Jump to content

Hjelp ifm reklamasjon


John_Kr

Recommended Posts

Nå skal jeg ikke legge meg ut på noe diskusjon på dette. I følge denne reklamen/nettsiden så er det Yamaha som er Importør av både Yamarin og Finnmaster. Som jeg har oppfattet det så er det Marine Trading i Moss som imorterer Yamarin. Noe ut over dette har jeg ikke peiling.

En telefon gir mange svar:

Jeg ringte Yamaha Scandinavia AB i Norge - tlf 64 97 94 00. Der kunne ansvarlig for Yamarin opplyse at Yamaha Scandinavia importerer båtene og har importør ansvaret. De har "outsourcet" handling av båtene (dvs. klargjøring, transport etc) til Marine Trading i Moss. Jeg ville tatt reklamasjonen opp med Yamaha Scandinavia - og ikke mildt og snilt. Jeg ville nok vært litt brumlebass her nå. Tålmodighet er en dyd sies det - men ikke når man har med uredelige folk å gjøre.

 

Nåvel: Marine Trading er ikke noe bakgårdsbutikk de heller. I hht Brønnøysund registeret omsatte de for 46,3 millioner, overskuddet var 3,6mill etter skatt, og eierne tok ut 5 mill i utbytte. Hovedaksjonær og daglig leder heter Svein Rolf Willadsen.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En telefon gir mange svar:

Jeg ringte Yamaha Scandinavia AB i Norge - tlf 64 97 94 00. Der kunne ansvarlig for Yamarin opplyse at Yamaha Scandinavia importerer båtene og har importør ansvaret. De har "outsourcet" handling av båtene (dvs. klargjøring, transport etc) til Marine Trading i Moss. Jeg ville tatt reklamasjonen opp med Yamaha Scandinavia - og ikke mildt og snilt. Jeg ville nok vært litt brumlebass her nå. Tålmodighet er en dyd sies det - men ikke når man har med uredelige folk å gjøre.

 

Nåvel: Marine Trading er ikke noe bakgårdsbutikk de heller. I hht Brønnøysund registeret omsatte de for 46,3 millioner, overskuddet var 3,6mill etter skatt, og eierne tok ut 5 mill i utbytte. Hovedaksjonær og daglig leder heter Svein Rolf Willadsen.

Nå er det Jul og kommer ikke til å gjøre noe nå, men etter nyttår vil jeg jobbe 100% med denne saken. Vi får se hva Marine Trading AS får til nå i første omgang.

 

Kanskje du har rett, jeg burde kontaktet Yamaha Scandinavia AB i Norge. Jeg var ikke klar over denne sammenkoblingen.

:eek:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har hatt noen dager fri nå og det er jo roten til alt.......

 

Derfor har jeg startet arbeidet med reklamasjonssaken selv. Gidder ikke å vente på noe som kanskje kommer til å skje.

 

Denne reklamasjonssaken dreier seg i hovedsak om en gnisselyd. Som dere ser i noen innlegg over så har jeg funnet årsaken til denne lyden og ønsker å gjøre noe med dette her hjemme selv. Sønnen og jeg begynte å demontere luker og utmontere den store bensintanken (mange stive slanger). For å si det slik så ble det en ”presspassning” for å få denne store tanken ut av dørken/båten. Fikk omsider tanken ut, sendte guten inn under dekk med sag. Her skulle lyden til pers. Han kom til åstedet og fikk kappet av den gjenstanden som lå og gnisset inn mot båtskroget. ”Definitive well done”.

 

Når det gjelder rustproblemene på propell og skruer/mutterer/hengsler så har jeg begynt å bytte ut disse for egen regning. Propellen ble bare polert. Bensin tanken (rustfri) ble også polert.

 

Badestigen som er sprukket flere plasser vil jeg få sveiset på jobben, selve sveisen polerer jeg blank selv.

 

Da er jeg kommet et skritt videre i denne reklamasjonssaken, uten hjelp fra Leverandør. Båten skal være ferdig til bruk til våren, koste hva det vil. Saken er overhode ikke avsluttet med Leverandør, den går sin gang.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Jøss, det må jeg si. Effektiv taktikk denne leverandørern har. Det funker jo helt nydelig.

 

Nå har kunden for egen regning byttet ut rustfrie bolter til syrefaste bolter.

Kunden har polert ståltanken som rustet, polert opp propell, demontert en hel masse greier, saget i skroget og fjernet deler av glassfibergreiene som stod og gnisset. Litt monteringsjobb gjenstår, men pytt, pytt.

