KAT Startet 3.Juni.2011 Del på Facebook Startet 3.Juni.2011 (redigert) Hva må gjøres for å få den igang igjen? Dvs. den starter, men tenner ikke. Har strøm og parafin nok. Fant noe info på dokumentarkivet men får ikke lastet med zip filer på denne telefonen. KAT Redigert 3.Juni.2011 av KAT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Juni.2011 Del på Facebook Svart 3.Juni.2011 Er dette et problem som har kommet helt plutselig, eller har det blitt vanskeligere og vanskeligere å få tenning etter hvert? I sist tilfelle kan det ha med soting og koksing å gjøre. Men er det kommet brått, er det svært sansynlig at glødetråden er avbrent (ved dieselapparat, glødepluggen). Det sjekker du med å måle strømforbruket under oppstart. Det skal være opp mot 10 ampere i et par minutter. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KAT Svart 3.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2011 Dette kom plutselig. Den har fungert helt fint de fem gangene vi har brukt den før iår. Hvis jeg finner et amperemeter skal jeg få målt strømmen. Den går på parafin. Tok ut apparatet men ble ikke mye klok på det jeg så. Monterte tilbake. Fant ut at den trekker opp parafin. Men tenner ikke fremdeles. Den er fra 1997. Går det an å reparere? Hva koster evt. en ny? Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 3.Juni.2011 Del på Facebook Svart 3.Juni.2011 Tror jeg ga i overkant av 300kr for glødeplugg til safeflamen min for et par år siden. Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Skipper Båtløs Svart 3.Juni.2011 Del på Facebook Svart 3.Juni.2011 har du forsøkt å starte varmeren med motoren i gang?..om du har litt dårlig spenning på batteriet så hender det den ikke får strøm nok for å starte Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Juni.2011 Del på Facebook Svart 3.Juni.2011 Går det ann å reparere? Hva koster evt. en ny?Nytt Wallas Safeflame 2-bluss apparat koster 12- 14000! Og alt kan repareres. Er du litt nevenyttig og det er glødetråden som er brent, kjøper du ny glødetråd (og veke i samme slengen) for rundt 5-600 kroner tilsammen og har et apparat som er godt som nytt! Jeg hadde mitt Wallas Safeflame 100x i ca. 15 år før jeg solgte det (fullt funksjonerende) og kjøpte et Wallas Safeflame 95D brukt for å slippe å stadig bytte kanner med lampeolje/fritidsparafin.Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KAT Svart 3.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2011 (redigert) Takk for alle gode tips og råd. Har strøm nok- ser det ut til. Vil få målt "startstrømmen" i morgen. Da regner jeg med at jeg vet mer. KAT Redigert 3.Juni.2011 av KAT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Målte strømmen og fant ut at den bare trakk det som vifta og pumpa konsumerte. Må vel da regne med at glødetråden har vandra heden. Fins det beskrivelse evt. tegning som viser hvordan man skifter den? KAT Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 (redigert) Dobbelposting Redigert 4.Juni.2011 av KAT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 wallas service Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
TICORA Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Hadde samme problem selv. Det vist seg at returrøret var strîpsa for høyt fra fabrikken. Fjernt stripsen og alt fungerte. Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Takker for alle gode råd. Har funnet frem den gamle gasskokeren igjen. Wallasen får jeg prøve å gjøre noe med på mandag. KAT Sitér dette innlegget Link to post
