Jump to content

Grunnstøtt Nordre Sandø, Østfold, Båtforening m kran.

free

Recommended Posts

Da var det min tur til å avslutte ferien tidlig, gikk på en stein i ei bukt på nordvestspissen av nordre Sandøy. Jeg har fast aksel og en propell som ser rar ut etter sammenstøtet å trenger hjelp til å finne en båtforrening i området som kan løfte meg ut av vannet så jeg kan ta av propellen å sjekke akselen.

Jeg trenger og hjelp til å finne frem til han fyren i Fredrikstad som reparerer propeller, eller en annen i området..

Dette har litt preg av hast, er nå under tauing mot Skjærhalden.

Free :nonod:

Båtbua AS

Trosvikstranda 11 A, 1608 Fredrikstad

69 31 13 66

Maritime Center Fredrikstad AS

Mindre-Alvs vei 2, 1672 Kråkerøy

69 33 20 03

Sleipner Motor AS

Arne Svendsens gate 6, 1610 Fredrikstad

69 30 00 60

Propellservice Bengtson

Greåkerv. 127, 1718 Greåker

69143815

Virksomhetsbeskrivelse: Reparasjon av propeller.

Redigert av Worry II (see edit history)

Beklager sen tilbakemelding.

Etter opptak i skjærhalden båtforrening ringte jeg Norske Sjø som stillte med en takstmann som kom en drøy time etter, denne mannen er lokalkjent å på fornavn med de fleste i båtbransjen i området så ting ble sjekket ut pr telefon så langt det gikk å få fatt på folk på kveldstid i ferien. 14072011088.jpg

Bildet juger litt, det ser mye verre ut i virkeligheten..

Herføl marina kunne fly til straks men i å med at båten nå lå på land i Skjærhalden ble det bestemt at det først skulle sjekkes med Skjærhalden Marina på morningen dagen etter. Dermed ble det overnatting på land å en fantastisk tapas del mar på en hyggelig restaurant ved gjestehavnen.

Fredagsmorningen gikk med til å sjekke verkstedet i Skjærhalden, sjøsette å taue videre til Herføl som tok opp båten å fikk ut ror og aksel i 13 tiden å så kjørte meg å akselen over til Skjærhalden med båt, der ble jeg hentet av takstmannen som kjørte meg over Hvaler å inn til Sleipner i Fredrikstad som ville prøve å rette akselen, da var dagen gått å jeg skjønte at båten blir liggende til over helgen.

Tilbake på Herføl ble det nok en overnatting i båt på land å pizza med venner i deres båt i gjestehavnen. Er du pizzasugen å i nærheten her så kan husets pizza med alt på varmt ambefales.

Lørdag ble jeg med båtvenner ut til Tjelleskjær på overnatting der å så ble jeg med noen andre venner inn til Strømstad for overnatting til i dag som altså er mandag. På formiddagen tok jeg ferja som går til Skjærhalden og så ferja til Herføl, vel fremme får jeg vite at akselen ikke lar seg rette å denne dimensjonen er ikke hyllevare. Det tar en drøy uke å få ny aksel men Sleipner tenkte vel at jeg vil utpå så de har laget en selv som ligger klar.

I morra tidlig blir den hentet sammen med en ny propell så da blir det nok saker utpå formidagen.

Nå sitter jeg vennelens på Herføl å skuler utover alle båtene som suser forbi med sine rette aksler, i morra er det min tur!

Forresten ikke det verste stedet å strande på.

Takker og for hjelpsomheten! Håper jeg kan oppsummere i morgen.

Redigert av free (see edit history)

Det er godt at det finnes folk som tar i et tak når det gjelder. Dette minner meg om det som skjedde meg i fjor, da jeg gikk på en stokk, og fikk den beste hjelpen du kan tenke deg fra Framnæs i Sandefjord. De fikset båten vår på sparket, sånn at vi fikk feriert videre.

Flott at det finnes folk som vet hva service betyr, og de skal vi ta godt vare på, ved å bruke dem også ved andre anledninger, samt å anbefale dem videre, sånn at de ikke dør ut fordi folk skal spare en tier eller to.

God ferie videre :flag_bp:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...