Jump to content

Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea


eMTea

Recommended Posts

Det er temmelig grunt mellom skrogside og innerliner ja. Jeg tenkte at hvis de passer i stormway så passer de i hydrolift. Ser at dine "fiskestang-paneler" er i en mørk farge, mine er i off-white. En god grunn for å montere slike er at da skjærer du hull i innerliner og kommer til boltene til håndrekka :) Det hadde vært greit for etpar av boltene er litt løse....

Link to post

Mine er lakkert i RAL 7024, de var off white, sånn som dine, men siden båten er lakkert utvendig med 7024, så ville jeg lakkere de også..

 

 

Idag har jeg grunn innstilt tenningen nok en gang, denne gangen helt etter boka, til 8grader ved 1800omdr. For håpe den oppfører seg som den skal nå da. Var veldig slapp på tomgang ifjor, og kvelet seg av og til ved giring.

Link to post
  • 2 uker senere...

Båten har nå vært på vannet i 14 dager. Deilig å få brukt den litt.

Etter at jeg grunninstillte tenningen på nytt, så er den blitt mye bedre å ha med å gjøre, den stopper ikke ved giring slik som ifjor. Men toppfarten er ikke endret. ifjor klarte jeg 59 på måleren i båten (sikkert ikke riktig), men den fungerer ikke i år (det blir nytt instrumentpanel i vinter). Nå tør jeg ikke mere enn 55 på GPS før den begynner å bli veldig ustabil og vuggete. Lurer på om jeg har en oppstramming og justeringsjobb å gjøre på styringen.

 

Finnes det noen måte å hindre "prop-tourque" på, uten å installere tabs. Båten tipper mot babord når jeg passer 50knop.

hydro140712sm.jpg

Redigert av eMTea (see edit history)
Link to post
  • 7 måneder senere...

Nå er det på tide å tenke litt båt igjen eller?

Har hatt CoasyKey i båten siden ifjor og er kjempefornøyd med det, og i år bestiller jeg en ekstra kontroll slik at jeg og far har hver vår.

 

Drømmer om å fornye elanlegget i år, og lurer på om det er overkill å kjøre alle forbrukere via relé når de allikevel skal gå via carlingbrytere...?

 

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

 

 

Link to post
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Hei..

Lot motoren min V6    F-23 gå en 20 minutter i dag og kjennte at den ene riseren ble skikkelig varm...den andere ble lunken og fikk kjøling...

Kan det være at det er for lite vann utifra hageslangen som jeg puttet i huller der drevet skal kobbles på?

Slangen passer rett i inntakshullet og la merke til at det komm mye mer kjølevann ut av eksosen bak på den ene siden som fikk ordentlig kjøling..

Det viste ikke noe unormal temperatur på instrumentet....??

Noen som vet?

Byttet manifoilene+risere i vinter....

Link to post

Hvilken side er det som blir varm? Det er normalt at det kommer mindre på den ene siden. Det er på grunn av at vannet tar letteste vei ut. Trenger ikke være noe feil. når du bruker båten på mer enn tomgang bruker det å bli likt.

Hei...mindre vann i styrbord side...høres seg grei an din forklaring,tipper på at den pinglete hageslangen samt

pumpa på tomgang ikke greier å presse vannet opp til riseren for å fylle denne helt/delvis siden begge manifoiler er greie

mtp. varmen...

Takk for innspill :thumbsup:

Link to post
  • 1 år senere...

Lenge siden det har skjedd noe her nå! Båten ble bare brukt 2 turer ifjor, og jeg har vært inne på tanken å selge den. Men blir nok å beholde den litt til...

 

Nå funderer jeg på å få den inn i garasjen til vinteren, på en lav tralle, så det går an å få brukt litt tid på den.

Har pleid å holde på litt med bil i garasjen, men siden det blir lite tid til å bruke den også (iskjøring) så blir den også vurdert solgt, for å heller prioritere båten.

 

Stikkordene fremover nå er ny dørk, omtrekking av puter/stoler, få lakkert drev, da det ikke ser pent ut lenger.

Link to post
  • 1 år senere...
  • 11 måneder senere...

For oppdatere litt her da :) lenge siden sist nå. 

Flere oppgraderinger skal gjøres i høst/vinter:

 

Synteak dørk, grå/sort, fra Sandøy Båtdekk

 

Garmin 721XS plotter. Og forhåpentligvis gateway til nmea2000 slik at jeg får motordata på plotter. 

 

Ny eksos løsning. Rett ut bak, fått tak i potte fra volvo penta og vil skaffe utløp med demping også, for å begrense støy enda mere, men litt skal V8 få gitt fra seg.

Er også intr i å få tak i HiTek manifolder. 

received_10156396291105119.jpeg

received_10156396291645119.jpeg

received_10156396291840119.jpeg

received_10156396292410119.jpeg

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...