Jump to content

Plutselig går jeg mye opp i størrelse båt...


Kjetil1

Recommended Posts

Ta turen selv! Hentet selv båten i Southampton, og det er jo en del lengre, men ville ikke vært foruten!

Du lærer også å traktere skuta på turen, noe som også er en fordel! Jeg har heller ikke baugpropell, men det har gått veldig bra, da jeg også har to maskiner, noe som gjør manøvreringen lettere!

Gratulerer med flott båt, og lykke til med hentingen :-)

Link to post
Share on other sites

Autolink tok ikke slike transporter, så båt+henger må jeg fremdeles finne frakt til. Det blir nok til at jeg går den hjem selv. Men først skal jeg bestemme meg for om jeg skal benytte meg av noe av tilbudet til Kire om ta den litt av veien. Jeg snakket litt med ham underveis i tenkeprosessen også...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

med 2 maskiner er det så lett å manøvrere uansett, går nok finfint dette, eneste gangen du trenger baugpropell er hvis en maskin ryker eller drev ryker, da vil du erfare at sving, med kun 1 drev, ikke fungerer veldig bra den ene veien ;) sleng ut bilder når du har hentet den!

Link to post
Share on other sites

Jeg forstår helt fint at du ikke er tryg ved at sejle en meget større båd hjem. Da vi købte vores Skilsø 33 i 2001 var jeg SLET ikke klar til at sejle den hjem fra forhandleren i Jylland. Jeg fik ham til at komme og levere den. Men der er heller ingen tvivl om at det kan blive en god og lærerig oplevelse hvis du gør det. Så mit råd er som de andres herinde: Få god og kvalificeret hjælp og sejl selv. Det havde jeg gjort hvis jeg dengang havde fået så gode tilbud om hjælp som du har fået herinde!

Link to post
Share on other sites

Etter mye frem og tilbake, ordnet selger transport til en fornuftig pris via kjenninger. Den prisen vil trolig ligge under det jeg hadde måttet betale i fly til Gardermoen, tog derfra til Drammen, diesel, mat, havneavgift der vi overnatter og div + frakt av Nordkappen med henger herfra til Drammen. Selger har nå lagt ned targabøyle og klargjort for frakt. Siste jeg hørte var at gikk disp iorden, ville Cranchien være her i morgen kveld eller tirsdag kveld.

Så det eneste bildemessig jeg kan tilby er å ta med videokamera (hvis jeg husker) og filme ankomst og heising. Filmer neppe første manøvreringer med båten, "alt kan og vil bli brukt mot deg i retten" :wink: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Da kom siste melding fra selger. Båten plukkes opp torsdag kveld, og er her fredagsmorgen. Det tok litt lenger tid å få alle disp i orden. Det er også to smale tunneler på veien som krever politieskorte og sperring, så for at alt dette skulle organiseres, tok det mer tid og jeg må tygge negler og vente noen dager til.

Kan jeg klare og få opp bøyle, montere antenner og kalesje slik at det blir St.hans tur??? Dette blir spennende...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Gratulerer til deg med en utrolig flott båt. Vurderte maken til din jeg også men endte opp med en annen 34 foter. Uansett har du kjøpt en helt rå båt.

 

Klart du rekker St.Hans på vannet. Få med deg litt hjelp. Det blir jo en stor dag og jeg regner du kommer til å skru som en gal for å få den på plass i tide :) Stå på!

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Klart du rekker St.Hans på vannet.

Du har jo en sjans til å rekke st.hans-dagen, men st.hans-aften er det vel kjørt for da det er på torsdag......

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Du har jo en sjans til å rekke st.hans-dagen, men st.hans-aften er det vel kjørt for da det er på torsdag......

 

:headbang: Ja du sier noe der...

Neste år da. Neste år skal vi være på sjøen og se bålbrenningen...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Nå er det ikke mange timene igjen før lastebilen skal være på plass i Drammen og starte lasting av en stk Cranchi.

Og forhåpentligvis på denne tiden i morgen er jeg ferdig med å skru fast targabøylen igjen...

Håper jeg får sove i natt :lol: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Jada, jeg har sagt selgeren skal ta bilder der borte. Fikk nettopp beskjed om at de begynner å laste på om max en time, og at de antok å være fremme midnatt i natt. Så jeg får se hvor gode bilder jeg klarer å ta her.

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Nå er den på vei.

Her er et bilde, tatt av selgeren om mailet meg nå nettopp.

Nå tenker jeg tiden går sent utover kvelden ;-))

Ang montering av targabøylen: Er ikke denne hengslet slik at den bare er lagt ned og løftes enkelt opp igjen og festes med ett par skruer på hver side?? Slik var den i allefall hos en kjenning av meg på akuratt samme båt. Det var kjappere å legge ned bøylen enn å ta av kallesjen ;-))

 

Btw - gratulera me nye båt!

Redigert av alfb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Joda, den er hengslet. Men jeg må ha løftehjelp, tror jeg. Og så er noe antennegreier skrudd av. Teller timer og minutter nå ja...

Ser frem til å sitte i campingstol bak på badeplattformen i solsteiken med en kaffe/øl snarlig :cool::lol: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Den er veldig myk og fin i sjøen, så her tror jeg ikke du blir skuffet. Kompisen som hadde lik båt var også uten baugpropell første sesongen. Er jo greit å manøvrere med to motorer, problemene oppstår jo først i kraftig vind. Dette har jo vi nok av på våre kanter, så han endte med å montere inn baugprop etter første sesongen.

Du "klarer" deg jo uten, men veldig kjekt å ha..

Link to post
Share on other sites

Tenker at jeg nok monterer baugprop i vinter jeg og.

Nå gjorde jeg forresten første ting jeg hadde bestemt meg for hvis jeg skulle få meg storbåt. Meldte meg inn i RS. Så blir neste å melde meg opp på VHF-kurs og båtførerbeviskurs...

Greit å ha sakene i orden :wink: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...