Jump to content

Fredag 7 mars.


Slagskibet

Recommended Posts

He he.Det rare er at når Ørna gjør vestlendig av seg så glemmer tøyet å gå.Hvordan dette henger sammen vet jeg ikke riktig men det er høyst merklig og mistenkelig at dette skjer i flere hjem?

Rasekjøter`n ble også dypt fornærmet når støvsugeren ble brukt i dag tidlig.Hun vet kosen er over og at nå er det teppet på golvet som gjelder igjen :cheers:

Link to post
Share on other sites

VG.... Vår store og seriøse avis lovte at våren skulle være her den 15 februar (rogalands distriktet) Og i dag var det snø her.  Er kanskje meg som er litt sær, men jeg forbinder ikke vår med snø..

Av den grunn vurderer jeg og gå til sak mot dem. Noen gode advokater her? Kan dele erstatningen.. Er kanskje noen flere som trenger noe viktig til båten.

Link to post
Share on other sites

Hva er det du klager på KaFarsken??Du har vår nesten hele vinteren jo.Du kommer imidlertid til å lide under et lite fall i temperaturen og det blir luftig i helga tror jeg.Alt i alt kanskje i helt topp men ikke helt dårlig heller.

Burkatildekkede båter på østlandet kan fremdeles avdekkes fredag. :headbang:

Link to post
Share on other sites


thor: Overlever jo på et vis.Desidert det aller værste å forstå seg på er det jæ..la treskeverket av en vaskemaskin.Der begriper jeg absolutt nix,nada og ingenting! :headbang:

 

Ja her har vi det.. Kona og en venninne skulle ha det litt morro med oss gutta for et par år siden. De sa de var lei av at vi ikke la merke til alt arbeidet de gjorde med klesvask..  Næhæi sa vi.. vi la sååå go merke til det at.. :puke:  SÅ.. sluttet de rett å slett å vaske klærne våre, for å se hvor lang tid det tok før vi merket det !!!!!!!!! :nono:  makan til ondskapsfulle koner skal man lete lenge etter :puke:  vel... de veddet om hvem av oss gutta som merket det først..

 

Etter nesten 10 dager merket jeg det. :seeya:. spurte forsiktig om vaskemaskinen var i stykker.....  vel de har siden mobbet oss gutta for dette.. så vaskemaskin og koner skal man ikke spøke så mye med gitt..  ( Vi tok litt hevn vi gutta da,, Passet på å la det være igjen lite bensin på bilene og ikke skiftet lyspærer osv..) men når det sant skal sies hadde vi ikke så mye å stille opp med........

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites


mini: En manns største mareritt må være kone med svart belte i shopping og vannavkjølt visa på din konto. :seeya::puke: :puke: :puke::lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

 

Jupp, heldigvis tjener hun nesten like godt som meg.. eneste problem er at hun fortsetter på min konto når hennes er tom   :headbang:

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Den 7. Mars blir jeg 40.......

 

Dessuten var våren en snartur innom vestlandet nå i helgen. Vi var fire gutter (ja, ja, ja jeg husker bursdagen - det kommer ikke an på hvor gammal man er, men hvor man er gammal hen) med to seilbåter på tur til Kvitsøy i helgen. Nok av vind og ikke så værst med sol. Kunne ha blitt ute hele uka uten å blunke jeg.  :headbang:

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites


thor: Hva er det du klager på KaFarsken??Du har vår nesten hele vinteren jo.Du kommer imidlertid til å lide under et lite fall i temperaturen og det blir luftig i helga tror jeg.Alt i alt kanskje i helt topp men ikke helt dårlig heller.

Burkatildekkede båter på østlandet kan fremdeles avdekkes fredag. :seeya:


Jo men jeg må jo bare klage. Er ingen ekte nordmann som ikke klager på [glow=red,2,300] været [/glow][glow=brown,2,300]lønna [/glow][glow=blue,2,300] og regjeringa.......[/glow]Godt jeg har :rolleyes:  og  :cool: til og trøste meg med

Jeg hadde to dager fri, som skulle ofres til båtens behov .. Men lysten forsvant når det hvite kald og fuktige la seg som en klam hand over båthuset...