Norfront Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Har noen kommet borti slangen for returolje. Den MÅ ha jevt fall, ellers skjer akkurat det du beskriver. Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 (redigert) Ikke som jeg vet. Sjekket returledningen nå og den lå akkurat som før. Prøvde å rette litt på den men det samme var det samme. Redigert inn: Men faktisk så går den jo i en bue ned og opp før den går ned i dunken. Kan den ikke det eller må den ha positivt fall hele vegen? Redigert 4.Juni.2011 av KAT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Hei Velkommen til klubben av oss som stadig har problemer med Wallas. Jeg har hatt 3 stykker og problemer med alle. Men det siste året har det gått greit. Er nå nøye med å bare bruke anbefalt fritidsparafin, jeg bruker Shell sin. Hvis glødetråden er ødelagt kjenner du ingen varme fra plata under oppstart. Bare legg hånda på plate og kjenn etter. Den er enkel å skifte. Rag Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 WALLAS problemklubb:-) Platene er helt kalde under oppstart. Har jo hørt endel om disse Wallasene men det er første gang jeg har det selv. Satser likevel på å få fikset denne. KAT Sitér dette innlegget Link to post
Norfront Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Ikke som jeg vet. Sjekket returledningen nå og den lå akkurat som før. Prøvde å rette litt på den men det samme var det samme. Redigert inn: Men faktisk så går den jo i en bue ned og opp før den går ned i dunken. Kan den ikke det eller må den ha positivt fall hele vegen? Det må være jevnt fall på returledningen helt til returoljedunken. Prøv å rette opp dette før andre reparasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Må ha flaks jeg da Har hatt wallas safeflame og wallas 3000d varmer i 5 år nå og ikke hatt problemer varmeren er fra 1997 kokeapparatet vet jeg ikke alderen på. Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Sjøgutt Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Jeg har byttet ut min Wallas, den gikk på diesel. Fikk ny Wallas fra impotør men det hjalp ikke. Så nå er det gass for alle penga. Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Tror nok at Wallasen er et godt produkt når alt er iorden. Vi har vært fornøyd med den de gangene den virket. Satser på at den er iorden til pinsehelga. Nå håper vi på en god fotballkamp. KAT Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Jeg fikk problemer med min også, varmet bare så jeg såvidt brant meg på hånda, feilsøkte en stund men glemte å sjekke at returslangen hadde jevnt fall...mulig det er problemet. Uansett så kjøpte jeg meg et nedfellbart spritapparat med 2 brennere(cookmate) for 1899 hos Maritim i stedet for å sende den på service som sikkert hadde blitt like dyrt. Min ligger til sags for en tusing på børsen her. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Wallas Service Svart 5.Juni.2011 Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 Hva må gjøres for å få den igang igjen? Dvs. den starter, men tenner ikke. Har strøm og parafin nok. Fant noe info på dokumentarkivet men får ikke lastet med zip filer på denne telefonen. KAT Hei Ser du har fått en del svar, som forsåvidt er gode, men jeg vil først spørre deg hva slags Wallas Safeflame du har. Safeflame er en fellesbenevnelse for alle kokeapprater fra Wallas. Har du kokeplater av støpejern, keramisk plate (i så fall hvilken?). Navn og nummer takk, så skal du få hjelp enten i tråden eller på IM. Har vært borte i helgen - uten pc - men er klar for å gi så fullstendig fjernhjelp som mulig. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
KAT Svart 5.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 (redigert) Hei. Er ikke ombord nå men mener å huske at det var en Wallas Safeflame Ceramic 100, kan det stemme det? Men hukommelsen er nå ikke som den aldri har vært. KAT Redigert 5.Juni.2011 av KAT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 5.Juni.2011 Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 Begynner å nærme seg. Er det en 100 (uten x) eller en 100x. De har 2 forskjellige brennere, og dermed forskjellige deler i brennkammeret. Den første har en S-brenner som er brukt i alle Wallas parafin varmere og kokeapparater, bortsett fra modellen merket med X. Den 3dje typen brennere er en dieselbrenner som finnes i alle Wallas diesel apparatene. Finn ut hvilken modell 100 du har, og kontakt meg igjen. mvh Rune Akerø Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
KAT Svart 5.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 Når jeg vrir de grå som er igjen etter helgens utskeielser så kommer det ut at det sto en X etter 100 tallet. KAT Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.