Jump to content

ta av tilt på evinrude 60hk 89mod. hvordan?


buerjr

Recommended Posts

Jeg har nå gått i annskafflese av ny tilt på min motor. Men jeg har et stort problem, selve festet fra tilt til påhengmotor er så og si umulig og løsne. Alt annet er av. er det noen som har noen ide om hvordan jeg kan få løs dette? legger ved bilde. skal altså få ut den bolten som sitter igjennom. img_1415.jpg

 

på forhånd takk :)

Link to post
Share on other sites

kapp av tuppen på bolten med vinkelsliper, hold en dor på bolten og bruk en hammer til å slå doren->bolten ut..

Bruk en varmepistol først og spry godt md feks crc på dette, og vær forsiktig når du banker, så du ikke krekker feste.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

takker. men er bolten bare helt rund? hva hjelper det å kutte den ene siden? er det noen spesiell side jeg skal kutte? har prøvd å banke uandeleig mange ganger på den :P men skal prøve å varme opp også. metallt rundt utvider seg vel da.

Link to post
Share on other sites

Sitter den fast i "foten" på motoren eller i foringen på hydralikkstangen?

Regner med at den bare har rustet litt fast og trenger kun å løsne litt før du får banket den ut.

 

Grunnen til at jeg ville ha kappet vekk den blanke delen, er fordi hvis du ikke gjør det og begynner å slå dirkte på bolten, så vil denne bolten bli skadet og få en del grader/kanter som ikke er enkel å få igjennom etterhvert.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

sitter vel fast i både foten og stanga. litt vannskleig å si/se. som du ser på bildet så rikker den seg ikke derfra den er nå. har sprayet en del rustmiddel på den. selve stanga rører ikke på seg og heller ikke bolten. kan det være noen idè å borre igjennom den? men skal først prøve å varme den opp og kutte med vinkelsliper, og deretter banke den ut med dor tenker jeg.

Link to post
Share on other sites

det er et hull på venstre siden under bolten. her skla man skru inn en skrue og banke opp over. ca 3-5 cm. sitter nemlig en hylse som stopper bolten. så må man varme den opp og banke fra venstre. har ikke fått den helt ut enda, men de verkstedene jeg har snakket med sier dette så nå er det bare å håpe på det beste å få ut dritten :) takk for hjelp fra alle!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...