Jump to content

Båtførerprøven som studiesirkel på Båtplassen ????

ok67

Recommended Posts

Jada, jeg er alt kommet til kap 10 i boken.  :cool:

Da er du kommet akkurat så langt som jeg pleier å komme i løpet av den første kvelden når jeg holder mine vanlige kurs over 6 kvelder :smiley:

Ved å ta "halve boken første kvelden" oppnår jeg nemlig å frigi tid til å bruke på det som er interessant: navigasjon og kartseilas.....

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Da er du kommet akkurat så langt som jeg pleier å komme i løpet av den første kvelden når jeg holder mine vanlige kurs over 6 kvelder :smiley:  Ved å ta "halve boken første kvelden" oppnår jeg nemlig å frigi tid til å bruke på det som er interessant: navigasjon og kartseilas..... 

Takk for hintet; Skal starte som OK67 med en gang :yesnod:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Melder meg også på.

Hei krl,

påmeldingen din via <poseidon krøllalfa welde.com> er mottatt - og jeg har allerede sendt deg en bekreftende svarmail, med et lite spørsmål.

Jeg gleder meg over at vi blir så mange, dette kurset blir virkelig "Baatplassentreff de Lux!"

mvh

Poseidon

Takk for hintet; Skal starte som OK67 med en gang :yesnod:

Ja, det er godt for hva som er gjort :smiley:

De første 10 kapitlene er veldig generelle, og folk som er alminnelig båtinteressert og har litt erfaring - de får neppe de helt store aha-opplevelsene i de kapitlene......

Men de er absolutt en viktig del av pensum, med tilhørende spørsmål i eksamensoppgavene.

mvh

Poseidon

:flag: hei er det for sent og melde seg på og hva koster dette kurset.

Nei, det er ikke for sent å melde seg på.

Kurset koster kr 1200, og hvis du ellers lurer på noe er det bare å lese lenger oppe i denne strengen, eller i den "limte" tråden som står øverst.

... og har du ytterligere spørsmål er det bare å komme med dem her ....

mvh

Poseidon

poseidon krøllalfa welde.com

Ja, det er godt for hva som er gjort  :smiley:

De første 10 kapitlene er veldig generelle, og folk som er alminnelig båtinteressert og har litt erfaring  -  de får neppe de helt store aha-opplevelsene i de kapitlene......

Selv tenker jeg å skumme gjennom hele boka før kurset begynner for å få en oversikt. Har også en annen bok (På rett kurs) som jeg har lest gjennom et par ganger tidligere. Synes det er greit å få det presentert med flere forskjellige vinklinger, da lærer man det bedre og får større forståelse (synes jeg). Det meste er jo egentlig greit, Det eneste som må pugges/læres er enkelte sjømerker (Nord/Sør/Øst/Vest merker). Navigeringsbiten bør selvsagt praktiseres på kartet og i virkeligheten, de sammen kan vel sies om sammenhengen mellom kompass kurs og rett kurs.

Så litt båtlektyre innimellom snøfresingen er bare godt, ikke sant Marwin :lol:

Så litt båtlektyre innimellom snøfresingen er bare godt, ikke sant Marwin  :lol:

Høhh. Hvis jeg får TID så :headbang: Snøstorm på Trondheims beste Vestkant for tiden :headbang:

Forresten: Hvis det er andre med Machintosh her, så har jeg en Hypercard-stack med "Båtførerprøven". Kjekk som tilleggslektyre!! :yesnod:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Flott at det er kommet opp eget forum for kurset, men når jeg prøver å legge inn et svar, får jeg ikke tilgang...

Det er også første gang JEG deltar i internettbassért kurs :blush:

Hei Marwin,

Det er riktig at det nå er kommet opp et eget forum for kurset - takket være Lasse.

Lasse har også fått oversikten over hvem som har meldt seg på til nå - blant annet du - men han vil vente med å gi alle deltagerne tilgang, til kurset starter for alvor 3. januar.

Foreløpig er det der for bare jeg som har skrivetilgang, dette for å kunne legge ut informasjon, etc.

mvh

Poseidon

Foreløpig er det der for bare jeg som har skrivetilgang, dette for å kunne legge ut informasjon, etc.

Hei Poseidon...

Kan du kopiere over fremdriftsplanen herifra og til båtførerkurssiden, denne tråden begynner å bli så lang å lete i.

:cheers:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...