Jump to content

Fredag 7 mars.


Slagskibet

Recommended Posts


thor: Da kommer våren :lol: :lol:

 

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Det høres fint ut, kan vi være enige om at det er en avtale?  Hvilke garantier kan du gi? Går det an å foreslå en bankgaranti på NOK 100.000?

 

:lol::smiley::lol: :lol: :lol: :lol: :lol::smiley:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Her jeg bor er vi ferdig med våren. Den varte i akkurat 3 uker. Nå blir det nye 2 måneder med vinter, og så er det direkte over på en fin sommer.

Er det ikke et fantastisk land vi bor i som har slike store variasjoner i vær og vind?  Tror det hadde blitt kjedelig med +25 grader året rundt.

En kollega har nettopp kjøpt seg hus i Spania. Han har sendt kona for å bo der. Selv har han reist til Hammerfest for å jobbe.

Ja, både naturen og vi mennesker går fra den ene ytterlighet til den andre.

Link to post
Share on other sites

thor:Da kommer våren

 

Så det er da du setter ut båten?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Med snøvær og nesten minus 10 ute, er det vanskelig å se for seg våren. Og 7. mars? Kan ikke se at den dagen skulle ha noe med vår å gjøre. Den dagen blir forresten en kostbar dag, - bilen på service!

 

Hadde du i stedet sagt 14. mars, da starter båtmessen i Lillestrøm, eller 21. mars med vårjevndøgn, eller kanskje 30. mars når vi stiller klokken til sommertid?

 

Men uken etter påske er det helt sikkert vår, da skal Trudelutt på sjøen!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Styrevedtaket har blitt tatt på trappa med en Petterøe no 3 vibrerende i snoen :lol:

Det blir ikke sjøsetting men dere kan rive av burkaen tror jeg.Garanti gir jeg ikke untatt når jeg selger Ørna`s ferdig bulkete limousiner.Det gies UP Garanti eller UG Garanti.

 

 

UP Garanti=Ut Porten Garanti

UG Garanti=Ut Garasjen Garanti

 

Nåværende bil er så bra at dere kan få både UG & UP Garanti pluss OB Garanti(Over brua)

 

 

Særriøst,tror det blir varmere allerede torsdag,på rette siden av null.Og fredag tror jeg virkelig blir bra.

Hva vi skulle gjort med +25 hele året? :lol: :rolleyes:Nei,si det gitt.Vært i båten kanskje.

Link to post
Share on other sites


thor: Ikke forvirr meg med fakta Lars! :discuss
Og jeg som alltid har forsøkt å holde meg til fakta her. Får begrense meg til det når det diskuteres støm og elektronikk! Egentlig kom våren helgen som var, da kom kona tilbake etter 2 ukers besøk hos foreldrene. Endelig blir det skikkelig mat å få. Ble lei av pizza, pølser, pizza, pølser, pizza  . . . . . .  :lol: :lol:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites


thor: Styrevedtaket har blitt tatt på trappa med en Petterøe no 3 vibrerende i snoen...
OK, får stole på det da. Hvis vi ser bort fra når båten er på vannet igjen, hvordan ser man egentlig at våren er kommet? Hva er det sikreste vårtegnet? - De lange underbuksene er endelig av etter mange og lange måneder? - Man har ikke lengre frostskader både her og der etter å ha vært en tur hos båten og tittet? - Selv om man egentlig har en masse ting man skulle hatt kjøpt til båten, er kontoen tom fordi det årlige raset med regninger har nettopp forfalt til betaling? Noen som har et sikkert parameter å gå ut fra slik at vi kan sjekke om thor's påstand om den 7. slår til?
Link to post
Share on other sites


Lars H.: Endelig blir det skikkelig mat å få. Ble lei av pizza, pølser, pizza, pølser, pizza  . . . . . .  :lol: :lol:Lars H.

Jeg for min del spiser alltid variert og sunn kost når kjerringa er bortreist.

 

Dag 1: Speilegg kun stekt på ene siden, med krydder på.

 

Dag 2: Speilegg stekt på begge sider med krydder på.

 

Dag 3: Speilegg kun stekt på ene siden med ketchup på.

 

Dag 4: Speilegg stekt på begge sider med ketchup på.

 

Dag 5. Speilegg kun stekt på ene siden med både krydder og ketchup på.

 

Dag 6: Speilegg stekt på begge sider med både krydder og ketchup på.

 

Dag 7: Brukes gjerne kokte egg, med krydder og smør til.

 

Forøvrig varieres det litt i mellom dagene. Kan gjerne bruke dag 5 som dag 1 osv.

Link to post
Share on other sites


Batdilla: Hvis vi ser bort fra når båten er på vannet igjen, hvordan ser man egentlig at våren er kommet? Hva er det sikreste vårtegnet? ....

Det sikreste vårtegnet er når hestelorten blir så varm i solsteiken at den "tiner seg ned" i den metertjukke Mjøs-isen! :lol: :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites


Jonny:

Jeg for min del spiser alltid variert og sunn kost når kjerringa er bortreist.


 

 

Jeg også! Kneip med gulost om morra`n og kneip med brunost om kvelden.Middagen består av lettsaltet potetgull og øl.I dag kommer a hjem.Heldigvis. :lol:

Link to post
Share on other sites


thor:

 

Jeg også! Kneip med gulost om morra`n og kneip med brunost om kvelden.Middagen består av lettsaltet potetgull og øl.I dag kommer a hjem.Heldigvis. :lol:[/i]


 

 

Glad jeg er glad i god mat jeg da.-. Spiser faktisk like godt når kona er hjemme som ellers.. Er vel stort sett jeg som lager mat også når jeg tenker meg om.... :lol:

 

Ellers er det jo flott å lese om det flott varierte kostholdet som er rundt om kring hos båtfolket..  :lol:

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

thor:Roger Riggsby hos Oceanroutes

 

Så satelitt bildene / værkartene deres viser en varmfront?

Blir det sol eller regn?

 

(har dessverre ikke tilgang selv)

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites


Jonny: ...Jeg for min del spiser alltid variert og sunn kost når kjerringa er bortreist. Dag 1: Speilegg kun stekt på ene siden, med krydder på...
Men hvor er fantasien? Gatekjøkken, svigermor, gode venner er da til nettopp for å benyttes akkurat i tilfeller hvor man uforskyldt har blitt alene med matlaginga.
Link to post
Share on other sites


steel32: ...Fra den 7 mars er det ca bare 3 1/2 måned til sola snur og så går det mot mørkere tider igjen. desverre
Buuu! Ikke ødelegg moroa. Selv om det har vært slik mange ganger før, er det ikke sikkert det blir slik i år også...  :lol: Jeg har nemlig bestillt ekstra lang sesong dette året. Mjøsa er på et rekordlavt nivå og en del har spådd at det ikke blir mulig å sjøsette båt før rundt Sankthans. Hvis dette slår til, er vi bare nødt til å forlenge sommeren tilsvarende slik at også vi ferskvannscruisere får vår tildelte tid på vannet.
Link to post
Share on other sites

Og 8.Mars blir det lyn og torden. Spesielt rettet mot oss stakkars mannfolk.

 

Kanskje jeg skulle forsøke og arrangere ett 8. Mars tog her i Port Said.

Det hadde blitt greier, tenker jeg.

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Vaskemaskin??????????????????????????????????????????????????

Rent tøy finner du jo i skapet pent brettet eller strøket. Stemmer ikke det da???

 

Forøvrig kan jeg rapportere at vann temperaturen i forrige uke var ca. + 22 grader                  i Rødehavet. Akkurat passe til å snorkle :diving :diving :diving :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...