Jump to content

Hva er beste metode/ redskap for å tømme VP KAD 44 for olje


Nord-Norge

Recommended Posts

Skulle skifte olje på mine 2 VP KAD 44 i dag. Hadde på forhånd kjøpt inn en manuell og en elektrisk (12 V) pumpe på Biltema. Det var kun den tynneste av de medfølgende slangene som gikk ned i hullet for peilepinnen, og det tok en evighet å pumpe uansett hvilken av Biltema-pumpene jeg benyttet. Fikk kun ut 6 ltr. av den ene motoren før jeg gav opp.

 

Ettersom det ikke er dreneringsplugg på motorene har jeg forstått at dette er eneste måten å tømme de for olje. Medfører dette riktighet?

 

Er det andre pumper noen av dere har testet, og kan anbefale?

Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvd med rør inni peilepinnerøret. Men det hjelper ikke da peilepinnerøret har en bøy bakover og slangen vil trende oppover igjen så snart det er ute av røret.

 

Sett slangen på utsiden av peilepinnerøret, sug til det er tomt, fyll på et par liter ny olje og sug tomt igjen. Beste som er mulig uten operasjon.

 

Bytt olje ofte, dette er ikke motoren som man drøyer med oljeskiftet.

Redigert av Fjellbonden (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...