DieselDahl Svart 13.Juli.2012 Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 Det er temmelig grunt mellom skrogside og innerliner ja. Jeg tenkte at hvis de passer i stormway så passer de i hydrolift. Ser at dine "fiskestang-paneler" er i en mørk farge, mine er i off-white. En god grunn for å montere slike er at da skjærer du hull i innerliner og kommer til boltene til håndrekka :) Det hadde vært greit for etpar av boltene er litt løse.... Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 13.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2012 Mine er lakkert i RAL 7024, de var off white, sånn som dine, men siden båten er lakkert utvendig med 7024, så ville jeg lakkere de også.. Idag har jeg grunn innstilt tenningen nok en gang, denne gangen helt etter boka, til 8grader ved 1800omdr. For håpe den oppfører seg som den skal nå da. Var veldig slapp på tomgang ifjor, og kvelet seg av og til ved giring. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
eMTea Svart 27.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 (redigert) Båten har nå vært på vannet i 14 dager. Deilig å få brukt den litt. Etter at jeg grunninstillte tenningen på nytt, så er den blitt mye bedre å ha med å gjøre, den stopper ikke ved giring slik som ifjor. Men toppfarten er ikke endret. ifjor klarte jeg 59 på måleren i båten (sikkert ikke riktig), men den fungerer ikke i år (det blir nytt instrumentpanel i vinter). Nå tør jeg ikke mere enn 55 på GPS før den begynner å bli veldig ustabil og vuggete. Lurer på om jeg har en oppstramming og justeringsjobb å gjøre på styringen. Finnes det noen måte å hindre "prop-tourque" på, uten å installere tabs. Båten tipper mot babord når jeg passer 50knop. Redigert 27.Juli.2012 av eMTea (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
eMTea Svart 18.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 Nå er det på tide å tenke litt båt igjen eller? Har hatt CoasyKey i båten siden ifjor og er kjempefornøyd med det, og i år bestiller jeg en ekstra kontroll slik at jeg og far har hver vår. Drømmer om å fornye elanlegget i år, og lurer på om det er overkill å kjøre alle forbrukere via relé når de allikevel skal gå via carlingbrytere...? Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
eMTea Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2013 Nå har jeg tatt for meg instrumentpanelet, hjalp seg det :) Gammelt vs Nytt Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
alphaman Svart 9.Juni.2013 Del på Facebook Svart 9.Juni.2013 ble ryddig nå,innfelt kartplotter er mye penere Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2013 Helt enig, men for se om GRP kunnskapene mine er gode nok til å få tettet hullene og få det strøkent :) Har felt inn radioen ved siden av der igjen. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
eMTea Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2013 (redigert) Blir alltid noe rart når man redigerer med Tapatalk :( Redigert 2.Juli.2013 av eMTea (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Stella Polaris Svart 2.Juli.2013 Del på Facebook Svart 2.Juli.2013 Nice! Mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
eMTea Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2013 Takk takk! Sent from my C6603 using Tapatalk 4 Beta Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
23 fot Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Hei.. Lot motoren min V6 F-23 gå en 20 minutter i dag og kjennte at den ene riseren ble skikkelig varm...den andere ble lunken og fikk kjøling... Kan det være at det er for lite vann utifra hageslangen som jeg puttet i huller der drevet skal kobbles på? Slangen passer rett i inntakshullet og la merke til at det komm mye mer kjølevann ut av eksosen bak på den ene siden som fikk ordentlig kjøling.. Det viste ikke noe unormal temperatur på instrumentet....?? Noen som vet? Byttet manifoilene+risere i vinter.... Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 6.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2015 Alpha eller bravo drev? Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
23 fot Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Alpha eller bravo drev? Alpha one..... Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Da har du jo kun vannpumpe på motoren, når drevet ikke er montert, så vet ikke om det har noe å si... Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Tskjei Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Hvilken side er det som blir varm? Det er normalt at det kommer mindre på den ene siden. Det er på grunn av at vannet tar letteste vei ut. Trenger ikke være noe feil. når du bruker båten på mer enn tomgang bruker det å bli likt. Sitér dette innlegget Link to post
23 fot Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Hvilken side er det som blir varm? Det er normalt at det kommer mindre på den ene siden. Det er på grunn av at vannet tar letteste vei ut. Trenger ikke være noe feil. når du bruker båten på mer enn tomgang bruker det å bli likt. Hei...mindre vann i styrbord side...høres seg grei an din forklaring,tipper på at den pinglete hageslangen samt pumpa på tomgang ikke greier å presse vannet opp til riseren for å fylle denne helt/delvis siden begge manifoiler er greie mtp. varmen... Takk for innspill Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Fint om jeg kan få min prosjekt tråd til å handle om min båt ;) Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Tskjei Svart 8.April.2015 Del på Facebook Svart 8.April.2015 Venter på oppdatering eMTea ;) Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 3.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2016 Lenge siden det har skjedd noe her nå! Båten ble bare brukt 2 turer ifjor, og jeg har vært inne på tanken å selge den. Men blir nok å beholde den litt til... Nå funderer jeg på å få den inn i garasjen til vinteren, på en lav tralle, så det går an å få brukt litt tid på den. Har pleid å holde på litt med bil i garasjen, men siden det blir lite tid til å bruke den også (iskjøring) så blir den også vurdert solgt, for å heller prioritere båten. Stikkordene fremover nå er ny dørk, omtrekking av puter/stoler, få lakkert drev, da det ikke ser pent ut lenger. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
eMTea Svart 25.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2017 Noen som har noen gode tips til å få det helt rent og fint? Hadde veldig dårlig med tid når den måtte opp ifjor. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
DieselDahl Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Saltsyre Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 27.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2017 Det tar ikke lakken og alt annet også? Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
alfaalfa Svart 27.Juli.2017 Del på Facebook Svart 27.Juli.2017 Nei, saltsyre i 30% vil ta dette, uten å ødelegge. Men du vasker/skyller det vekk med vann slik at det ikke ligger på resten av året. Bruk svamp til påføring så har du kontroll på hva du gjør. Husk: Hansker og briller! Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 Har nå opprettet en gruppe på facebook for å samle alle F-23 eiere (eller tidligere og fremtidige eiere) for deling av info og kunnskap :) https://www.facebook.com/groups/hydroliftf23/ Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
eMTea Svart 3.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2018 For oppdatere litt her da :) lenge siden sist nå. Flere oppgraderinger skal gjøres i høst/vinter: Synteak dørk, grå/sort, fra Sandøy Båtdekk Garmin 721XS plotter. Og forhåpentligvis gateway til nmea2000 slik at jeg får motordata på plotter. Ny eksos løsning. Rett ut bak, fått tak i potte fra volvo penta og vil skaffe utløp med demping også, for å begrense støy enda mere, men litt skal V8 få gitt fra seg. Er også intr i å få tak i HiTek manifolder. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.