KenBjork Startet 1.September.2011 Del på Facebook Startet 1.September.2011 (redigert) Hei Ref oppusningstråden min https://baatplassen.no/i/topic/82475-prosjekt-oppussing-scand-dynamic-86009200/ Trenger hjelp til å feste seteryggen riktig. Som nevnt i den andre tråden så er jo putene i båten omtrekt, men seteryggen på akterbenken er ikke vært montert på nytt. Platen inni mange av putene er også ny så ser ingen skruehull fra før av. Dette har jeg. - Seterygg - 2 lakkerte beslag (som jeg tror er til å feste ryggen noe sted på en måte, har tittet på bilder av samme båten på finn.no uten å bli klokere på innfesting) Bilde også: Så er det noen har samme båt, som kan fortelle meg hvordan seteryggen på akterbenken er festet? Noen gode bilder av innfesting osv og gjerne mål i millimeter og annet relevant mottas med takk. Redigert 1.September.2011 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
mthoms Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Hvis det er den ryg jeg tror det er, så sidder den ikke fast. Vores er beregnet til at lægge ned når sædet er flykket lidt frem. Det giver en formidabel solseng. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 1.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2011 Den må jo sitte fast på noen måte.. med de beslagene. (sett antydning til de på båter på finn, men ikke hvordan festet) For slik det er nå så... faller den bare ned.. er ingen ting som kan holde den. Er ikke støtte eller noe som helst i båten, eneste hva jeg har er hva man ser av bildet. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
mthoms Svart 1.September.2011 Del på Facebook Svart 1.September.2011 Den må jo sitte fast på noen måte.. med de beslagene. Den støtter sig op af et fremspring i hver side af cockpittet, vel omkring 5cm brede. Fremspringene er en integreret del af cockpittet. Jeg skal se om jeg kan finde et billede hvor det kan ses. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 2.September.2011 Del på Facebook Svart 2.September.2011 Jeg skal se om jeg kan finde et billede hvor det kan ses. Jeg har jagu ingen billeder herhjemme hvor man kan se det jeg taler om. Jeg sniger et kamera med næste gang jeg skal i båden. Fohåbentlig her i weekenden. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 2.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2011 Den er grei, takk for det du Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
F.MAG Svart 3.September.2011 Del på Facebook Svart 3.September.2011 Hei, det skal være ett beslag som de lakkerte jerna dine skal festet på. De sitter da under benken med ett slissespor i finerplata for å vippe den fram og tilbake. Se om jeg finner bilder fra jeg bygde 9200, mener å huske at jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 5.September.2011 Del på Facebook Svart 5.September.2011 Jeg har taget et par billeder af min 8600 hvor man kan se arrangementet. Jeg kunne tro det er lavet om da de lavede 9200 serien, for dine beslag har jeg ikke tilsvarende. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 6.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2011 Morn Takk. For bildene. Se der er noe beslag ja, dem er sikkert bare ett flattjern som er skrudd i kanten der kallesjegarasjen starte sikkert? Og så ryggen er da løs og hviler mot disse og står mot kanten bak sitteputen? Jeg har heller ikke de beslagene som du har der. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
F.MAG Svart 6.September.2011 Del på Facebook Svart 6.September.2011 Hei igjen, da har jeg funnet fram noen bilder og som du ser er de lakkerte jerna du har festet i siden av ryggen og ned på ett festebeslag (det rustfrie som kommer på skrått opp) og som også er feste/hengsel for sitteputa. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 6.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2011 Takk. Da ser jeg løsningen på der også ja. Den bli noe trasig å lage til for da må jeg bygge om akterbenken. Vel det går, men kjipt siden jeg nylig har bygd den.. Løsningen vil da være gå for metoden hos 'mthoms' Men jeg tror jeg vil prøve å få det modernisert slik som i din 'F.MAG' Så har tatt frem oppfinneren i meg igjen for å prøve å designe noe selv for samme funksjon. Har allerede en ide, må bare sjekke i båten om der er plass nok på siden av benkeputen. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
KenBjork Svart 6.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2011 Ser skinnet på putene i båten din 'F.MAG' ligner på min.. Har du ett bilde som viser ryggputen/hele akterbenken også? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
mthoms Svart 7.September.2011 Del på Facebook Svart 7.September.2011 . . . . dem er sikkert bare ett flattjern som er skrudd i kanten der kallesjegarasjen starte sikkert? Og så ryggen er da løs og hviler mot disse og står mot kanten bak sitteputen? Det er vel stort set korrekt det. Det er blot ikke fladjern, men en del af kalechegaragen og altså lavet i glasfiber. Ryggen hviler blot mod disse to fremspring når den er sat op til brug for rygstøtte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.