Jump to content

Hvor på Vestlandet er dette?


Frøken Fryd

Recommended Posts

Bergen skrev for 5 timer siden:

Geografisk sett er Fedje nærmere fasit enn hva Utsira er. Men Fedje er det ikke. 

Jeg er spent på denne. Jeg har prøvd å lete på kartet uten suksess. På grunn av skjærgården er det jo ikke så mange slike molohavner på Vestlandet. Jeg tror kanskje vi må nord for Stadt?

Link to post
Share on other sites

Bergen skrev 29 minutter siden:

Artig sted. Er der dybde til å ligge longside med seilbåt der og, eller bør en ligge med anker?

Jeg har ikke målt, men det ser ut til å være bra dybde langs den lange kaien. Men som du ser må en ha bra fendring. Jeg har lagt med akteranker. Det er mye tare der, så ankerfeste er ikke spesielt bra. En kan sikkert fortøye tvers over også. 

Link to post
Share on other sites

Jeg tenkte på Hestnesvågen på Hille, nord for Byrknesøy.

 

Jeg tar ikke helt hintet med bildet. Siden vi ikke skal til Rallkattlia, så antar jeg at det er Losluen som er hintet.

Den eneste Loshavn jeg kjenner til er vel på Sørlandet et sted.

 

Vi har losformidling på Kvitsøy, og her er det ikke. Lostasjoner har vi vel i Tananger, Kopervik, Hummelsund, Fedje, Florø og Ålesund. Og jeg klarer ikke å koble bildet til noen av stedende. 

Det er vel og en Losstasjon i Sokndal (er dette Vestlandet?) og terrenget kan ligne litt på området rundt her, men tror ikke det er her heller.

Link to post
Share on other sites

Bergen skrev 3 minutter siden:

Jeg tenkte på Hestnesvågen på Hille, nord for Byrknesøy.

 

Jeg tar ikke helt hintet med bildet. Siden vi ikke skal til Rallkattlia, så antar jeg at det er Losluen som er hintet.

Den eneste Loshavn jeg kjenner til er vel på Sørlandet et sted.

Ja det er luen som er hintet, men du må se mer i retning av formen og hva den er laget av. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...