Jump to content

Hurtigruten "Live"


880

Recommended Posts

Jeg tror nok du hadde blitt imponert Seilaren om du hadde vært tilstede selv. Sendingen klarte på langt nær å vise den trolske stemningen jeg opplevet for 50 år siden. Når det gjelder bygningene innerst, mener jeg at den ene er et nedlagt kraftverk.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok du hadde blitt imponert Seilaren om du hadde vært tilstede selv.

Joda. Det er nok sant. Men jeg var med fra Bargen til Trondheim for 4 år siden, og det blir nok noen år til neste gang... :giggle:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Sendingen klarte på langt nær å vise den trolske stemningen jeg opplevet for 50 år siden.

Lars H.

 

Jeg var på Hurtigruten som 10-11-åring og husker godt Trollfjorden. Men opplevelsen vi hadde var nok en helt annen enn de som var med i kveld...

 

Da vi var der var det ikke 100 motorbåter som lagde motorstøy simende rundt Hurtigruten, og det var ikke et blåseband som spiller "Down by the riverside" heller...

 

Husker at det duskregnet og at det strømmet "Dovregubbens hall" over høyttaleranlegget. Det var skikkelig stemning, noe jeg ikke tror det ble i dag for de involverte. Dessverre. Akkurat i Trollfjorden kunne Hurtigruten vært foruten alle følgebåtene...

 

KK

Link to post
Share on other sites

Ser på AIS nå og tror våres ELLA møter NordNorge ved Agdeneset fyr i dette øyeblikk

Sjekket det opp var nok ikke den allikevel for den heter Mor Amica

 

Var nok ikke vi som var der nei, men Amica II som båten vår heter, møtte Nordnorge ved innseglinga til Nærøysundet litt senere på dagen.

 

hurtigruta_053.jpg

 

Synes egentlig det ble litt skummelt jeg, å være en av ca. 130 båter rundt hurtigruta inn Nærøysundet i ca. 15 knop. Har ikke sett opptaket på TV ennå, men regner med at også Amica II var med på sendingen fra Rørvik.

 

mvh

Ella

rederinne på Amica II

Redigert av mor Amica (see edit history)

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Det er to aktive kraftstasjoner der og et hus som nå kun brukes ved arbeid og av andre ansatte.

 

Aha, kraftstasjon altså. Takk for svar! Jeg så på flyfoto på GuleSider at det går vei ned til disse bygningene. Man lærer litt om eget land av å følge denne sendingen. Men jeg tror NRK har lurt oss, for dette kan umulig være direktesending. Det er jo helt lyst ute! Her er det bekmørkt. Må være tatt opp i går.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...