Jump to content

Real 5-8 hk 1958 mod, går ujevnt og blir veldig varm.


Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Heisann.

 

Da har vi testet snekka igjen. På mandag, så tok jeg og bikkja en tur med familiesnekka. Motoren gikk helt perfekt, ikke noe tull. Forgasser og magnet ble gått over i vinter. Men nå har den blitt helt kranglete. Motoren blir veldig varm :sweat: kjølevann kommer, både ut av eksos og ut av kjølevannshullet i skroget. Vi mistenker at det er noe med forgasser eller magneten. Vi åpnet frontdekselet på magneten i dag, og så inni der, vi målte åpningen med bladsøker men alt var som det skulle :worry: Vi startet opp, motoren gikk normalt inne i havna, så vi begynte å kjøre, men så begynte den å koke og tilslutt stoppe. :nonod:

 

Har dere tips til hva vi bør gjøre/sjekke?

 

På forhånd takk

 

Mvh

 

Kaptein Fredrik, og hans besetning

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Nå har jeg skrudd litt på magneten og funnet ut at en av kablene hadde mistet isolasjonen. Den ble så teipet over, og testet. Da gikk den faktisk ganske greit syns nå jeg.

 

Men det er litt så som så med gnisten. Magneten ødelegger tennpluggene og noenganger kommer det ikke gnist i det hele tatt. Men etter ferien så skal vi teste båten og se hvor langt vi kommer :flag_bp:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...