Kirla Startet 6.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 6.Oktober.2011 Vurdrere å teppelegge båten med led-lys-lister som denne LEDBERG fra IKEA. Det står på baksiden at dette er 12 volts pærer. Er det da problematisk å klippe ledningen og koble til 12v batteriet? Nå har jeg juksa litt og prøvd det ut. Lista lyser, men jeg er usikker på om dette er en trygg løsning i lengden? Hva sier dere som har litt peiling på strøm, pærer og led-lys? Mvh Kirla Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Det går sikkert helt fint. La dem stå tilkoplet sikring på 1A så har du beskyttet deg mot eventuell dårlig kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Jeg har 6 Ledberg-lister etter hverandre på hver side i salongen. Jeg lurte litt på om de ville tåle ladespenningen når motoren går men det ser bra ut. Det kan tenkes at LEDene varer lenger om du ikke bruker dem når motoren går. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Jeg ville også nevne det der med ladespenning. Du burde kanskje feste disse med litt dobbelsidig tape, slik at du ikke ødelegger for mye, om det skulle vise seg å være skrot. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 6.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2011 Jeg handlet ledstrips via Ebay Disse stripsene tåler fint ladespenningen på 14,7 i min båt, og kan også dimmes. Jeg betalte ca 200 kr for 2 ruller a 5 meter. inkludert frakt. Disse er ikke vanntette, men inne i cabin på båten spiller dette fint liten rolle. De kan kappes for hver 3. diode, og lodde på ledninger direkte på stripsene. Det er også solid 3M tosidig tape under stripsen. Vær nøye med at pluss og minus er riktig koblet, ellers vil de ikke lyse. Jeg har ca 1,7 meter bak hver ryggstøtte i min marex 24, og det lyser opp hele cabinen. Hele installasjonen i båten min tok en halvtime. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 Jeg ville heller kjøpt noen sånne istedenfor http://www.biltema.no/no/Bat/12-V/Innvendig-belysning/LED-stripe/ jeg har en sånn i båten for testing. De gir ett godt varmhvitt lys. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 Har vurdert listene fra biltema:http://www.biltema.no/no/Bat/12-V/Innvendig-belysning/LED-stripe/ Har noen prøvd disse? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Mariell Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 (redigert) Var ombord i en båt som hadde montert disse Led stripene fra biltema under overskapende i Byssa. Han hadde koblet via dimmer. Overaskende bra lys. Vurder å montere sånne bak fakket over vinduene i salongen og innunder overskapene nedi byssa. Redigert 7.Oktober.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
alidal Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 De gir ett godt varmhvitt lys. Bare husk at hvis du har mahogny innredning så blir det uansett veldig lite "glød" i treverket. Med halogenlys blir det en mye finere rødfarge i mahognyen. Selv med varmhvit LED. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 Er det derfor jeg aldri har funnet noe Led lys som kaster noe særlig lys? Blir mørkt i rommet uansett. Har teak all over Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
8lv Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 noen her som har erfaring med og lime ledstripsa fra biltema på glasfibren ? sitter det på glasfiber ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 noen her som har erfaring med og lime ledstripsa fra biltema på glasfibren ? sitter det på glasfiber ? Det spørs litt hva glassfiberen du skal feste den på er overflatebehandlet med. Den ene stripsen jeg kjøpte hos biltema sitter fortsatt fint nede i maskinrommet, rett på glassfiberen. Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 Det rett på topcoaten ! Hva bør man event vaske glesfibren/topcoaten med før liming ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 Aceton brukte jeg. Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 24.September.2012 Del på Facebook Svart 24.September.2012 (redigert) Okay og takk til deg kaptein fredrik ! :-) Redigert 24.September.2012 av 8lv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.