Jump to content

Hvor på Vestlandet er dette?


Frøken Fryd

Recommended Posts

Bergen skrev 11 minutter siden:

Da er det jo fristende å foreslå Langevåg på Bømlo. Men kjenner meg ikke igjen. Er bildet gammelt?

Det stemmer at jeg er på vei inn til Langevåg, ventet bare litt så ferja til Buavåg fikk komme ut av ‘hullet’ først 😁 Mulig det gav litt misvisende inntrykk av hvor jeg var på vei. Bildet er fra 2017 ser jeg når jeg sjekker.

 

 

IMG_0222.jpeg

Link to post
Share on other sites

Fantino skrev for 2 timer siden:

Bildet er fra 2017 ser jeg når jeg sjekker.

Det forklarer litt, for nå er vel det sundet som fergen er på vei igjennom fylt ut siden det er kommet molo helt ut til holmen, og diverse andre områder er fyllt ut.

 

Nok om det, denne kan nok også være litt vanskelig. 

 

konk1.jpg

Link to post
Share on other sites

Bergen skrev 38 minutter siden:

Det forklarer litt, for nå er vel det sundet som fergen er på vei igjennom fylt ut siden det er kommet molo helt ut til holmen, og diverse andre områder er fyllt ut.

 

<>

 

Det var nytt for meg, passerte senest i sommer og la ikke merke til det 😊😂 (var dog ikke inne i Langevåg altså).

 

 

IMG_0225.jpeg

Link to post
Share on other sites

J-Å skrev for 2 timer siden:

Jeg tenkte jeg skulle løse den siste ved hjelp av HIB nummereringen. Men jeg klarte ikke å finne en liste over disse.  

Nummeret på skiltet indikerer de to siste siffer på lyktens nummer i norsk fyrliste. Du kan derfor til en viss grad bruke de for å avkrefte/bekrefte hvor bildet er tatt. Men er tidkrevende å lete rundt om du ikke aner hvor en skal.

Men på vedlagte bildet ser du at siste siffer i fyrlisten på lyktene i Mjåsundet på Røvær samsvarer med nummer på lykter som vi ser på bildet til Dreamer.

IMG_4540.png

Link to post
Share on other sites

Bergen skrev for 9 timer siden:

Nummeret på skiltet indikerer de to siste siffer på lyktens nummer i norsk fyrliste.

Aha. Takk. Litt plundrete format å søke etter tall i ja, men det tok meg ikke lang tid å finne de HIB i Vest-Norge som har nr 73, 74 og 75:

109574 Stavanger

109575 Stavanger

115575 Ryfylkefjordene

121673 Karmsundet

121674 Karmsundet

132673 Røvær

132674 Røvær

132675 Røvær

142573 Høylandsundet

142574 Høylandsundet

142575 Høylandsundet

157074 Hundvåkosen

157075 Korsfjorden

171973 Radsundet

178675 Kjelstraumen

198173 Rongsund

227673 Solund

227674 Solund

227675 Solund

282873 Vågsfjorden

 

Så da har man den metoden også, hvis noen ikke vet hvor de er. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...