buerjr Startet 30.Mai.2011 Del på Facebook Startet 30.Mai.2011 Jeg har nå gått i annskafflese av ny tilt på min motor. Men jeg har et stort problem, selve festet fra tilt til påhengmotor er så og si umulig og løsne. Alt annet er av. er det noen som har noen ide om hvordan jeg kan få løs dette? legger ved bilde. skal altså få ut den bolten som sitter igjennom. på forhånd takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Chris H Svart 30.Mai.2011 Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 kapp av tuppen på bolten med vinkelsliper, hold en dor på bolten og bruk en hammer til å slå doren->bolten ut.. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 30.Mai.2011 Del på Facebook Svart 30.Mai.2011 kapp av tuppen på bolten med vinkelsliper, hold en dor på bolten og bruk en hammer til å slå doren->bolten ut.. Bruk en varmepistol først og spry godt md feks crc på dette, og vær forsiktig når du banker, så du ikke krekker feste. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
buerjr Svart 31.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 takker. men er bolten bare helt rund? hva hjelper det å kutte den ene siden? er det noen spesiell side jeg skal kutte? har prøvd å banke uandeleig mange ganger på den :P men skal prøve å varme opp også. metallt rundt utvider seg vel da. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Du kutter av den delen (blanke) som du ser på bildet, ja metallet rundt utvider seg. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
buerjr Svart 31.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 ok, men den er nøyaktig tilsvarende på andre siden. ser ut som det er en gjennomtrengende bolt som er helt rund. men virker ikke helt sånn skla prøve å kutte av den ene siden så få vi se ;) takker igjen Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Sitter den fast i "foten" på motoren eller i foringen på hydralikkstangen? Regner med at den bare har rustet litt fast og trenger kun å løsne litt før du får banket den ut. Grunnen til at jeg ville ha kappet vekk den blanke delen, er fordi hvis du ikke gjør det og begynner å slå dirkte på bolten, så vil denne bolten bli skadet og få en del grader/kanter som ikke er enkel å få igjennom etterhvert. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
buerjr Svart 31.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 sitter vel fast i både foten og stanga. litt vannskleig å si/se. som du ser på bildet så rikker den seg ikke derfra den er nå. har sprayet en del rustmiddel på den. selve stanga rører ikke på seg og heller ikke bolten. kan det være noen idè å borre igjennom den? men skal først prøve å varme den opp og kutte med vinkelsliper, og deretter banke den ut med dor tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 31.Mai.2011 Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 Bor et hull ca 2 cm inn i bolten da har du styring til doren. varm med propan på aluminiumen men vær forsiktig. det er foringer i stempelet. stemplet roterer på bolten. Stephen.T. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
buerjr Svart 31.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2011 takk takk. bruke en gassbrenner da eller? om den tilten som står på nå blir mer ødelagt er det ikke noe preoblem med, den skal av og byttes ut uansett ;) Sitér dette innlegget Link to post
buerjr Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2011 det er et hull på venstre siden under bolten. her skla man skru inn en skrue og banke opp over. ca 3-5 cm. sitter nemlig en hylse som stopper bolten. så må man varme den opp og banke fra venstre. har ikke fått den helt ut enda, men de verkstedene jeg har snakket med sier dette så nå er det bare å håpe på det beste å få ut dritten :) takk for hjelp fra alle! Sitér dette innlegget Link to post
O.Olsen Svart 7.Juni.2011 Del på Facebook Svart 7.Juni.2011 Er vel en fordel å være forsiktig med bolten, da du må bruke denne i det nye stemplet regner jeg med Sitér dette innlegget Link to post
buerjr Svart 17.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 da kan jeg medele at bolten er ute og den nye til :D Sitér dette innlegget Link to post
buerjr Svart 17.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2011 da kan jeg medele at bolten er ute og den nye til :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.