Jump to content

Scand dynamic 9200, hvordan er seterygg på akterbenk festet?


KenBjork

Recommended Posts

Hei

 

Ref oppusningstråden min https://baatplassen.no/i/topic/82475-prosjekt-oppussing-scand-dynamic-86009200/

 

Trenger hjelp til å feste seteryggen riktig.

Som nevnt i den andre tråden så er jo putene i båten omtrekt, men seteryggen på akterbenken er ikke vært montert på nytt.

Platen inni mange av putene er også ny så ser ingen skruehull fra før av.

 

Dette har jeg.

- Seterygg

- 2 lakkerte beslag (som jeg tror er til å feste ryggen noe sted på en måte, har tittet på bilder av samme båten på finn.no uten å bli klokere på innfesting)

 

Bilde også:

 

scand_d_84.jpg

 

Så er det noen har samme båt, som kan fortelle meg hvordan seteryggen på akterbenken er festet?

 

Noen gode bilder av innfesting osv og gjerne mål i millimeter og annet relevant mottas med takk.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:confused: Den må jo sitte fast på noen måte.. med de beslagene. (sett antydning til de på båter på finn, men ikke hvordan festet)

For slik det er nå så... faller den bare ned.. er ingen ting som kan holde den.

Er ikke støtte eller noe som helst i båten, eneste hva jeg har er hva man ser av bildet.

Link to post
Share on other sites

Morn

Takk. For bildene.

Se der er noe beslag ja, dem er sikkert bare ett flattjern som er skrudd i kanten der kallesjegarasjen starte sikkert?

Og så ryggen er da løs og hviler mot disse og står mot kanten bak sitteputen?

Jeg har heller ikke de beslagene som du har der.

Link to post
Share on other sites

Takk.

Da ser jeg løsningen på der også ja.

 

Den bli noe trasig å lage til for da må jeg bygge om akterbenken. Vel det går, men kjipt siden jeg nylig har bygd den..

Løsningen vil da være gå for metoden hos 'mthoms'

 

Men jeg tror jeg vil prøve å få det modernisert slik som i din 'F.MAG'

 

Så har tatt frem oppfinneren i meg igjen for å prøve å designe noe selv for samme funksjon.

 

Har allerede en ide, må bare sjekke i båten om der er plass nok på siden av benkeputen.

Link to post
Share on other sites

. . . . dem er sikkert bare ett flattjern som er skrudd i kanten der kallesjegarasjen starte sikkert?

Og så ryggen er da løs og hviler mot disse og står mot kanten bak sitteputen?

Det er vel stort set korrekt det. Det er blot ikke fladjern, men en del af kalechegaragen og altså lavet i glasfiber. Ryggen hviler blot mod disse to fremspring når den er sat op til brug for rygstøtte.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...