 

Den sprukne badestigen sveiser kunden selv, og selvsagt polerer man sveisen også (ikke glem syrevaskingen, ellers ruster det).

 

Dett er enhver forhandlers drømmekunde. Ulempen er at han ødelegger for alle oss forbrukere. Håper ikke flere følger dette eksempelet. Slikt vanner ut Forbrukerkjøpslovens intensjon og lar praksisen med slurv og uthaling bli mer og mer akseptabel.

 

Er kunden heldig, tilbys han 200 kroner i materialkostnader for jobben.

 

Ikke nok med det. Kunden har appå til lurt seg selv. Videre reklamasjon kan nå raskt avskrives fra leverandørens side, da kunden nå har foretatt uautoriserte utbedringer og nye skader, følgeskader eller videre reklamering på de utbedrede skadene nå ikke kan legges leverandøren til ansvar.

 

Og når kunden mottar en håndfull mynter for sin innsats? Ja da har han akseptert et oppgjør og saken er ute av verden. Glimrende for leverandøren. Saken både ute av verden og uten mulighet til å gjenopptas uten via rettssak og vesentlig forhøyet risiko og kostnad.

 

Slik jeg ser saken har man nå saget av greina man sitter på og alle forbrukere har fått greina i hodet da det hele smalt i bakken.

 

Som leverandør er det aller første man gjør å fraskrive seg ethvert ansvar for noe kunden har skrotet til selv. Uansett om det er korrekt gjort av kunden eller ikke. Det vedkommer ikke saken. Kjøpsloven sier at har ikke selger fått anledning til å utbedre skaden er han uten ansvar. Punktum.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Enig, det var nok ikke så lurt det der. Leverandøren av nytt utstyr skal alltid gies en sjanse til å rette feilen. Og det du sier med følgeskader kan fort bli dyrt. Her kan Leverandøren og Importøren greit ta seg en akkevitt til i julen. De har sluppet å reparare en båt.

 

Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Helt enig med Lotus og Skarpnes. Forhandler og importør har all grunn til å feire.

 

:fireworks1::fireworks2::fireworks3::newyearcheers:

 

Men jeg skjønner at John_Kr tok hånd i hanke med utbedringen selv ... det er jo en løsning, selv om det ikke er den beste mulige. Håper du har skrevet timer, John_Kr, så får du kreve erstatning for ditt arbeide etc. Det er alt du har igjen av muligheter nå.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig i deres syn og prinsipper.

 

Jeg har jobbet med denne saken siden mai i år, men selve reklamasjonsskrivet ble ikke sendt før august. Jeg gidder bare ikke å sitte å vente på disse menneskene, nå har jeg ventet på svar på mine purringer snart i 1/2 år. Tar jeg ikke saken i mine egene hender så har jeg ikke båt til våren. Når mars kommer da skal jeg nyte livet på sjøen, ikke ergre meg over disse folka.

 

Slik ble det.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig i deres syn og prinsipper.

 

Jeg har jobbet med denne saken siden mai i år, men selve reklamasjonsskrivet ble ikke sendt før august. Jeg gidder bare ikke å sitte å vente på disse menneskene, nå har jeg ventet på svar på mine purringer snart i 1/2 år. Tar jeg ikke saken i mine egene hender så har jeg ikke båt til våren. Når mars kommer da skal jeg nyte livet på sjøen, ikke ergre meg over tullinger i båtbransjen.

 

Slik ble det.

Jeg er ikke uenig i din bedømmelse, og jeg forstår at for deg er båtgleden til våren viktigere enn det å "vinne" reklamasjonen.

 

Dette har ikke vært god reklame for Yamarin, og det er vel ingen som har fulgt med tråden din som våger å kjøpe Yamarin i Trøndelag uten å sjekke med deg først. Vår største forbrukermakt er å si i fra om useriøse aktører og slutte å kjøpe. Det sies at "man høster som man sår" - det gjelder også i båtmarkedet.

 

Et par eksempel: jeg synes NB 1160 var en fin båt som vi luktet litt på. Så dukket tråden om NB som nektet å selge båt til en som bodde i feil distrikt opp. Jeg kjøper meg ikke NB når produsenten opptrer arrogant. En kollega på jobben har tenkt på å kjøpe Yamarin til sommeren. Jeg kommer ikke til å anbefale det overfor ham - da vil jeg i stedet anbefale andre merker.

 

Et siste sukk: jeg synes at du skal skrive hvem som er forhandleren her slik at andre unngår samme fella som deg.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

. En kollega på jobben har tenkt på å kjøpe Yamarin til sommeren. Jeg kommer ikke til å anbefale det overfor ham - da vil jeg i stedet anbefale andre merker.

