Jump to content

Fredag 7 mars.


Slagskibet

Recommended Posts

MVH

 

Hysj, hysj!

 

Du må ikke fortelle denslags til andre   -   da kommer bare en masse med østlendinger og trøndere rekende denne veien og tar opp alle de fineste plassene i Ryfylke for oss .... :-))

 

Jeg er forøvrig godt igang med (v)årpussen allerede, og til helgen blir det selvfølgelig en kosetur bare for moro skyld.

 

Livet er herlig så lenge man kan være på sjøen!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites


thor: Jeg overser glatt enhver hentydning om høye og behagelige temperaturer ikke eksisterer på Østlandet. :seeya: Joda,det har snødd litte granne de siste dagene,ca 15 centimeter tenker jeg.Men,våren kommer i dag-mars den 7.......

....hm.... Har du fått laget snømannen da, Thor?

 

Kan jo være at Thor har rett, selvom det heromkringende eksteriør inviterer med snøfresing, ikke snøklokker, akkurat nå!

 

Se bare hvordan det er på Verdens Ende for øyeblikket:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Var da fælt å mye dere forlanger da :crazy:Våren begynner når burkaen blir dradd av båtene vel :confused:Sommeren er tida båten er på vannet.Vinteren er tida båten står under burkaen.Ikke vær så storforlangende :cool:Våren er her i dag. :nono:

Link to post
Share on other sites


thor: Var da fælt å mye dere forlanger da :crazy:Våren begynner når burkaen blir dradd av båtene vel ::cool:Våren er her i dag. :nono:

Pass deg da, Thor, så du ikke blir begravet under snøraset når du drar av burkaen og dermed avduker våren i dag! :seeya::lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Her kom våren den 5 mars. Enkelt og greit.. Da lå Maritim sin nye katalog i postkassen.. Og jeg var blakk etter første gjennomtitting, og konkurs etter andre....

 

Så nå venter jeg bare på sommeren.. Den kan da ikke være så langt borte..

 

KaF

Link to post
Share on other sites

Ja, Thor, det kan faktisk virke som om du kan få rett.  Med det været vi har i dag, eller kanskje rettere vil få, og metereologenes langtidsvarsel, ser det utvilsomt bra ut.  Jeg håper det, for i morgen skal starten på vårens vakreste eventyr startes, nemlig montering av topplokk etc :rolleyes: i FLIII.  Det blir spennende.

 

Siden du nå har startet din karriere som synsk  :wink:,  når kommer sommeren :eek: , og hvor lenge varer den i år?  Blir det en varm flott sommer :cool:, eller blir den kald og regnfull :eek:? Når skal vi motorfolk ta ferie for å ha vindstille og strålende sol hele ferien, og hva med tekstilfolket  :wink:, de har jo litt andre ønsker, i alle fall i forhold til hvor travel luft vi skal omgi oss med?

 

Kom igjen Thor, fortell, fortell...... :wink:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Våren er definitivt kommet her nå i hvert fall, er en nydelig dag her i dag. Har egentlig ikke tid til å sitte her nå, skal ned i båten øyeblikkelig.

 

Måtte bare nevne at jeg fikk høre av Kjerringa nettopp en ny definisjon av Tekstil Cruiser. Jeg fortalte henne hva Seilbåter ble kallet for her, hvor hun umiddelbart uttalte: Jaja, det kan jo også uttales som "Badekar med håndkle på"  :rolleyes::wink::eek:

Link to post
Share on other sites

Jeg har i mange år hørt uttrykket tekstildreven campingvogn. Første gangen jeg hørte det var fra min yngre bror, der sto jeg stolt som en hane over familiens første og helt nye Albin Cumulus også sa han tørt: Det der er en tekstildreven camping vogn. Etter et par år, når sårheten hadde lagt seg, må jeg inrømme at uttrykket egentlig er treffende. Har hatt  fler  "tdc" etter den.

Link to post
Share on other sites

Måtte bare nevne at jeg fikk høre av Kjerringa nettopp en ny definisjon av Tekstil Cruiser. Jeg fortalte henne hva Seilbåter ble kallet for her, hvor hun umiddelbart uttalte: Jaja, det kan jo også uttales som "Badekar med håndkle på"  :seeya::wink::lol:

Ja, ja - hun vet vel hva du holder på med! Lykke til med badesesongen! :lol: :lol: :lol:
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...