Jump to content

Selge krabbe, hva er prisnivået?


Ove Nilsen_37560

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

10kr stk levende og 15 for kokte ser eg stadig på fb. Koking annonseres.

 

Det er jo helt sykt billig. Samme som jeg betalte i Nevlunghavn i begynnelsen av 90 tallet.

 

Om det er sånne priser som gjelder i dag hadde jeg ikke giddet å gjøre business av det engang. Må ha minst det dobbelte i mine øyne.

Litt OT men ...

Vi lærte da vi var små at vi måtte vente til krabben var avkjølt, ellers fikk vi vondt i magen, og det praktiserer jeg den dag i dag, men finner ikke link til det ved googling nå. Kona er ikke til å stagge når det er nykokt krabbe, så hun spiser den varm, men hun har også blitt kvalm ved ett par anledninger, men kan ikke garantere at det er derfor... Noen som vet ?

 

Har stort sett spist krabben nykokt, ikke varm type kjempevarm men nedkjølt slik at den er sånn passe lunken. Dvs koke den og legge den på fat til den er kald nok til å kunne spises uten å brenne fingrene av seg. Har aldri merket noe så om det var noe i det så tror jeg egentlig jeg hadde hatt en mistanke :-)

 

Har også glefset i meg krabbe så varm at det er et helsike å rense den, men da ofte i kombinasjon med brennevin så om jeg fikk vondt i magen er jeg ikke sikker på at jeg vet noe om det ;-)

Link to post
Share on other sites

 

Det er jo helt sykt billig.

Nei ikke hvor jeg bor. Levende krabbe gis bort gratis. Vil ingen ha går den på sjøen igjen likevel.

To krav gjelder når jeg gir bort.

Stampen(e) må leveres tilbake og krabben skal ikke selges videre. Det er helt greit å gi til andre.

Du får flytte vestover igjen Pinkvin :smiley:

Link to post
Share on other sites

Nei ikke hvor jeg bor. Levende krabbe gis bort gratis. Vil ingen ha går den på sjøen igjen likevel.

To krav gjelder når jeg gir bort.

Stampen(e) må leveres tilbake og krabben skal ikke selges videre. Det er helt greit å gi til andre.

Du får flytte vestover igjen Pinkvin :smiley:

 

Dette var veldig billig og veldig snilt gjort.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...