 

 

 

Tydelig at Yamarin som merke får gjennomgå etter det John_Kr har opplevd, og det er vel kanskje ikke så rart. Men tror vel at problemet her er forhandleren som har levert båten, og at de ikke gjør det som forventes.

 

Har selv hatt 3 Yamarin båter av forskjellig størrelse, og har nå en 6210 som John Kr. De problem som har oppstått har blitt håndtert av min forhandler på en veldig god måte.

 

Jeg har i hvertfall ingen betenkeligheter med kjøpe Yamarin igjen, da hos samme forhandler, og anbefaler gjerne dette til andre som skal kjøpe båt.

 

Er enig med flere her at det er vel på tide at navnet på denne forhandleren opplyses slik at ikke flere havner i John Kr's situasjon.

Yamarin 64 DC m/Yamaha F 150

Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke uenig i din bedømmelse, og jeg forstår at for deg er båtgleden til våren viktigere enn det å "vinne" reklamasjonen.

 

Dette har ikke vært god reklame for Yamarin, og det er vel ingen som har fulgt med tråden din som våger å kjøpe Yamarin i Trøndelag uten å sjekke med deg først. Vår største forbrukermakt er å si i fra om useriøse aktører og slutte å kjøpe. Det sies at "man høster som man sår" - det gjelder også i båtmarkedet.

 

Et par eksempel: jeg synes NB 1160 var en fin båt som vi luktet litt på. Så dukket tråden om NB som nektet å selge båt til en som bodde i feil distrikt opp. Jeg kjøper meg ikke NB når produsenten opptrer arrogant. En kollega på jobben har tenkt på å kjøpe Yamarin til sommeren. Jeg kommer ikke til å anbefale det overfor ham - da vil jeg i stedet anbefale andre merker.

 

Et siste sukk: jeg synes at du skal skrive hvem som er forhandleren her slik at andre unngår samme fella som deg.

Hei Bitteliten

 

Har ikke hatt så mange glassfiber båten i min tid, men den siste var en Hansvik 560 m/Johnson 115Hk Sport som jeg kjøpte ny i 1998. Denne båten hadde jeg i 6 år, det eneste jeg hadde å utsette på denne båten var at en slange løsnet på motoren. Det var heller ikke antydninger til korrosjon noen plasser, alt av metall var produsert i A4 kvalitet rustfritt stål.

 

Når det gjelder denne Yamarin 6210 så er denne båten generelt en bra båt, men det som er problemet med båten er at metall ruster. A2 kvalitet stål kan hende holder i brakkvatn i Finland, men ikke i kystklima i Norskehavet. Selv ikke med daglig vask etter bruk holder.

 

Om du skal anbefale båten for noen andre eller ikke blir selvfølgelig opp til deg, du bør kjenne båten før man anbefaler eller ikke anbefaler en båt. Jeg eier en slik båt og kan kanskje uttale meg litt. Derfor denne tråden.

 

Disse problemene som jeg har hatt har ikke vært noe problem det dersom Leverandør har tatt sitt ansvar bevist og sagt at dette skal vi selvfølgelig få orden på.

 

Jeg kan ramse opp noen av problemene vi har vært igjennom:

 

1. Vi kjøpte 2 stk Yamarin 6210 på Båtmessa ved Lillestrøm i år (2004). Her ble det gjort muntlige avtaler med Leverandør. Samme kveld skulle vi møte Leverandøren for kontraktinngåelse, men en lang middag og tilbehør så ble gjennomgåelse av kontrakt utsatt. 1-2 uker senere møttes vi igjen for å fullføre kontrakten, her oppstod det tvil om hva vi ble enig om på messa. Ikke bra.

2. Ved kontraktinngåelse ble det satt en leveringsdato, når vi begynte å nærme oss denne dato så har Leverandøren ennå ikke mottatt noen båter fra Importør. Her skylte man på transportproblemer og havari på eget kjøretøy.

3. Båtene ankom Leverandøren sterkt forsinket, dvs flere uker etter avtale. Når båtene kom så viste det seg at begge båtene var transportskadet, dvs at lagringsplast har gnisset sund alt av rekker og glassruter. Så var det å bestille nye deler fra Finland, dette tok tid pga at delene var så stor at de ikke gikk i fly.

4. Endelig var båtene klar for levering og vi reiste. Her viste det seg at Leverandøren ikke hadde sjekket alt godt nok, på begge båtene viste det seg at batteriene var tom for strøm/spenning.

