Stephan Startet 29.Mai.2011 Del på Facebook Startet 29.Mai.2011 Min Hanto-snekke har en BMC-motor (British Leyland) 36 HK. I instruksjonsboka står det at oljefilteret skal være Fleetguard LF-689 eller Fram PH-2861 A. Jeg klarer ikke å finne noen av disse to. Men det er sikkert andre her som har denne motoren, selv om den ikke lenger er noen ungdom. Noen som kan fortelle meg hva jeg bør gjøre? Vennlig hilsen Stephan Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
runeme Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Heisann, Samme båt - og samme motor her. Jeg byttet ut "innsats" filteret til ett moderne "spin on" filter. Gjør det mye enklere å skifte filteret, er jo trangt nok nede i motorrommet :-) Filter og adapter kjøpte jeg fra kdtrading.no. Spin on filter kan man deretter kjøpe hvorsomhelst... mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stephan Svart 29.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering. Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg. Heisann, Samme båt - og samme motor her. Jeg byttet ut "innsats" filteret til ett moderne "spin on" filter. Gjør det mye enklere å skifte filteret, er jo trangt nok nede i motorrommet :-)Filter og adapter kjøpte jeg fra kdtrading.no. Spin on filter kan man deretter kjøpe hvorsomhelst...mvhRune Takk for svar. Spin-on-filter - det var nytt for meg. Innebærer det at man ved hjelp av et adapter flytter filteret fra siden av motorblokken til et lettere tilgjengelig sted? Eller har jeg misforstått?Vennlig hilsenStephan Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
runeme Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Heisann, Blir ikke flyttet, adapteret festes på samme sted. Men spin-on adapteret og filteret er noe kortere. Er uansett lettere (mindre søl) å skifte spin-on filter vs filter element. mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stephan Svart 29.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering. Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg. Heisann,Blir ikke flyttet, adapteret festes på samme sted. Men spin-on adapteret og filteret er noe kortere. Er uansett lettere (mindre søl) å skifte spin-on filter vs filter element.mvhRune Jeg skjønner ikke helt. Filteret på min BMC er ikke utstyrt med "innsatsfilter" eller "filter-element". Det er en rund metallboks som skrus rett på en stuss på siden av motorblokken. Vennlig hilsenStephan Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Shalom Svart 29.Mai.2011 Del på Facebook Svart 29.Mai.2011 Hei! Har solgt masse filter til disse motorene opp gjennom årene, og det har vært innsatsfilter. PH2861A som du referer til er et spin on filter slik du beskriver (en boks med gjenger til å skru rett i blokka). PH2861A er det filteret som sitter i alle gamle Volvo B20, B30, B19 og B21 (sitter i flere av de "nyere" Volvoene etter de generasjonene også). Hvis det står i boka kan du egentlig bare kjøpe filter til en Volvo 240 eller 140. /Shalom Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stephan Svart 30.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 Hvis det står i boka kan du egentlig bare kjøpe filter til en Volvo 240 eller 140. /Shalom Takk! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.