Jump to content

Største og beste motorbåten til ca 130.000 ? vil ha ny båt ;)


Gtir_man

Recommended Posts

Hei..

 

Sitter allerede med ønske om større båt for mere komfor og lengre turer..

 

Er veldig fornøyd med marexèn jeg kjøpte i sommer, men kunne veldig godt tenkt meg varmt vann, akterkabin ++

 

Hva er det største og beste en kan få for ca 130.000.- ?? Ligger masse på finn, men har overhode ikke peiling.. vet at mange 26`kan være like store som en 28`inni ...

 

Så spør expertene med en gang jeg...

Link to post
Share on other sites

Driver du å tråkker i mine fotspor her? hehe. Har nettopp byttet ut min marex 24 (også etter 1 sesong) med en Tresfjord 28. ikke aktercabin, men herregud for en plass det er. Sitteplass til minst 6 personer ute, og muligheten for å legge solseng bak, som da lett blir to sengeplasser ekstra. Fart med den originale 49 hk perkins, ca 11 knop, men det er mange som har større motor. Den er veritasgodkjent for 100 hk, og 15 personer. Sett en test med 150 hk og påmontert trimplan, da gjorde den nesten 20 knop. Ligger fra 80 k på finn nå, opp til nærmere 300k. men rundt 120-150 k får du nok en helt grei en.

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Motor og slikt er ikke no stress, driver med drifting/banekjøring som hobby og tilbringer litt for mye tid på verksted ...

 

Det er verre med pussing, lakking osv av treverk ++. Der har jeg ikke tålmodighet ..

 

Men vil helst ha noe ferdig, (bruksklar )må vel da strekke meg enda mere på pris.

Link to post
Share on other sites

Ja den Sagaèn så ikke dum ut, eller saga generelt... kunne vert noen knop mere men.. kan vel ikke få i pose og sekk.

 

Står lite om varmt vann osv i annonnser :( men må vel bare ta ringe runde på aktuelle båter.. det dukker vel opp flere mot våren.

Redigert av Gtir_man (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja den Sagaèn så ikke dum ut, eller saga generelt... kunne vert noen knop mere men.. kan vel ikke få i pose og sekk.

 

Jeg har hatt Saga 27, og vil ikke anbefale denne båten. Smal og trang, og ruller forferdelig i litt sjø...

 

Du finner nok betydelig romsligere båter til ditt budsjett!

Link to post
Share on other sites

Nordan family 27 kan være innen rekkevidde. Har vært noen eksemplarer til 150, og et par til 180 på nettet i høst. Det er etter min vurdering veldig mye båt for pengene, og veldig mye billigere enn de har vært på ganske mange år. Da får du masse plass, praktisk båt, og i noen få av eksemplarene over 15 knop. Se også båtmagasinets bruktbåttester gratis på nett, der har de mange gode ord om den

Link to post
Share on other sites

plass er det i denne båten, siden dem har seildrev på den som går ned underbåten, har dem fått en enorm akterkabin på denne båten.

er oppvåkst i en Joda 8100 med akterkabin, å må si at maximens akterkabien er betydelig større.

jeg gleder meg til våren igjen å virkelig ta i bruke Maximen min.

Tidligere GABBA 2

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...