Gtir_man Startet 31.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 31.Oktober.2011 Hei.. Sitter allerede med ønske om større båt for mere komfor og lengre turer.. Er veldig fornøyd med marexèn jeg kjøpte i sommer, men kunne veldig godt tenkt meg varmt vann, akterkabin ++ Hva er det største og beste en kan få for ca 130.000.- ?? Ligger masse på finn, men har overhode ikke peiling.. vet at mange 26`kan være like store som en 28`inni ... Så spør expertene med en gang jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 Seilbåt..? Da bytter du vel ut mange kroner i motor med mange kroner i volum. Men det blir kanskje for skrått... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Gtir_man Svart 31.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 Nei er ikke seilbåt typen. Selv om de gjerne er store til en fornuftig pris... Er mere på snekke , helst med diesel og fart på >15knop Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 (redigert) Driver du å tråkker i mine fotspor her? hehe. Har nettopp byttet ut min marex 24 (også etter 1 sesong) med en Tresfjord 28. ikke aktercabin, men herregud for en plass det er. Sitteplass til minst 6 personer ute, og muligheten for å legge solseng bak, som da lett blir to sengeplasser ekstra. Fart med den originale 49 hk perkins, ca 11 knop, men det er mange som har større motor. Den er veritasgodkjent for 100 hk, og 15 personer. Sett en test med 150 hk og påmontert trimplan, da gjorde den nesten 20 knop. Ligger fra 80 k på finn nå, opp til nærmere 300k. men rundt 120-150 k får du nok en helt grei en. Redigert 31.Oktober.2011 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Gtir_man Svart 31.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 Da må jeg på finn å se hvordan tresfjord ser ut :-) Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 (redigert) Bonanza Er du nevenyttig?? denne så i allefall pen og velholdt ut. Spørs hva selger legger i oljelekkasje, betyr det at motor er kjørt tørr?? Redigert 31.Oktober.2011 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Gtir_man Svart 31.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 Motor og slikt er ikke no stress, driver med drifting/banekjøring som hobby og tilbringer litt for mye tid på verksted ... Det er verre med pussing, lakking osv av treverk ++. Der har jeg ikke tålmodighet .. Men vil helst ha noe ferdig, (bruksklar )må vel da strekke meg enda mere på pris. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 det ligger jo rimelig mange båter på finn nå, også mange som har liggi lenge. Såpass lenge at det er klart for heftig pruting da vettu. Jeg fikk min tresfjord til latterlige 55000. klart det er litt å gjøre med den, men ikke mere enn et par helgers jobb. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
:båt1 Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 det du vil ha er en Scand 25 Classic 5 soveplasser stort toalett, godt pentry, og nydelige sjøegenskaper. solide båter! min har jeg plukket fra hverandre et utall ganger og da skjønner man virkelig hvor godt disse båtene er skrudd sammen. kan det bli bedre! Sitér dette innlegget Link to post
soldeide Svart 31.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2011 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31294717 Hva med denne? Akterkabin og smarte løsninger. Redigert 31.Oktober.2011 av soldeide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 1.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2011 (redigert) Ja den Sagaèn så ikke dum ut, eller saga generelt... kunne vert noen knop mere men.. kan vel ikke få i pose og sekk. Står lite om varmt vann osv i annonnser :( men må vel bare ta ringe runde på aktuelle båter.. det dukker vel opp flere mot våren. Redigert 1.November.2011 av Gtir_man (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 1.November.2011 Del på Facebook Svart 1.November.2011 Ja den Sagaèn så ikke dum ut, eller saga generelt... kunne vert noen knop mere men.. kan vel ikke få i pose og sekk. Jeg har hatt Saga 27, og vil ikke anbefale denne båten. Smal og trang, og ruller forferdelig i litt sjø... Du finner nok betydelig romsligere båter til ditt budsjett! Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 1.November.2011 Del på Facebook Svart 1.November.2011 Meget godt tips: Fjordcruiser 27. Selcruiser frem til ca.1973 (åpent motorrom), deretter Fjordcruiser(skott på sidene av motoren og grønne skjold) Halvplaner. Se erfaringsdatabasen. Sjeldent mye plass for pengene, men ingen racer. Se også opplysninger og brosjyrer på http://www.fjordboatclub.com/i/ Ps. Meget brede dollbord. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 1.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2011 Fjord ser også bra ut, smarte løsninger, grei fart og diesel forbruk , men må også der strekke meg enda mere på pris for å ikke havne i et "prosjekt" Er jaggu ikke lett... Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 1.November.2011 Del på Facebook Svart 1.November.2011 du vil ha en Scand du! ikke jug Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 1.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2011 Og du skal selge siden du har en ? nei ikke no scand .... må bli no annet... må riste penge treet litt hardere og håpe jeg kan få litt for båten jeg har Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 Nordan family 27 kan være innen rekkevidde. Har vært noen eksemplarer til 150, og et par til 180 på nettet i høst. Det er etter min vurdering veldig mye båt for pengene, og veldig mye billigere enn de har vært på ganske mange år. Da får du masse plass, praktisk båt, og i noen få av eksemplarene over 15 knop. Se også båtmagasinets bruktbåttester gratis på nett, der har de mange gode ord om den Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 2.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2011 Skal kikke på en maxim 26 en dag.... Ellers er en saga 27 i sikte. Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 Kjøpte Maxim nå i høst, å ble overrasket over hvor stor denne 26 foteren er. Den er utrolig godt utnyttet. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Gtir_man Svart 2.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2011 Hvordan er motor og slikt ? Det og seildrev ? Aldri vært borti det. Snur vel greit ? Åssen er det når du bakker ? Svinger det eller er det som andre snekker ? Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 det står en volvo penta md21b i denne. det er seildrev ja, å den snur lett, ble overrasket der også, var vandt med snekke snuing som tok hele fjorden. det er som å bakke med snekke. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Gtir_man Svart 2.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2011 Ok. Men det hjelper jo at den svinger lett fremover da... Hvor mange knop får du på den da? Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 2.November.2011 Del på Facebook Svart 2.November.2011 rundt 9 eller 10, har ikke prøvd så mye enda. å den trenger en solid puss under også. det jeg har kjørt til nå så har jeg marsjet rundt 7 - 7,5 knop. det er med fulle tanker og ingen feriepakket båt. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Gtir_man Svart 2.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2011 Ok.. mente å ha lest at de oppgitte 13 knop var vel lit mye.. Men ofrer noen knop om båten er god stand og masse plass.. Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 3.November.2011 Del på Facebook Svart 3.November.2011 plass er det i denne båten, siden dem har seildrev på den som går ned underbåten, har dem fått en enorm akterkabin på denne båten. er oppvåkst i en Joda 8100 med akterkabin, å må si at maximens akterkabien er betydelig større. jeg gleder meg til våren igjen å virkelig ta i bruke Maximen min. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.