Jump to content

Ønsker tips om utforming av båtannonse


Ulv I

Recommended Posts

Hei, Opphavet har valgt å selge unna båten og satse på bobil livet en stund.. er nok den evige kampen med kr.sand kommune og småbåthavne kontorets skyld at de nå gir opp.. men, jeg sitter her og skal formulere en annonse for han, men vet ikke om innholdet er passende og beskrivende..

Burde jeg ha med mer detaljer om ting eller er dette forklarende nok?

 

Barracuda 30

1983 mod. Pris 425 000.-

Volvo penta tamd 60b . 235 hk , diesel

Max fart : 17 knop

 

Meget romselig og god familiebåt

Stor solseng på akterdekk

2 soveplasser i forcabinen

Mulighet for uttrekk til dobbelseng i aktercabinen

Rikelig med skap og skuffer

 

Utstyr.

Kartplotter Navman Tracker 5500

GPS Garmin 120

Ekkolodd Eagle Fish Easy 320c

Kjøleskap

Kjøleboks

Gasskomfyr med 2 bluss koketopp

Webasto 3900 varmer

Engbo ankervinsj pluss manuell dregg med 50 m tau

Baugpropell

Hekkpropell

Timplan

Stor badeplatform med trapp og snappdavider

Solselle

3x 115 amp batteri

Drivanker

Brannslukkerapp

Fendere

Tauverk

TV antenne

Opplagsutstyr med pesenning

 

kom gjerne ed tips om det er ting som bør spesifiseres bedre o.l.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Det var en finurlig måte og legge ut en båt tilsalgs på BP :confused:

 

Hadde det vært meningen ville det vel ha vært med bilder og kontakt info osv, så nei, dette var ikke en annonse.

 

Bilder kommer på finn, plenty av dem

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

kom gjerne ed tips om det er ting som bør spesifiseres bedre o.l.

Spesifiseringen av utstyr osv ser grei nok ut synes jeg. Det som er viktig er gode bilder. Etter min mening er det først og fremst kvaliteten på bildene som avgjør om en annonse fenger. Alt for mange dårlige bilder på finn.no

Link to post
Share on other sites

Etter min mening er det først og fremst kvaliteten på bildene som avgjør om en annonse fenger. Alt for mange dårlige bilder på finn.no

 

Helt enig med Bliss.

Pass på at bildene står rett vei og har grei oppløsing.

En annen ting er at de bør være relevante. Når jeg ser på annonser, kjenner jeg at jeg blir irritert om det er for mange bilder av ting som ikke har noe med selve båten å gjøre. Feks. bilder av solnedgang tatt FRA båten, eller nærbilde av en fruktkurv, et barn som sover eller et stearinlys o.l.

Badebilder med masser av håndklær til tørk og masse rot på dekk, har heller ingenting i en slik annonse å gjøre.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå svart belte i finn og bruker en god del timer i løpet av et døgn.

 

Det jeg setter pris på i en annonse:

 

Fine bilder som er tatt litt på avstand, så man får inntrykket av rommet og ikke nærbilde av ei pute oppi ei seng.

 

Mange bilder og bra bilder og at ikke dem er oppned.

Bilder i fra motor rom og andre tekniske punkter setter jeg pris på.

Årstall på når ting er utbedret.

Hva som er av kjente feil/mangler . Dette bør skrives høyt oppe i annonsen så det positive kommer etterpå, kunden sitter da igjen med positivt inntrykk.

 

Det er så mange annonser med dårlige bilder og som regel så er motorromet ikke tatt bilde av..

Link to post
Share on other sites

Det er så mange annonser med dårlige bilder og som regel så er motorromet ikke tatt bilde av..

Ja, ikke sant!

 

Og når det gjelder så gamle båter kan de være verd alt fra 200` til 700` avhengig av hva som er byttet og oppgradert. :yesnod:

Da blir det viktig å få fram hva som er påkostet. Og da mener jeg ikke ny kalesje og batterier for 8 år siden :lipseal:

Link to post
Share on other sites

Helt enig med Bliss.