5. På dette tidspunktet var ikke min tilhenger (Brenderup 8022) fraktet fra Danmark. Mange unnskyldninger om hvorfor ikke den har kommet. Når den endelig kom, 4 uker forsinket, så manglet det en del deler på hengeren. For å få alle delene på plass gikk det nye 4 uker. Dette er for øvrig en meget bra båthenger.

6. Turen hjemover, ca 45 nm, gikk greit. På dette tidspunktet oppdaget jeg gnisselydene i selve båtskroget.

7. Etter 10 timer i sjøen hadde vår stålpropell (Winrace) fått omfattende rustskader/rustprikker. Propellen var full av små porer som det rant rustvann fra, den var ikke blank lenger for å si det slik. Vi ønsket omgående å bytte denne propellen, men Leverandøren ønsket ikke det. For å gjøre en lang historie kort så ble det en original Yamaha PRO propell, virkelig bra propell for øvrig.

8. Etter disse 10 timene i sjøen kom så rusangrepene på skruer, mutterer, hengsler og beslag.

9. Oppdaget også at bensin tanken rustet, flere små brune prikker. Sveisene rustet også.

10. Rust også i sluken til selvlensende dørk.

11. Etter noen timers bruk så begynte skruer å løsne når vi var ut i ”litt” dårlig vær. Hørte flere ganger at det var noe som falt nedi båten, fan her flere skruer. Her måtte jeg frem med Loctite for å feste skruer fortløpende.

12. Etter 10 timers gangtid tok jeg båten opp for grundig sjekk og service av motor. Under denne inspeksjonen oppdaget jeg det som kommer i punktene under.

13. Bunnstoffet begynte å flasse av, her viser det seg at Importøren leverer båtene ferdig bunnsmurt. Årsaken til at bunnstoffet flasser av er at det ikke er lagt på grunning eller antipest før selve bunnstoffet. Bunnstoffet er sprøytet direkte på ”gelcoat”. Denne type påføringsmetode er ikke å anbefale ifølge eksperter.

14. Oppdaget på dette tidspunktet at festereima til bensintanken var gnisset av, dvs at tanken var helt løs. Her måtte ny reim til. Ny patent vurderes.

15. Oppdaget også at frontruten var sprukket, dette var den nye ruten som ble byttet av Leverandør. Denne ruten er ennå ikke byttet på nytt.

16. Oppdaget også at badestige/redningsstige var sprukket. Alle fire festebrakettene til leddet var sprukket tvert av i sveisen. Stigen var på dette tidspunktet ikke vært i bruk.

17. Oppdaget på en 3. båt av samme type og årsmodell at trykkslangen til ”loggen” kan ramle av inne i instrumentpanelet under fart. Dvs at kabin fylles med vann rimelig raskt som det gjorde i dette tilfelle.

 

Mye av disse punktene har vært bagateller dersom vi har fått hjelp. Har dette vært en seriøs Leverandør så har dette vært ordnet opp i for lengst. Her har vi skrevet lange skriv med 2 stk kraftige purringer uten at vi er kommet en millimeter lengre en løsning. Jeg synes dette er skammelig. Dette kunne ha vært en mandags båt, men når vi kjøpte 2 stk båter og begge er like så er ikke dette et engangstilfelle. Det eneste som er forskjell på disse 2 båtene er denne gnisselyden. Denne feilen er nå for øvrig oppdaget årsaken til og utbedret av meg selv. Synes også at Importør burde tatt seg bry i å reise hit for å avklare situasjonen og ikke minst danne seg et bilde over hva som bør gjøres, spesielt tanke på denne gnisselyden for videre erfaring og en tilbakemelding til fabrikkant.

 

Ellers er dette en bra båt…..

 

Men jeg må også legge til at motoren, Yamaha Vmax HPDI har overrasket oss i positiv retning. Denne motoren gjør at vi fortsatt vil beholde denne båten. Har vi hatt problemer med motoren i tillegg til alt det andre så har jeg kvittet meg rimelig raskt med dette produktet.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Om du skal anbefale båten for noen andre eller ikke blir selvfølgelig opp til deg, du bør kjenne båten før man anbefaler eller ikke anbefaler en båt. Jeg eier en slik båt og kan kanskje uttale meg litt. Derfor denne tråden.

Mitt poeng med min kommentar vedr anbefaling av Yamarin er at man som forbruker ikke bare kjøper båten. Man kjøper også en trygghet for at forhandler og/eller produsent sørger for at eventuelle mangler ved produktene rettes opp rastk og effektivt. Opptrer forhandlerne på en bra måte - også ved reklamasjoner - da skaper man lojalitet til merket og forhandleren. Det er etter min mening svært lønnsomt for alle parter.

