PiperBill Startet 14.August.2011 Del på Facebook Startet 14.August.2011 (redigert) Taket over førehus på min Bever 740 er åpen men dekkes med en kalesje-tak. Jeg ønsker å lage tett tak med takluke over føresete . Jeg tror det enkleste hadde vært å lage en plate som er litt større en åpeningen, og så skru den fast og enten fuge eller bruke en slags pakning for å få det helt tett. Så kan jeg montere takluka. Ønsker råd eller tips om dette. Kanskje det er noen andre som har gjort noe lignende. Hva kan jeg bruke til selve taket? Se bildne.... Bill Redigert 14.August.2011 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Gerhard Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Her er en tilsvarende diskusjon for Tresfjord. Kanskje du finner noen tips her. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Lag en plate som passer akkurat oppi åpningen og som flukter med kantene. Fest den med silikon så det er lett å fjerne den. Legg vanlig bruntape over hele plata og ned over kantene og ut på taket rundt. Deretter er det bare å legge på glassfiber og polyester, 6 lag vevd duk. Avslutt med et strøk topcoat. Løsne fra båten og fjern platta. Puss det hele slett og kapp til kantene. Lakker med 2 strøk 2-komponent polyurethan. Og vips så har du tett tak som du kan montere luke i. PS: Om du bruker biltema-produkter, kan du legge 3 lag vått i vått. Etterpå er det intet problem å ta av hele greia for å fortsette jobben hjemme. Bare pass på at formen beholdes. Ha godt med aceton og tørkepapir tilgjengelig; griser du, er det lett å tørke vekk. Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
PiperBill Svart 14.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2011 Tusen takk for det Vidar F. Men det er aldri noe som heter ”vips” når jeg setter i gang. Jeg har ingen erfaring med glasfiberstøping så jeg tror jeg må finne en enklere løsning. Hva med å bruke denne type plate? http://www.maritim.no/interior-eksterior/byggematerialer/plastplater/king-s-b-xl-122x122-12-7mm-hvit For så å montere denne takluka? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140522051622 Bill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.