Jump to content

Båtførerprøven som studiesirkel på Båtplassen ????


ok67

Recommended Posts

Jada, jeg er alt kommet til kap 10 i boken.  :cool:

Da er du kommet akkurat så langt som jeg pleier å komme i løpet av den første kvelden når jeg holder mine vanlige kurs over 6 kvelder :smiley:

 

Ved å ta "halve boken første kvelden" oppnår jeg nemlig å frigi tid til å bruke på det som er interessant: navigasjon og kartseilas.....

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Da er du kommet akkurat så langt som jeg pleier å komme i løpet av den første kvelden når jeg holder mine vanlige kurs over 6 kvelder :smiley:  Ved å ta "halve boken første kvelden" oppnår jeg nemlig å frigi tid til å bruke på det som er interessant: navigasjon og kartseilas..... 

Takk for hintet; Skal starte som OK67 med en gang :yesnod:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Takk for hintet; Skal starte som OK67 med en gang :yesnod:

Ja, det er godt for hva som er gjort :smiley:

 

De første 10 kapitlene er veldig generelle, og folk som er alminnelig båtinteressert og har litt erfaring - de får neppe de helt store aha-opplevelsene i de kapitlene......

 

Men de er absolutt en viktig del av pensum, med tilhørende spørsmål i eksamensoppgavene.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

:flag: hei er det for sent og melde seg på og hva koster dette kurset.

Nei, det er ikke for sent å melde seg på.

 

Kurset koster kr 1200, og hvis du ellers lurer på noe er det bare å lese lenger oppe i denne strengen, eller i den "limte" tråden som står øverst.

 

... og har du ytterligere spørsmål er det bare å komme med dem her ....

 

mvh

Poseidon

 

poseidon krøllalfa welde.com

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Ja, det er godt for hva som er gjort  :smiley:

 

De første 10 kapitlene er veldig generelle, og folk som er alminnelig båtinteressert og har litt erfaring  -  de får neppe de helt store aha-opplevelsene i de kapitlene......

Selv tenker jeg å skumme gjennom hele boka før kurset begynner for å få en oversikt. Har også en annen bok (På rett kurs) som jeg har lest gjennom et par ganger tidligere. Synes det er greit å få det presentert med flere forskjellige vinklinger, da lærer man det bedre og får større forståelse (synes jeg). Det meste er jo egentlig greit, Det eneste som må pugges/læres er enkelte sjømerker (Nord/Sør/Øst/Vest merker). Navigeringsbiten bør selvsagt praktiseres på kartet og i virkeligheten, de sammen kan vel sies om sammenhengen mellom kompass kurs og rett kurs.

 

Så litt båtlektyre innimellom snøfresingen er bare godt, ikke sant Marwin :lol:

Link to post
Share on other sites

Så litt båtlektyre innimellom snøfresingen er bare godt, ikke sant Marwin  :lol:

Høhh. Hvis jeg får TID så :headbang: Snøstorm på Trondheims beste Vestkant for tiden :headbang:

 

Forresten: Hvis det er andre med Machintosh her, så har jeg en Hypercard-stack med "Båtførerprøven". Kjekk som tilleggslektyre!! :yesnod:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Flott at det er kommet opp eget forum for kurset, men når jeg prøver å legge inn et svar, får jeg ikke tilgang...

 

Det er også første gang JEG deltar i internettbassért kurs :blush:

Hei Marwin,

 

Det er riktig at det nå er kommet opp et eget forum for kurset - takket være Lasse.

 

Lasse har også fått oversikten over hvem som har meldt seg på til nå - blant annet du - men han vil vente med å gi alle deltagerne tilgang, til kurset starter for alvor 3. januar.

 

Foreløpig er det der for bare jeg som har skrivetilgang, dette for å kunne legge ut informasjon, etc.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...