Jump to content

Båtforsikring, hvem er billigst?


sharko

Recommended Posts

Norwegian Broker var det billigste jeg fant, og jeg valgte dem....

Men de er bare en forsikringsagent, så de forsikrer båten i Loyds Amlin, som igjen bruker et norsk firma som heter Best Claims som sin representant i Norge ved evt. skader.

 

Etter mitt maskin og gearhavari i sommer kommer jeg garantert aldri til å velge et utenlandsk selskap igjen. Sommerens eskapader har til nå kostet meg 110000,-

 

Betaler heller dobbelt så mye til et av de norske selskapene heretter!

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Er også forsikret i Norwegian Brokers og har hatt skade i sommer på drev.

Nå sitter jeg igjen med trussel fra leverandører på at jeg må betale da disse utenlanske selskapene ikke gjør opp for seg mot de som har assistert meg når jeg trengte hjelp.

 

Støtter deg Christel III at det å bruke norske leverandører må være bedre da disse ikke har så lang saksbehandlingstid og oppgjør mot leverandører som det Best Claims har utvist til nå.

Synes det rett og slett er kynisk behandling av kunder og verksteder slik jeg har opplevd Best Claims til nå.

Norwegian Broker har heller ikke meldt seg inn i en dialog her heller selv om de skriver at de representer sine kunder i et oppgjør...

 

Jeg er på full vei til å skifte selskap selv om prisen på min premie går opp hos de norske selskapene. Tror det er verdt hver eneste krone.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde også Norwegian Broker i fjor, og etter at jeg gikk på en stokk, hadde jeg et helvete med å få til et oppgjør.

Byttet til Gjensidige.

I rettferdighetens navn, så var det takstmannen som gjorde mitt liv surt, men ting hadde vært vesentlig enklere hvis jeg hadde kunnet forholdt meg til et norsk selskap.

Link to post
Share on other sites

Har brukt Norske Sjø i mange år. Da vi skulle forsikre master`n var de desidert billigst-drøye 5.000,-. Båten er utstyrt med 240 hk og toppfart på 25 knop, noe som sikkert dro opp prisen mange steder. Har heldigvis ikke trengt å bruke de til skadeoppgjør enda, men servicen på andre hendvendelser er veldig bra!

Link to post
Share on other sites

Som sagt tidligere så er jeg forsikret igjenom NB, men har fått et tilbud fra Atlantica og prisen her er omtrent lik med den premien jeg betaler i dag. Det er litt forskjell på vilkårene for utbetaling mellom disse to selskapene, hos Atlantica får du igjen markedsprisen for tilsvarende båt ved totalhavari og hos NB får du igjen forsikringssummen.

 

Men det hjelper vel lite om det viser seg å være vanskelig å få ut et oppgjør hos NB

 

Noen med Atlantica erfaringer her?

 

Mvh

Renita.

Redigert av Renita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Interessante erfrainger med Norwegian Broker her. Jeg har tipset dem om denne tråden og bedt de kommentere. Hjelper ikke at de har gode priser om de oppfører seg vanskelig ved skade.ved båt verdi over tre millioner kroner er det vanskelig å finne god forsikring i norske selskaper. Atlantica kan være et alternativ til Norwegian Broker. Ulempen er verdien ved totalhavari, der Norwegian broker har en fastsattsum mens Atlantica bruker markedsverdi.

 

Jeg har ingen egen erfaring med Atlantica, men har hørt om enkeøt og effektivt oppgjør. Skal sjekke litt rundt om de. Atlantica har et samarbeide med NordWest.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gjensidige var rimeligst for meg når jeg sjekket for ett par år siden.

 

Har en Kasko pluss forsikring

Båt på vannet og i bruk hele året.

Ikke krav om stengte gjennomføringer.

Dekker frostskader, hvis kutt i strømtillførselen på landsiden er årsak.

Dekker rep. av drivstoff system hvis det er blitt fylt innfisert drivstoff.

Dekker hele Europa 200mil fra land pluss overfart til Svalbard,Madeira Azorene og Kanariøyene.

Forsikringsum totalt 1mill.

Egenandel kr 4000,-

Pris i 2011 4590,-

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Bruker også NB ene og alene på grunn av pris. Har heldigvis ikke hatt noen skader. Etter hva som skrives ovenfor bør en kanskje revurdere og skifte til et annet selskap. :rolleyes:

Fikk inntrykk av at NB skulle stå på min side, men da skaden skulle behandles, var det kun takstmannnens stemme som ble hørt, og det er det han sier som Best claims (de som betaler)forholder seg til.

Mine forklaringer etc. ble ikke tatt hensyn til overhodet, og jeg har aldri følt meg så mistenkeliggjort, som jeg gjorde i denne saken.

Tror det er lettere å kommunisere med et selskap, som kanskje lytter til min forklaring, og ikke kun til det takstmannen sier :confused:

Link to post
Share on other sites

Jeg liker i utgangspunktet ikke å henge ut noen, men da jeg tegnet forsikringen, så var det ikke måte på hvor greit alt skulle være, men det er jo ikke NB som står for utbetalingene, men derimot et firma i oslo, for et engelsk selskap.

Jeg måtte selv gjøre altfor mye i forhold til skadesaken, med kontakt mellom verksted og takstmann, og korrespondanse på mail til Best Claims etc.

Det tristeste oppe i det hele, var at takstmannen påsto at en lekkasje på den ene gearkassa "tilfeldigvis" hadde oppstått på samme tid som jeg knakk en stokk med den ene propellen.

Dette fant jeg særdeles ubehagelig, da jeg fikk en følelse av at jeg faktisk ble misstrodd.

Nå skal det sies, at jeg mest sannsynlig fikk den vanskeligste takstmannen her på berget, og det er da jeg hadde trengt den støtten som jeg trodde jeg skulle få da forsikringen ble tegnet.

Tok ikke sjansen lenger, og flyttet over til Gjensidige!

Link to post
Share on other sites

Jeg har Atlantica. Som andre har nevnt så er de nokså identisk på pris med NB. Jeg valgte Atlantica fordi jeg mener de har en gunstigere avtrapping på maskinhavaridekningen. Gjensidige ble vraket på pris, og vilkårene for maskinhavari. De har forbehold som i praksis kan bety at de kan nekte å dekke et maskinhavari. Uansett årsak. Hva de gjør i praksis vet jeg ikke. Jeg har heller ikke hørt noen erfaring med Atlanticas oppgjør. Skulle gjerne fått litt info om dette fra noen ???

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...