Jump to content

bor nå i seilbåt

jaguar22

Recommended Posts

Har pusset opp/holder på å pusse opp en Maxi 84.

Skal laste opp bilder de neste dagene fra denne 80 modellen.

Tanken er at den skal bli moderne og lys innvendig, åpen og mer minne om en liten leilighet

i urbane strøk.

Akk ja, timene suser avgårde mens bengalakken river i nesen og tankene spinner rundt alt som må gjøres.

Skip ohoy så lenge.

Redigert av jaguar22 (see edit history)

Jo takk, maske skulle jeg anskaffet for lenge siden, men av en underfundig grunn slo tanken meg aldri.

Neste gang skal den være på plass.

Båtprosjektet:

Fikk først finansiering til en ganske så ny Bavaria 30, men der er det jo ingenting å pusse opp og mye penger investert om

det skulle bli en dyp anger på å bo i båt.

Trålte markedet via Finn og fant en Maxi med Eberspecher 4 og rullegenoa og pen under vannlinjen.

De første ukene gikk med til å rydde, vaske, vaske, vaske og kaste madrasser og unødvendige dører.

Fjerne gammelt teddyfor langs sidene og vaske vekk jordslaget -som det var rikelig av.

Sager ut større åpning til capteins cabin osv osv.

Fjerner gamle finerhyller og halverer bordet i cabinen.

Bengalakk bengalakk bengalakk. Hvit 90.

Nå er det utskifting av lamper som trekker mye og gir lite lys, til lamper med dioder som gir masse lys.

Motor er en positiv overraskelse, en md7 som ikke lekker hverken olje eller vann, og maler som en katt.

Her hadde jeg tenkt at det ville komme en utskiftning, men det er nå ikke tema med deet første.

Kan godt være at det ikke er populært å endre design på båten, men jeg har på tankeplan en konstruksjon som

skal festes bak på skuta for å gi symmetri i forhold til baugen, og fungere som en badetrapp.

Sover utrolig godt i båten, en havn nær Bergen.

Skip ohoy

Eg og sover best i båten, har budd i båten meir eller mindre siden januar, og skal fortsette med det ei stund framover og. Bur og i nærheten av Bergen :)

Skjønner godt tanken din om å bygge om innredningen litt, iallefall i ein gammel båt som ofte er trang. Hadde ein slik tidligere. Nå har eg ein båt som passer perfekt for meg.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Hei att.

Det blåste friskt på byfjorden ikveld, i havn nå og ligger inn bilder fra gammelt og nytt ibåten,

der jeg er "nesten" ferdig da.

Last gjerne inn bilder fra "moderne hekk", da skal bli spennande.

Det er jo ikke el.kjøling i kjøleboksen.

Jeg har tatt lokket av en 12 v kjølebiks og vil prøve den med timer og

tilpasse som lokk på båtens kjøleboks.

En 24" led tv som trekker 40w, har kun et batteri på 100 ahm, men monterte et 10w solcelle

på batteriet idag, og tenker jeg nok må ha enda et batteri, minst.

Skip ohoy058.jpg042.jpg059.jpggammel_bysse.jpggammelstova.jpg

Du milde makrell, plutselig ser jo misfosteret ut som en båt!!! Har stor sans for Pelle P. men akkurat disse «folkbåtene» hans ligner ikke grisen. Hvorfor gjorde han det ikke slik selv? Maxi 999, Fenix, Mixer, for ikke å snakke om de aller nyeste Maxi-båtene ser jo veldig bra ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...