Jump to content

Kalesjerens Fredrikstad


Kent

Recommended Posts

Jeg bruker Manskow i Moss til rep . og kjøp av impregnering middel, men er usikker på om de leverer/gjør rens og impregnering

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Hei Kent,

 

jeg ringte akkurat Salmaker Søland på Gressvik om dette igår. Han tar 1 300,- for rens og impregnering.

Skulle gjerne hatt noe billigere selv. Mener å ha sett at enkelte bilpleie-firmaer gjør dette, kan det ha vært det firmaet som ligger på stikkveien til Habornveien?

 

Mvh

Terje

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg vært hos Søland Salmakerverksted på Gressvik med kalesjen min. Han fikk til en pris på 2.800,- for å sy igjen alle sømmer i kalesjen, rense og impregnere den. Synes dette var en utrolig god pris i forhold til konkurentene som lå på mellom 3.500,- og 4.200,- for samme jobb. Har hørt mye positivt om Søland, så jeg valgte de.

 

Priser på tilsvarende jobber:

Jørns kalesje - 4.200,-

Nikalesj - 3.500,-

Sølannd Salmakerverksted - 2.800,-

 

Det var disse tre jeg hørte med angående dette.

Link to post
Share on other sites

Det ligger et firma i Holmen området som averterer med dette. Jeg har ingen kjennskap til firmaet, men de har en plakat ute i veien omtrent tvers over for Rema ved Båtbua :smiley:

 

Jeg brukte disse i våres, ble meget bra. Kalasjen så ut som ny, og har vært helt tett i "sommer". Raske var de også.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...