Jump to content

hvilken motor er dette og hvor stor?


Frank M

Recommended Posts

hei,kjøpt en båt som jeg fikk med en motor som selger mente var volvo men ser ut til at det er en annen motor,står stemplet gm inni blokka.står 140 oppe på topplokket. veit ikke hvilken motor dette er eller hvor stor denne er annet at den har tidligere stått i en mørebas 7200. motor skal være overhalt og ser bra ut men når man ikke vet hvilken motor dette er eller hvor stor denne er er man jo hjelpesløs så håper noen kan hjelpe med dette. legger ved bilder av motoren

 

dsc00107.jpg

dsc00108.jpg

dsc00122.jpg

dsc00123.jpg

dsc00124.jpg

dsc00116.jpg

Redigert av Frank M (see edit history)

du vet hva du har men vet aldri hva du får

Link to post
Share on other sites

Dette er vel en GM blokk og fargen tilsier Mercruiser... er vel den gode gamle traveren deres med fire sylindre og rundt 130hk

 

Volvo sine egne 4 sylindrene bensinmotorer var vel basert på egne motorer og ikke GM...

 

Sikker i min sak, nei....

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

det drevet som står ved siden av hører til en omc motor jeg skal sette inni båten så den hører ikke til. motoren har stått i en mørebas tidligere så regner med den har hatt ett volvo drev eller mercruiser men vet ikke sikkert

du vet hva du har men vet aldri hva du får

Link to post
Share on other sites

Tok på meg brillene og kikket nærmere på de siste to bildene og der er vel både OMC om GM innpreget i blokken.. så da er vel saken klar... Det er vel som gunped skriver

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Blokka er nok en GM blokk av samme type som du linker til... OMC laget vel neppe egne blokker...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en gang samme båt med OMC 120 hk. Denne så veldig lik ut men hadde et annet drev så jeg vil nok regne med at din er 130 eller 140 hk som de andre her sier.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...