Link to post
Share on other sites

Hva er det som er så spesielt med 7. mars?

 

Båtsesongen 2003 startet for nesten 10 uker siden   -   så får heller våren komme når den vil.....

 

For å sitere min kjære kone: "Poseidon har to båtsesonger; en med varmeapparat og en uten!" . Selv foretrekker hun den uten varmeapparat, men hun var også med på en herlig sjøtur nå sist helg.

 

Min oppfordring blir derfor: Glem diskusjonen om datoer, kom dere heller ut på sjøen!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Thor!

Nå lurer jeg fælt. Våknet du til vår idag.

 

Har hørt rykter om at det har kommet MYE snø i vestfold. :smiley:

 

Ondskapsfull, ...jeg,...... neida.

 

Per

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Her er i allefall våren snart over og sommeren er i annmarsj. Det var 19 grader klokken 6 i dag morges og nå 3 timer senere er det 24 grader. Solen skinner fra skyfrihimmel.... :smiley:. Nå skal jeg jo innrømme at jeg bort litt lenger syd enn hjemme i moderlandet, men bra vær har vi også... Sjøtemperaturen er bra på 22 grader, men det blir nok bedre utover...

 

Til de med kjennskap og eller gps, så er jeg her:

N24°58.176'

E51°31.215'

 

Ha en fortsatt fin vinter hjemme på østlandet

 

Knut

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Sydvesten: Greit nok at det behaglig tempratur i Qatar nå nå på vinteren. Men hva med Juli/August.

Har vært  der og da er det  jæ....li varmt.

Er vel også dårligt med ankerdram. Bortsett fra  en pils i ett bortgjemt hjørne på de internationale hotellene i Doha.

 

Syns Egypt er ille . Men PG (bortsett fra Dubai og Bahrain) er betraktlig værre.

 

Bor du fast nede hos de "lakenkledde"?

 

Per  :smiley: off Egypt

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Rop på våren så kommer den?

Ser meg rundt og ser ingen vårtegn. :seeya: Måtte idag ta fram den store snøskuffa for 2. gang i vinter. Torvet i Kristiansand en 'vårdag' i mars:  http://www.navigo.no/kamera/torget01.jpg

 

Men det er jo mye igjen av dagen ennå, kanskje det skjer etter lunch? :smiley:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Ja, Thor, det kan saktens trenges å kunne vasse etterhvert i dag, men vår?????  Jeg vet ikke jeg, etter først å måtte måke snø på morran, og deretter saltstrø veien for å unngå å skli rett ned bakken og ut i Ljabruveien, vet jeg ikke riktig om det kan kalles vår.

 

Men, men, ingen kjenner dagen før solen går ned.  Ha en fin weekend, selv skal jeg til Hafjell på guttetur, så om ikke det blir vår, så blir det i alle fall fuktig.  Enkelte av gutta drikker som "åpne høl i bakken", og jeg spytter vel kanskje ikke i glasset selv heller.   :cryin:  :smiley:  :seeya:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Vel Per... Det er ikke så ille her nå, men fra juni til ut august er det j**lig.... Da er opptil 50 grader og høy luftfuktighet.. Ankerdram er ikke noe problem for oss utlendinger. Vi har dapol her i landet... det åpnet for et par tre år siden. Slik at både pils for tørsten og en dram etter ankring er ikke noe problem.... Rimelig er det også sammenlignet med gamlelandet...

 

Jeg bor her nede og trives godt.... bortsett på sommeren, men da er jeg stort hjemme i Norge... Jeg kan ikke klage.....

 

Båt er jo rimeligere her enn hjemme, det er nesten morsomt og kjøpe det her. En 150 Hk eveinrude koster nå 35.000 kroner og det er jo litt rimeligere enn hjemme. En liten bensin koster 1.30.... Forbruk spiller ikke så stor rolle.. og siden det ikke er hverken skatt eller mva her så hjelper jo det også..

 

Knut

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...