 

Etter min mening er det fornøyde kunder alle bedrifter lever av. De bedrifter som ennå ikke har oppdaget at de ikke kan komme unna med dårlig kundebehandling bør våkne opp snart. Internett (og forum som Baatplassen og markedsplasser som Finn) gjør at forbruker har betydelig mer informasjon enn tidligere, og er en sak lagt ut på internett er det ikke lenger en lokal sak for en forhandler. Da er det plutselig en nasjonal sak som importør/produsent må engasjere seg i.

Konkrete eksempler på dette er din sak, NB saken og at man på Finn nå kan se ulike forhandlere som har ulike priser på samme båt.

 

Hadde jeg vært ansvarlig for Yamarin i Norge hadde jeg sørget for at saken din ble løst svært effektift og gunstig for deg - alternativet er at mange blir skeptiske til Yamarin båter. Men det er et valg som leverandøren og forhandleren må gjøre.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette må jo være en utmerket sak for TV2 hjelper deg, utrolig hvor fort ting løser seg når de kommer på TV. Ellers er jo dette en utrolig slapp holdning av en leverandør, er i en tilsvarende bransje og kunne aldri tenkt å ignorere en kunde på denne måten. Et godt rykte tar lang tid å bygge opp, men det skal ikke mange slike saker til før det er ødelagt

Redigert av Brumle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Helt utrulig.......

 

Leverandøren (båtfirma) tok kontakt i dag, de ønsket å rette opp alle feil som de har gjort i denne saken. Jeg måtte skrive en statusrapport til de, selvfølgelig gjort jeg det.

 

Jeg er glad nå for at ikke jeg har publisert navnet på dette firma her i baatplassen.no, da trur jeg dette ikke har gått.

 

Status kommer senere.

:seeya:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ja ja, jeg drar denne saken frem igjen. Rett før påske så tok leverandøren kontakt for "nå skulle alt ordne seg". Siden den gangen har det ikke skjedd noen verdens ting. Jeg har ringt dem hver fredag for å høre hva de har gjort, men nei.......

 

Nå har jeg gitt opp denne saken. Det som skjer nå er at jeg sender leverandøren ei regning. Blir ikke denne regningen betalt så går saken til inkasso. Dette her er skam for båtbransjen med Marine Trading AS i spissen.

 

Saken blir også sendt inn til lokal Forbrukerråds kontoret i Sør-Trøndelag.

 

:headbang::headbang:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Redd du ikke kommer noen vei med dette :eek:

 

Før du gjorde inngrepene på båten din burde du kontaktet Yamaha Scandinavia og fortalt at du aktet å gjøre det. Dette for å få en slags aksept. Sannsynligvis ville du ikke fått det for de ville nok sett på den selv istedet.

 

Du skulle tatt kontakt med de lenge før egentlig.

 

Men du kan gjøre det nå også, men jeg tror jeg ville gått frem litt mer ydmykt.

Kanskje starte med å fremlegge hele saken for de og spørre om det er mulighet for litt erstatning.

 

Si gjerne at det er lagt frem i forumet her, for da ser de jo hele hendelsesforløpet og at du har prøvd å være så snill som mulig.

 

Men som de andre har sakt tidligere.

Du har saget av grenen du satt på :headbang:

 

Håper du får til noe

 

Lykke til :sailing:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Ellers kan du jo satse på den andre båten og vise til feilene der.

 

Eller var det ikke samme feilene på den?

 

Fortsatt lykke til.

:sailing:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

JA JA når enden er god så er allting godt..... :wink:

 

Da fikk jeg et økonomisk oppgjør for alle styr og bråk rundt mine tekniske problemer. Jeg er fornøyd med oppgjøret og ser frem til en positiv båtsesong.

 

Marine Trading AS har tatt tak i våre kunders problemer. Som jeg oppfatter det så er ikke min historie enestående, vi er flere som har vært igjennom samme mølle. Det tok meg vel 1 år å få denne saken ute av verden, ikke bra reklame spør du meg.

 

Så nå håper jeg at kommende kunder blir bedre behandlet et det jeg ble.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Jeg er fornøyd med oppgjøret og ser frem til en positiv båtsesong.

<{POST_SNAPBACK}>

Glimrende :cheers:

 

Synes nok du har vært i overkant medgjørlig i denne saken men det viktigste er at det har ordnet seg og du er fornøyd.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...