free Startet 14.Juli.2011 Del på Facebook Startet 14.Juli.2011 Da var det min tur til å avslutte ferien tidlig, gikk på en stein i ei bukt på nordvestspissen av nordre Sandøy. Jeg har fast aksel og en propell som ser rar ut etter sammenstøtet å trenger hjelp til å finne en båtforrening i området som kan løfte meg ut av vannet så jeg kan ta av propellen å sjekke akselen. Jeg trenger og hjelp til å finne frem til han fyren i Fredrikstad som reparerer propeller, eller en annen i området.. Dette har litt preg av hast, er nå under tauing mot Skjærhalden. Free Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 (redigert) Herføl har kran ! Redigert 14.Juli.2011 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DelCasa Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 http://www.herfoelmarina.no/ Herføl Marina AS - Telefon: 69 36 63 00 Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Ser ut til at det blir optak i Skjærhalden kl 16, trivelig sted å være landfast. Ingen som husker denne propellmannen? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 (redigert) Båtbua AS Trosvikstranda 11 A, 1608 Fredrikstad 69 31 13 66 Maritime Center Fredrikstad AS Mindre-Alvs vei 2, 1672 Kråkerøy 69 33 20 03 Sleipner Motor AS Arne Svendsens gate 6, 1610 Fredrikstad 69 30 00 60 Propellservice Bengtson Greåkerv. 127, 1718 Greåker 69143815 Virksomhetsbeskrivelse: Reparasjon av propeller. Redigert 14.Juli.2011 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Takk worry, da er telefoneringen godt i gang. Det var nok Bengtson jeg tenkte på ja.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Lykke til med rep. av propell. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Fikk tatt opp båten som avtalt i Skjærhalden å har nå fått oversikt over elendigheta. Propellen vil ikke la seg reparere å akselen er bøyd. Blir nok her en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juli.2011 Del på Facebook Svart 14.Juli.2011 Det var leit, men sett himmel og jord i bevegelse, så kanskje du får fikset det innenfor rimelig tid Lykke til videre Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 15.Juli.2011 Del på Facebook Svart 15.Juli.2011 Er det noen her på BP som kan hjelpe til med noe, kanskje ? Noen i Skjærhalden som kan bistå free ? Kanskje Sleipner kan dreie/rette akselen ? Sitér dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 15.Juli.2011 Del på Facebook Svart 15.Juli.2011 Hva er tykkelsen/lengden på akselen? Har en ligganes. Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebåt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
Worry II Svart 15.Juli.2011 Del på Facebook Svart 15.Juli.2011 Har du diameter og stigning på propell også, free? Høyredreid ? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 (redigert) Beklager sen tilbakemelding. Etter opptak i skjærhalden båtforrening ringte jeg Norske Sjø som stillte med en takstmann som kom en drøy time etter, denne mannen er lokalkjent å på fornavn med de fleste i båtbransjen i området så ting ble sjekket ut pr telefon så langt det gikk å få fatt på folk på kveldstid i ferien. Bildet juger litt, det ser mye verre ut i virkeligheten.. Herføl marina kunne fly til straks men i å med at båten nå lå på land i Skjærhalden ble det bestemt at det først skulle sjekkes med Skjærhalden Marina på morningen dagen etter. Dermed ble det overnatting på land å en fantastisk tapas del mar på en hyggelig restaurant ved gjestehavnen. Fredagsmorningen gikk med til å sjekke verkstedet i Skjærhalden, sjøsette å taue videre til Herføl som tok opp båten å fikk ut ror og aksel i 13 tiden å så kjørte meg å akselen over til Skjærhalden med båt, der ble jeg hentet av takstmannen som kjørte meg over Hvaler å inn til Sleipner i Fredrikstad som ville prøve å rette akselen, da var dagen gått å jeg skjønte at båten blir liggende til over helgen. Tilbake på Herføl ble det nok en overnatting i båt på land å pizza med venner i deres båt i gjestehavnen. Er du pizzasugen å i nærheten her så kan husets pizza med alt på varmt ambefales. Lørdag ble jeg med båtvenner ut til Tjelleskjær på overnatting der å så ble jeg med noen andre venner inn til Strømstad for overnatting til i dag som altså er mandag. På formiddagen tok jeg ferja som går til Skjærhalden og så ferja til Herføl, vel fremme får jeg vite at akselen ikke lar seg rette å denne dimensjonen er ikke hyllevare. Det tar en drøy uke å få ny aksel men Sleipner tenkte vel at jeg vil utpå så de har laget en selv som ligger klar. I morra tidlig blir den hentet sammen med en ny propell så da blir det nok saker utpå formidagen. Nå sitter jeg vennelens på Herføl å skuler utover alle båtene som suser forbi med sine rette aksler, i morra er det min tur! Forresten ikke det verste stedet å strande på. Takker og for hjelpsomheten! Håper jeg kan oppsummere i morgen. Redigert 18.Juli.2011 av free (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Flott at det ordner seg for deg, var det inne i tordenskjold du gikk på? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
free Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Det var andre siden, vestsiden på nordenden, mellom skånholmen å apalvika på en måte, inni bukta der. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Det er godt at det finnes folk som tar i et tak når det gjelder. Dette minner meg om det som skjedde meg i fjor, da jeg gikk på en stokk, og fikk den beste hjelpen du kan tenke deg fra Framnæs i Sandefjord. De fikset båten vår på sparket, sånn at vi fikk feriert videre. Flott at det finnes folk som vet hva service betyr, og de skal vi ta godt vare på, ved å bruke dem også ved andre anledninger, samt å anbefale dem videre, sånn at de ikke dør ut fordi folk skal spare en tier eller to. God ferie videre Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 Har bare hørt skryt av Framnæs og. Tenker litt på hva en slik stokk koster, en kamerat gikk på en sånn i fjor å det ble veldig dyrt, han fikk ikke tak i stokken heller å måtte bare gå fra den så da lå den der klar til nestemann... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2011 Del på Facebook Svart 18.Juli.2011 He he! "min" ble delt i to, så den kunne bli jæv... Dyr! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Juli.2011 Del på Facebook Svart 19.Juli.2011 i morra er det min tur! Godt å høre, free ! Ordner seg for snille gutter (har jeg hørt..) Fortsatt god ferie ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.