Jump to content

Hvilke finèrplater er best mellom benkene


Luke

Recommended Posts

Lemper ut bord både i cabin og i sittegruppe akter. De er bare i veien og vanskelig å stue vekk, men er tilpasset for å senke ned til køyebruk. I stedet vil jeg tilpasse noen plater i en bredde som er mer egnet til å stue vekk. Den lengste blir 90 cm med bredde 30 cm. Hvilken type plate bør jeg kjøpe og i hvilken tykkelse? Anbefalt leverandør i Oslo?

Link to post
Share on other sites

jeg hadde brukt mercantifiner plater, hvis det synes, de er lissom "maritime" , eller "vannfast" kryssfiner. men ingen av de tåler fukt.. krysfineren er bare limt med vannfast lim, men den suger vann som bare det, går bare ikke i opløsning.. mercantifinerplater er vannfaste, og blir finere..

Link to post
Share on other sites

Det heter meranti. Ville gått for teakfinér i 12 mm tykkelse. Maritim har.

Ja, det heter Meranti. Er teakfiner sterkere enn Meranti eller bare penere og dyrere? Platene blir jo ikke synlige med puter oppå. Ville du satt rumpa på en 30 cm bred plate og et spenn på 90 cm?

Link to post
Share on other sites

Er teakfiner sterkere enn Meranti eller bare penere og dyrere? Platene blir jo ikke synlige med puter oppå. Ville du satt rumpa på en 30 cm bred plate og et spenn på 90 cm?

Det kommer helt an på hvordan den ligger. Hvis den har anlegg på alle 4 sider så er det "no problem" med 12 mm. Har den ikke anlegg på langsidene så må du mye opp i tykkelse. Kanskje til 21-22 mm. Meranti er godt nok. Spander noen strøk lakk på begge sider så holder den seg fin. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...