Jump to content

Montere led-lys i båt

Kirla

Recommended Posts

Vurdrere å teppelegge båten med led-lys-lister som denne LEDBERG fra IKEA.

Det står på baksiden at dette er 12 volts pærer.

Er det da problematisk å klippe ledningen og koble til 12v batteriet?

Nå har jeg juksa litt og prøvd det ut. Lista lyser, men jeg er usikker på om dette er en trygg løsning i lengden?

Hva sier dere som har litt peiling på strøm, pærer og led-lys?

ledlys.jpg

Mvh

Kirla

Jeg handlet ledstrips via Ebay Disse stripsene tåler fint ladespenningen på 14,7 i min båt, og kan også dimmes. Jeg betalte ca 200 kr for 2 ruller a 5 meter. inkludert frakt. Disse er ikke vanntette, men inne i cabin på båten spiller dette fint liten rolle. De kan kappes for hver 3. diode, og lodde på ledninger direkte på stripsene. Det er også solid 3M tosidig tape under stripsen. Vær nøye med at pluss og minus er riktig koblet, ellers vil de ikke lyse. Jeg har ca 1,7 meter bak hver ryggstøtte i min marex 24, og det lyser opp hele cabinen. Hele installasjonen i båten min tok en halvtime.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Var ombord i en båt som hadde montert disse Led stripene fra biltema under overskapende i Byssa. Han hadde koblet via dimmer. Overaskende bra lys.

Vurder å montere sånne bak fakket over vinduene i salongen og innunder overskapene nedi byssa.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

• 11 måneder senere...
Guest Kaptein Fredrik

noen her som har erfaring med og lime ledstripsa fra biltema på glasfibren ? sitter det på glasfiber ?

Det spørs litt hva glassfiberen du skal feste den på er overflatebehandlet med. Den ene stripsen jeg kjøpte hos biltema sitter fortsatt fint nede i maskinrommet, rett på glassfiberen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...