Jump to content

Hurtigruten "Live"


880

Recommended Posts

Var jo vakkert å se på, men ikke så veldig morsomt.

 

 

5 døgns tolmodighet har jeg ikke.

 

De kunne nok lagt inn litt mere "steds info og historikk" etter hvor de er, slik som da de passerte Herdla.

 

Har selv reist dette strekket en del ganger til alle årstider, men det er noe helt annet å oppleve dette "in natura" enn på en TV.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Kansje en liten konkuranse....

 

De filmer jo en del båter som ligger/kjører rund om kring deres rute.

 

Hvilken båt ser du og vilken er det ?

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Dette var artig, og også jeg følger med på AIS'n. Jeg bruker Sjøspeidernes opplegg der en får båtene inn på sjøkart. Det er vel ikke mulig med Marinetraffic? Jeg har selv tatt turen Bergen-Kirkenes tur/retur 6 ganger for 50 år siden. Da hadde jeg sommerjobb som telefonist på Sanct Svithun som 17 åring. Så Radiotelefonisertifikatet mitt er 50 år nå! Slike sommerjobber vokser ikke på trær. Sanct Svithun gikk forresten ned høsten etter at jeg mønstret av. Så forresten nå at hurtigruten passerte fraktebåten Rana Frakt, og snart tar hun vel igjen fiskebåten Paul Senior.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...