobben til ordensmakt og påtalemyndigheter, så ja, vi er nok prinsipielt helt uenige i hva slags samfunn vi ønsker oss. Heldigvis tilhører jeg et per idag et solid flertall i det norske samfunnet, og de fleste siviliserte samfunn forøvrig.

De handlinger du tar til orde for er straffbare i henhold til gjeldende norsk lov, gudskjelov.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det eneste som hjelper mot hekksjøgeneraler er å la de smake sin egen medisin. to ganger har jeg fått gleden av å oppleve å nesten bli knust mot berget av 35-40fots halvplan som tilfeldigvis la seg til på samme berg/holme som meg. Da klarte jeg faktisk ikke å dy meg når jeg reiste først, så jeg dro i halplan med min35foter rett bak hekken på syndrern. hørte det smallt i berget.... takk for sist....

Link to post
Share on other sites

Tåler man ikke bølger på sjøen er det faktisk fullt mulig å holde seg hjemme.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Bølger på sjøen tåler alle i ulik grad. Det som er problemet her er at hekksjø kan man ikke forutse. Er man i et smalt sund så er det heller sjelden at været roter opp 1 - 2 meter høye bølger og når været er så dårlig så holder man seg hjemme hvis man ikke liker bølger. Dette går enkelt og greit ut på å ta hensyn til hverandre, noe som det desverre bare blir mindre og mindre av på sjøen. Båtturen til butikken etter is i en 14 foter blir ikke like koselig når kona er skremt :discuss: og ungene griner :worry: etter en berg og dalbane i hekkbølger laget av en som i "gadd" å slippe seg helt ned. Ta hensyn og og vær hyggelig, så blir det så mye mere trivelig på sjøen for alle, uansett om du er i kano eller har 50 fot med takterasse. Hekkbølger kan man heller dra så store man vil der det er god plass, og kanskje det er en på vannski der som jubler over noen saftige hekkbølger.

God hensynsfull sommer :wink:

Link to post
Share on other sites

Tåler man ikke bølger på sjøen er det faktisk fullt mulig å holde seg hjemme.

Bølger på sjøen tåler jeg nok.

Men jeg forventer ikke høy sjø når jeg legger meg til for natten på et beskyttet sted.

Men det fikk jeg faktisk. En Pricess i 50 fot størrelse dro forbi i høy fart.

Betydelige skader på båten fikk jeg også.

Jeg er ikke tilhenger av selvtekt av noe slag, men tålmodigheten med disse båtene begynner å bli tynnslitt.

Link to post
Share on other sites

Synd at du fikk skade på båten Mulligan men det skyldes nok for dårlig oppankring og fortøyning. Ønsker en ikke hekkbølger legger man seg til i en vik der det ikke er gjennomgangstrafikk, altnernativt kjøpe større båt som tåler normale bølger. :thumbsup:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...