Feks. bilder av solnedgang tatt FRA båten, eller nærbilde av en fruktkurv, et barn som sover eller et stearinlys o.l.

 

Ikke helt enig med deg her RSL. Jeg synes noen få gode stemningsbilder fra f.eks tidligere båtturer gjør seg godt. Forutsatt at de virkelig er gode selvfølgelig og klarer å formidle en stemning ombord. Tror også at en godt designet hjemmeside med litt bilder, og noen enkle artikler om eierens båtbruk, hvorfor båten selger osv kan hjelpe, men den må ikke være for omfattende.

Link to post
Share on other sites

Det er mange som legger inn at dette er en båt i klasse med.. også ramser dem opp endel navn på båter.. en uting syns jeg, men er det noen som har valgt en annen båt enn de søkte på basert på noe som dette?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Og helst ferske bilder fra dagens tilstand og ikke fra ferien for to ++ år siden. Som potensiell kunde og som reiser langt for å se på en båt er det irriterende å oppdage at bildene viser noe helt annet enn dagens tilstand.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Hei, da er den lagt ut på finn..

Hva syns dere om bildene og annonsen, ser den fornuftig ut?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Kommentar fra moderator: Link til annonse er slettet.

Fra reglene:

Markedsføring av annonser på Finn eller andre steder er ikke tillatt.

 

Det ble sagt tidligere i tråden at den ikke var å oppfatte som en annonse, da blir det helt feil å avslutte med å poste link til Finn.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Flott tråd!!

 

Hadde jeg vært på båtjakt i den prisklassen, hadde jeg nok brukt mye tid på å drømme meg bort i bildeserien din av båten. Dette var virkelig en perle av en båt, som jeg skjønner vil bli savnet stort!

En god og informativ annonse forøvrig.

Lykke til med båtsalget!

:sailing:

Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Motor bilde er der, hvordan mener du motorbildet burde være tatt?

 

Hvis det kommer flere ønsker så kan jeg få han til å ordne flere bilder når han er tilbake på mandag.

 

den tåler mye sjø ja, og kan ikke si den ruller mye nei.. man kan gå ut på ene siden uten at båten legger seg over noe særlig, men selvsagt tåler den ikke alt.. men det er en stødig båt.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Flott tråd!!

Lykke til med båtsalget!

Takker og bukker..

 

Båten vil vi savne ja.. synd kr.sand kommune har klart å ødelegge gleden ved å ha båt, han fikk nok av å krangle med båthavnekontoret...:( :headbang:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Det er mange som legger inn at dette er en båt i klasse med.. også ramser dem opp endel navn på båter.. en uting syns jeg, men er det noen som har valgt en annen båt enn de søkte på basert på noe som dette?

Jeg er tildels uenig med deg. Ikke alle vet helt hva de ser etter, la oss si at du har blitt tipset om at f.eks scand baltic og marex xx er båter å se etter så vil din annonse vises som et alternativ til alle "like båter" i listen. Ethvert ord i annonsen blir søkt på og hvis du mener du har en båt som blir litt borte i mengden så burde du "skryte" av fordelene som din båt har!

Forøvrig en fin annonse og en knallfin båt! Husk at det ikke bare er pris som selger.

Link to post
Share on other sites

Vår er noe våt i motsjø, ellers så er det en trygg og stabil båt synes jeg (ihvertfall sammenlignet med gamlebåten Skilsø 750cc). Også verdt å merke seg de flotte dollbordene, der går man trygt.

Så heller ikke bilder fra motor...

 

Denne må vel være midt i blinken for Haaby'en...

 

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Bilder av motorrom avslører mye synes jeg. Mange fiffer selve motoren, men glemmer området rundt. Har et eksempel her http://cache.finn.no/mmo/2011/5/27/5/287/667/95_-490611174.jpg , hvis det er noen her inne som kjenner igjen bildet, ta det som positiv kritikk og et tips :wink: . Men jeg er av typen som forventer at dørken i motorrommet er ren og tørr. I en plastbåt skal det ikke ligge 5-10 cm vann i bunn av båten...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...