Poseidon Svart 15.Desember.2004 Del på Facebook Svart 15.Desember.2004 Jada, jeg er alt kommet til kap 10 i boken. Da er du kommet akkurat så langt som jeg pleier å komme i løpet av den første kvelden når jeg holder mine vanlige kurs over 6 kvelder Ved å ta "halve boken første kvelden" oppnår jeg nemlig å frigi tid til å bruke på det som er interessant: navigasjon og kartseilas..... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
krl Svart 15.Desember.2004 Del på Facebook Svart 15.Desember.2004 Melder meg også på. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 15.Desember.2004 Del på Facebook Svart 15.Desember.2004 Da er du kommet akkurat så langt som jeg pleier å komme i løpet av den første kvelden når jeg holder mine vanlige kurs over 6 kvelder Ved å ta "halve boken første kvelden" oppnår jeg nemlig å frigi tid til å bruke på det som er interessant: navigasjon og kartseilas..... Takk for hintet; Skal starte som OK67 med en gang Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Poseidon Svart 15.Desember.2004 Del på Facebook Svart 15.Desember.2004 Melder meg også på. Hei krl, påmeldingen din via <poseidon krøllalfa welde.com> er mottatt - og jeg har allerede sendt deg en bekreftende svarmail, med et lite spørsmål. Jeg gleder meg over at vi blir så mange, dette kurset blir virkelig "Baatplassentreff de Lux!" mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Poseidon Svart 15.Desember.2004 Del på Facebook Svart 15.Desember.2004 Takk for hintet; Skal starte som OK67 med en gang Ja, det er godt for hva som er gjort De første 10 kapitlene er veldig generelle, og folk som er alminnelig båtinteressert og har litt erfaring - de får neppe de helt store aha-opplevelsene i de kapitlene...... Men de er absolutt en viktig del av pensum, med tilhørende spørsmål i eksamensoppgavene. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
jeb Svart 19.Desember.2004 Del på Facebook Svart 19.Desember.2004 hei er det for sent og melde seg på og hva koster dette kurset. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Poseidon Svart 19.Desember.2004 Del på Facebook Svart 19.Desember.2004 hei er det for sent og melde seg på og hva koster dette kurset. Nei, det er ikke for sent å melde seg på. Kurset koster kr 1200, og hvis du ellers lurer på noe er det bare å lese lenger oppe i denne strengen, eller i den "limte" tråden som står øverst. ... og har du ytterligere spørsmål er det bare å komme med dem her .... mvh Poseidon poseidon krøllalfa welde.com Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
ok67 Svart 19.Desember.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2004 Ja, det er godt for hva som er gjort De første 10 kapitlene er veldig generelle, og folk som er alminnelig båtinteressert og har litt erfaring - de får neppe de helt store aha-opplevelsene i de kapitlene...... Selv tenker jeg å skumme gjennom hele boka før kurset begynner for å få en oversikt. Har også en annen bok (På rett kurs) som jeg har lest gjennom et par ganger tidligere. Synes det er greit å få det presentert med flere forskjellige vinklinger, da lærer man det bedre og får større forståelse (synes jeg). Det meste er jo egentlig greit, Det eneste som må pugges/læres er enkelte sjømerker (Nord/Sør/Øst/Vest merker). Navigeringsbiten bør selvsagt praktiseres på kartet og i virkeligheten, de sammen kan vel sies om sammenhengen mellom kompass kurs og rett kurs. Så litt båtlektyre innimellom snøfresingen er bare godt, ikke sant Marwin Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 19.Desember.2004 Del på Facebook Svart 19.Desember.2004 Så litt båtlektyre innimellom snøfresingen er bare godt, ikke sant Marwin Høhh. Hvis jeg får TID så Snøstorm på Trondheims beste Vestkant for tiden Forresten: Hvis det er andre med Machintosh her, så har jeg en Hypercard-stack med "Båtførerprøven". Kjekk som tilleggslektyre!! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 22.Desember.2004 Del på Facebook Svart 22.Desember.2004 (redigert) Flott at det er kommet opp eget forum for kurset, men når jeg prøver å legge inn et svar, får jeg ikke tilgang... Det er også første gang JEG deltar i internettbassért kurs Redigert 22.Desember.2004 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Poseidon Svart 22.Desember.2004 Del på Facebook Svart 22.Desember.2004 Flott at det er kommet opp eget forum for kurset, men når jeg prøver å legge inn et svar, får jeg ikke tilgang... Det er også første gang JEG deltar i internettbassért kurs Hei Marwin, Det er riktig at det nå er kommet opp et eget forum for kurset - takket være Lasse. Lasse har også fått oversikten over hvem som har meldt seg på til nå - blant annet du - men han vil vente med å gi alle deltagerne tilgang, til kurset starter for alvor 3. januar. Foreløpig er det der for bare jeg som har skrivetilgang, dette for å kunne legge ut informasjon, etc. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Marwin Svart 22.Desember.2004 Del på Facebook Svart 22.Desember.2004 Takk for oppklaringen Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Hebbe Svart 22.Desember.2004 Del på Facebook Svart 22.Desember.2004 Foreløpig er det der for bare jeg som har skrivetilgang, dette for å kunne legge ut informasjon, etc. Hei Poseidon... Kan du kopiere over fremdriftsplanen herifra og til båtførerkurssiden, denne tråden begynner å bli så lang å lete i. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
ok67 Svart 22.Desember.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2004 (redigert) Dette var vist alt besvart ser det ut til....... Redigert 22.Desember.2004 av ok67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 29.Desember.2004 Del på Facebook Svart 29.Desember.2004 Jada, jeg er alt kommet til kap 10 i boken. Startet med boken i dag, og etter 2-3 timer var jeg godt inn i kap. 10. Lettlest stoff! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.